Pagina 8 van 9

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:19
door sneltram
Misschien was dat ook wel de strategie van Arriva: inschrijven op de concessie waar misschien geen anderen voor zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat Arriva een concessie in de schoot geworpen krijgt. Denk aan Limburg in 2015 en Brabant in 2006.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:28
door Daniel
Aan de andere kant, het is voor Keolis natuurlijk ook gewoon inschrijven op wat ze al hebben om dat te behouden. In tegenstelling tot de andere vervoerders kan Keolis het niet echt hebben om nog een concessie te verliezen, dus Utrecht Binnen is gewoon een tweede kans mochten ze Buiten niet behouden.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:43
door ArrivaBas
Begrijp ik goed dat als een vervoerder op beide concessies heeft ingeschreven en bij beiden het beste bod blijkt te hebben, deze niet alle twee concessies in de wacht sleept?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:45
door Daniel
Klopt

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:50
door RW2104
Ik had ook meer inschrijvingen voor Utrecht Buiten verwacht, maar ik begrijp waarom de grootste voorkeur voor Utrecht Binnen gaat. Iemand een idee wat de marktwaarde van beiden percelen zo ongeveer zou zijn?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 20:55
door Lijn 45
Ik had op zijn minst een bod van Transdev op Buiten verwacht, ze hebben er jarenlang gereden en wilden dat gebied koste wat het kost houden toen Keolis won.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 22:03
door sirvinniei
Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 22:06
door Sebastiaan0125
Nickipedia schreef: wo 21 feb 2024, 20:02 Perceel 1: Concessie Utrecht Binnen
  • Transdev Nederland Mobility Services
  • Keolis Nederland
  • EBS Public Transportation B.V.
  • Qbuzz B.V.

Perceel 2: Concessie Utrecht Buiten
  • Keolis Nederland
  • Arriva Personenvervoer Nederland B.V.
Waar heb je dit vandaan, eigenlijk?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 22:47
door Lijn 45
Ik vermoed interne info.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 00:34
door Nickipedia
Semi-intern, de contactgegevens van iemand van de provincie stonden er nog onder, dus ik ga er vanuit dat het klopt.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 06:31
door ThatPCDude
Bijzonder dat cxx/transdev toch weer eens van zich laat horen, in plaats van alleen in te schrijven op concessies waar ze de zittende vervoerder waren!

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 07:40
door Meltrain
Dat klopt niet helemaal, want Transdev had ook een bod gedaan op Zuid-Holland Noord (en waren naar verluidt 2e geworden).

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 08:00
door Z2N
Voor Zuid-Holland Noord geldt hetzelfde als Utrecht Binnen: voor de oude concessie inging was Transdev de historische vervoerder geweest in dat gebied. Dat het bedrijf dat GVU in bezit had de stadsdienst Utrecht terug wil is erg begrijpelijk.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 09:38
door VIRM
Ik heb het idee dat Connexxion de laatste jaren eigenlijk geen nieuwe concessies heeft binnengesleept.

Voor de reiziger is het natuurlijk het beste als Qbuzz en Keolis gewoon blijven rijden: geen gedoe met een andere vervoerder en eventueel personeel dat in een andere concessie van de werkgever verder kan.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 10:23
door sneltram
Veluwe Zuid, maar dat was onderhands.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 10:31
door omaylie
Gooi en Vechtstreek was volgens mij de laatste die Transdev niet onderhands kreeg.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 11:31
door ThatPCDude
De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 11:57
door Station Luchtbal
Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 12:13
door rooddolfijn
Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 12:15
door Daniel
Z2N schreef: do 22 feb 2024, 08:00 Voor Zuid-Holland Noord geldt hetzelfde als Utrecht Binnen: voor de oude concessie inging was Transdev de historische vervoerder geweest in dat gebied. Dat het bedrijf dat GVU in bezit had de stadsdienst Utrecht terug wil is erg begrijpelijk.
Maar dat geldt ook voor Utrecht Buiten en daar doen ze niet mee ;)
Station Luchtbal schreef: do 22 feb 2024, 11:57 Is het de bedoeling dat de bussen in de nieuwe concessie, nu de gemeente Vijfheerenlanden bij de provincie Utrecht is gevoegd, verder rijden dan Vianen (en Leerdam), en ook Lexmond, Ameide en Meerkerk gaan bedienen?
Lijn 80 (Vianen - Gorinchem) wordt al mede gefinancierd door de provincie Utrecht, maar volgens mij was er nog geen sprake van die uit DMG te halen en aan Utrecht toe te voegen.
Ameide en Lexmond worden nu al door de Utrechtse concessie bediend op tijden waarop de uitloper uit DMG daar niet rijdt.
rooddolfijn schreef: do 22 feb 2024, 12:13 Dat is al het geval met de lijnen 85 en 94 en U-Flex in dat gebied.
94 bestaat niet, dat is tegenwoordig ook bij U-OV gewoon de 90.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 12:58
door rooddolfijn
Ah ha, de avondritten naar Ameide rijden onder het lijnnummer 90, ik was nog in de veronderstelling dat die ritten het nummer 94 hadden.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 22 feb 2024, 13:01
door busvader
Volgensmij is het inderdaad vanaf 2025 de bedoeling dat de Utrechtse vervoerder het deel (Utrecht -) Vianen - Meerkerk van de huidige lijn 80 (voormalig 81) gaat exploiteren. Momenteel is dat nog DMG, gefinancierd door beide provincies.

EDIT: Er staat in de lijnfiche voor Utrecht Binnen inderdaad een lijn 81 benoemd, rijdend van Vianen Lekbrug naar Meerkerk A27, welke afgestemd moet zijn op lijn aankomst- en vertrektijden van SnelBuzz 387.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 11:49
door CSA2
ThatPCDude schreef: do 22 feb 2024, 11:31 De provincie NH is opdrachtgever voor die concessie. Zoals eerder op het forum voorbij is gekomen zou cxx het wel hééél erg moeten verpesten willen ze uit NH verdwijnen
Daar gaat wat verandering in komen. Bij het samenvoegen van NHN en HIJ gaan ook compleet andere voorwaarden komen waarbij de provincie veel meer regie kan houden. Aanleiding is de huidige gang van zaken omtrent NHN. Maar das offtopic

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 16:19
door ThatPCDude
Huidige GaVaZa in NHN? Is het zo'n pestzooi dan daar?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:25
door Roeland
sirvinniei schreef: wo 21 feb 2024, 22:03 Utrecht Buiten heeft weinig stedelijk gebied, waar veel op te verdienen valt door de korte afstanden. Eigenlijk heb je alleen maar Amersfoort en daaromheen wat kleinere stadjes zonder echte stadsdiensten.
Utrecht Buiten heeft wel een mooi aantal goed gebruikte streeklijnen met een redelijke rijsnelheid, zoals de 107, 126 en 295 in het westen en de 50, 70 en de 202/203 in het oosten van de provincie. Qua verdienpotentie vind ik Utrecht Buiten zeker wel een interessante concessie.

Wellicht is het een éénmalig experiment van de provincie om twee grote concessies gelijktijdig in de markt te zetten. En concluderen ze straks dat ze daardoor voor Buiten minder goede biedingen hebben gekregen, dan wanneer ze beide concessies met bijv. een halfjaar tussentijd in de markt hadden gezet.