Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
UtrechtOV
Berichten: 140
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Speedmaster »

Volgens interne informatie zou het bekend worden tussen 16:00. & 17:00 uur
Gebruikersavatar
Nickipedia
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Nickipedia »

UtrechtOV schreef: di 04 jul 2023, 15:02
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?
Zag op Facebook een intern bericht voorbij komen van Transdev dat QBuzz de concessie voorlopig gegund heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door Nickipedia op di 04 jul 2023, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door busvader »

UtrechtOV schreef: di 04 jul 2023, 15:02
aadvannijen schreef: vr 23 jun 2023, 16:12 Bekendmaking nieuwe consessie/uitvoerder is een week verschoven. Bekendmaking is nu 4 juli 2023.
Iemand al iets gehoord hier over?
Interne berichtgeving bij Transdev spreek al dat Qbuzz de concessie, met een waarde van 1 miljard, heeft gewonnen.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door termatenjohan »

Het is bekend geworden dat qbuzz de concessie heeft gewonnen. Jammer
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door The Greyhound »

Als dat net zo’n succes wordt als DMG kunnen we dat spreekwoord met die ezel en die steen van stal halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

Qbuzz zal toch zelf hopelijk niet opnieuw de fout met te goedkoop inschrijven gemaakt hebben.
DMG loopt ondertussen ook wel beter dan in het begin en met Qbuzz heb je tenminste nog enige creativiteit bij de vervoerder. Die was bij Arriva toch vrij ver te zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door sirvinniei »

Qua materiaalkeuze is Arriva anders erg creatief.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

Buurtbusjes op een Qliner is creatief ja, maar of de reizigers daar nou ook blij van worden tegen HOV tarief?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door The Greyhound »

Iets anders doen is niet noodzakelijkerwijs creatief….dieptepunt was wel het uit de trein jagen van de fietsers. Een ander ‘pareltje’, het overstappen op ‘busstation Meerkerk’ is ook nooit een succes geworden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

Kritiek hebben op vervoerders omdat ze concessie-eisen ten uitvoer brengen is ook nogal makkelijk.
En de fietsen in de spits weigeren zonder toeslag zat er al jaren aan te komen, dat was gewoon niet houdbaar anders. Maar die discussie is hier off-topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Hans »

Dat is mooi voor Qbuzz! De officiële bekendmaking door de provincie Zuid Holland is vandaag om 18:00 uur, dus laten we die afwachten.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door htm_tram »

De huidige chauffeurs zijn door het oog van de naald gekropen. Gelukkig geen EBS. Beter voor iedereen. *O*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef: di 04 jul 2023, 16:23 Kritiek hebben op vervoerders omdat ze concessie-eisen ten uitvoer brengen is ook nogal makkelijk.
En de fietsen in de spits weigeren zonder toeslag zat er al jaren aan te komen, dat was gewoon niet houdbaar anders. Maar die discussie is hier off-topic.
Het is de taak van een vervoerder om de concessie eisen ten uitvoer te brengen op een manier die uitvoerbaar, zinvol en binnen budget is.
dezl
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 jan 2023, 13:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door dezl »

In Voorschoten en Wassenaar is EBS geen slechte vervoerder.
Marijnvdm
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 15:17
Locatie: Noordwijk

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Marijnvdm »

Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Stadsbus »

Ah, de zelfde formules als in DMG komen naar ZHN.
Ben zelf benieuwd naar de bussen. Die zouden veel meer zitcapaciteit hebben, en individuele stoelverwarming.
Waren gelede bussen nu toegestaan in deze concessie of niet?
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Cas »

Ik ben zeer tevreden met de Snelbuzzen en R-Net in DMG, dus denk dat ZHN ook blij mag zijn.
請勿靠近車門
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Milco »

Ik vind het mooi om te lezen dat Qbuzz er weer een concessie bij heeft! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door buschauffeurDH »

Zijn we in Den Haag net van die buzz onzin af, komt het weer terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

Cas schreef:Ik ben zeer tevreden met de Snelbuzzen en R-Net in DMG, dus denk dat ZHN ook blij mag zijn.
De hogevloers snelbussen zijn een van de grootste schandalen op OV-gebied van de laatste jaren, en Qbuzz heeft van de implementatie van DMG sowieso best een puinhoop gemaakt. Ik hoop dat we deze fouten niet herhaald zien nu ze anderhalf jaar de tijd voor implementatie hebben hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Hans »

Ben benieuwd. Ook naar de plannen met betrekking tot verbetering van het lijnennet.
Individuele stoelverwarming, ik vindt het een beetje overdreven, lijkt me erg storingsgevoelig en als reizigers dat dan elke keer gaan melden bij de chauffeur..... hahaha. Wel leuk om die stoelverwarming in de zomer aan te zetten als je de bus verlaat, verrassing voor de volgende passagier :)

Verder staat het wellicht leuk.... elk type vervoer een eigen type bus in een eigen kleur, maar zoals al vaker gezegd hier, de reiziger interesseert het geen r**t wat voor een bus er komt en exploitatie maakt het er niet makkelijker op. Maar goed, dat gaan we dan ook maar zien.

Ik hoop van harte dat de implementatie goed gaat lopen. Er zal veel moeten gebeuren. Zero-emissie bestellen en op tijd geleverd krijgen, laadinfra op orde, chauffeurs formatie op orde.

Maar eerst nog de 6 weken bezwaarprocedure.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5269
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Ik had ergens gehoopt dat ze weer in hun eigen huisstijl gingen rijden (die van ZOF), maar het mocht niet zo zijn.

Nu krijgen Leiden en Dordrecht in ieder geval weer een gedeelde huisstijl voor de stadsbussen. :)
Qbuzz biedt met de volledig nieuwe busvloot (...)
De elektrische Volvo's moesten toch overgenomen worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daniel »

In het persbericht van Qbuzz staan nog wat meer details.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Speedmaster »

Lijn 45 schreef: di 04 jul 2023, 18:49 Ik had ergens gehoopt dat ze weer in hun eigen huisstijl gingen rijden (die van ZOF), maar het mocht niet zo zijn.

Nu krijgen Leiden en Dordrecht in ieder geval weer een gedeelde huisstijl voor de stadsbussen. :)


De elektrische Volvo's moesten toch overgenomen worden?
Klopt, die gaan gewoon over naar QBuzz
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten