Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Gartlin9 »

Voor de meeste R-Net lijnen zij de 15m bussen wel een uitbreiding van capaciteit, dus het zou kunnen zijn dat er (wat) minder in de spits gaat rijden maar dan wel met hetzelfde/meer capaciteit
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden.

Ik snap echter wel waarom je het niks vind.

Was voor R-NET de groei niet erg hoog? Ik vermoed dat de 15m gekocht is om meer mensen tegen gelijke kosten te vervoeren.
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op vr 08 dec 2023, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
UtrechtOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

Wellicht dat er gesneden wordt in RNet aanbod. Dat bijvoorbeeld de 410 of 497 een SnelBuzz wordt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Z2N »

Dat mag niet van de provincie, die bepaalt welke lijnen als R-net gereden moeten worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Gartlin9 »

De enige R-Net Lijn die ik zou zien vervallen is 432 (die vgm maar een richting op rijd en de route deelt met vgm 430) en dat die ritten worden bijgevoegd aan 430. Maar dat ben ik want ik begrijp die niet
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

Interessant detail op de afbeeldingen van de beide Van Hool bussen is dat de R-NET-variant een meesturende tweede as lijkt te hebben en de SnelBuzz een meesturende derde as.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Cas
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Cas »


CamilleKreemers schreef:Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden.
Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ArrivaBas »

ThatPCDude schreef: vr 08 dec 2023, 13:59 Interessant detail op de afbeeldingen van de beide Van Hool bussen is dat de R-NET-variant een meesturende tweede as lijkt te hebben en de SnelBuzz een meesturende derde as.
Bij een bus met een dubbele achteras is altijd de achterste as meesturend. Dat moet bij beide modellen dus gelijk zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daelea
Berichten: 1113
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daelea »

Gartlin9 schreef: vr 08 dec 2023, 13:51 De enige R-Net Lijn die ik zou zien vervallen is 432 (die vgm maar een richting op rijd en de route deelt met vgm 430) en dat die ritten worden bijgevoegd aan 430. Maar dat ben ik want ik begrijp die niet
Enige verschil tussen de 430 en de 432 is dat die laatste in de ochtendspits een aantal haltes binnen Leiden overslaat. Zo kunnen reizigers naar het universiteitsterrein niet met die ritten mee, en is er (meer) ruimte voor reizigers richting ESA/ESTEC.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Z2N »

Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ThatPCDude »

ArrivaBas schreef: vr 08 dec 2023, 14:37 Bij een bus met een dubbele achteras is altijd de achterste as meesturend. Dat moet bij beide modellen dus gelijk zijn.
Weet ik, maar de render laat dus bij de ene bus de derde as als meesturende as zien en de andere bus de tweede as als meesturende as. Wel vreemd gezien je verwacht dat ze één en hetzelfde model gebruiken. Juist omdat ze dat niet hebben gedaan begin ik te denken dat er verschillen zitten in de bussen.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Z2N »

Ik denk dat de kans groter is dat de render niet klopt, dan dat Van Hool speciaal voor de Streekbuzz een meesturende voorste achteras ontwikkeld heeft. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
isaacp
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door isaacp »

Vraagje hé hoe zit dat met de buurtbussen of gaat Qbuzz helemaal geen Buurtbussen laten rijden of wel? Ik mis namelijk op de site de buurtbussen. En hoe zitten de lijnen van Qbuzz er uit of word dat pas in 2024 bekend gemaakt?
buschauffeurDH
Berichten: 72
Lid geworden op: za 14 mar 2020, 13:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

Z2N schreef: vr 08 dec 2023, 14:49
Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.
Dan weet ik wel hoe het eindigt. Dan moet er vanuit de Provincie dik geld bij.
Gebruikersavatar
Gartlin9
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
Locatie: Groningen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Gartlin9 »

isaacp schreef: vr 08 dec 2023, 16:56 Vraagje hé hoe zit dat met de buurtbussen of gaat Qbuzz helemaal geen Buurtbussen laten rijden of wel? Ik mis namelijk op de site de buurtbussen. En hoe zitten de lijnen van Qbuzz er uit of word dat pas in 2024 bekend gemaakt?
De buurtbuslijnen blijven wel, maar qua materieel, het wordt vast iets van een tribus zoals alle buurtbussen op het moment.
Over het lijnen pakket, dit heeft qbuzz waarschijnlijk nog niet eens 100% duidelijkheid voor hun zelf, dat komt door het aankomende jaar heen en in oktober/november voor de reizigers
Leuke reizen? Vertel ze!
OVgek uit Grunn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef: vr 08 dec 2023, 13:41 Ik verwacht dat SnelBuzz een branding binnen Qliner is. Ik vermoed dat de bussen Leiden - Noordwijk en de 383/295 met de Snelbuzz brand gaat rijden
295 lijkt me niet waarschijnlijk, vooral gezien het PvE voor Utrecht Buiten (waarmee die lijn gedeeld wordt) juist voorsorteert op R-net op die lijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door CamilleKreemers »

Z2N schreef: vr 08 dec 2023, 14:49
Cas schreef: vr 08 dec 2023, 14:13 Afgaand op de andere Qbuzz-concessie van PZH zal SnelBuzz de Qliner-formule vervangen. Ik verwacht wel een herstructurering in de huidige Qliner-lijnen, want in ZHN lijken ze al een tijd weg te kwijnen.. Het zou me niks verbazen als de 38x-bundel versimpeld wordt, bijvoorbeeld.
Er kunnen zeker ook nieuwe lijnen bijkomen die nu nog standaard streek zijn maar wel snel genoeg zijn om iets te hebben aan de bussen, maar ik weet niet hoe ruim ze in de Snelbuzzen zitten.
Er moeten wel meer dan alleen wat Snelbuzz-ritten bijkomen. Waar 102 Crossway's 101 Citea's van de streek plus stadsdienst Alphen vervangen, en 56 Van Hool's de 7 15m-Volvo's, 42 13m Volvo's en 7 Citea's in R-net kleuren vervangen, komen er 56 Snelbuzzen om 22 Qliner Volvo's te vervangen. De uitbreiding in het aantal voertuigen wijst op een flinke toename in het aantal ritten, want het aantal voertuigen gaat van 212 naar 275 voertuigen (met de Leidse Volvo's meegerekend), iets wat niet alleen op oplaadtijd te gooien is.
Kunnen kwartiersdiensten in de spitsuren op bepaalde lijnen een verklaring zijn?
UtrechtOV
Berichten: 141
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door UtrechtOV »

QBuzz gaat denk ik een stalling in Noordwijk openen? Ze hebben daar een vacature staan. https://werkenbijqbuzz.nl/o/buschauffeu ... -holland-2

Gaat dan bv Lisse dicht?
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

Bedoeling is dat Leiden dicht gaat, en mogelijk ook Lisse. Locatie Noordwijk was al bekend aangezien er een vergunning aanvraag ligt.

Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ovVeluwe »

Echter staat er voor Leiden ook een vacature open. Komt er nog een andere stalling in Leiden?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
RamonZuidhoek73
Berichten: 9
Lid geworden op: do 30 nov 2023, 06:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door RamonZuidhoek73 »

Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door ODRAIL »

Speedmaster schreef: wo 07 feb 2024, 19:44 Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Is die locatie al bekend?
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

RamonZuidhoek73 schreef: zo 11 feb 2024, 09:40 Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 71648.html
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Speedmaster »

ODRAIL schreef: zo 11 feb 2024, 12:00
Speedmaster schreef: wo 07 feb 2024, 19:44 Ook voor Gouda is een nieuwe locatie gevonden binnen de gemeentegrenzen, ook daar loopt een ontwerpvergunning aanvraag.
Is die locatie al bekend?
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 22345.html
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door Roeland »

Speedmaster schreef: zo 11 feb 2024, 16:32
RamonZuidhoek73 schreef: zo 11 feb 2024, 09:40 Waar moet de stalling dan komen in Noordwijk.
Kom vaak in Noordwijk mijn moeder woont daar.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 71648.html
Noordwijk Scheysloot is inderdaad een heel logische locatie voor buslijnen die Katwijk en Noordwijk verbinden met Leiden (en met Den Haag).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 185 gasten