Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers, de vervoerplannen staan weer online...

- Syntus Utrecht
- U-OV link volgt (staat nog niet online)

De enquête, waarin een deel van de plannen van U-OV al te zien is, staat hier.

Een opmerkelijkheidje dat ik al tegen kwam is overigens dat bij de voorstellen voor lijn 5, 7 en 205 in Amersfoort de kaart in het vervoerplan afwijkt van de kaart in de enquête :s
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

Het vervoerplan van U-OV staat hier.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5273
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Zal de 205 ook in de nieuwe concessie komen, of is men nu al te ver in de aanbesteding om die lijn nog in te leggen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Zelfde netwerk als laatste jaar was volgens mij de bedoeling, met de lijnfiches als indicatie. Er is specifiek naar het ROCOV bevestigd dat wensen/wijzigingen in 2024/2025 niet zinloos zouden zijn doordat ze in 2026 weer teruggedraaid zouden worden naar het netwerk uit 2023.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

Wat was ook alweer het plan met lijn (2)84?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 782
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door rooddolfijn »

In de spits een snelle verbinding tussen Vianen en Utrecht CS, de 74 rijdt dan maar tot de Lekbrug. Lijn 84 zou in de ochtendspits vanaf Vianen via de Graadt van Roggenweg naar Utrecht CS rijden en de 284 vanaf Utrecht CS via Papendorp naar Vianen. In de middagspits rijdt lijn 84 naar Vianen en de 284 naar Utrecht. Lijn 285 zou dan opgeheven worden en de 85 zou dan in beide richtingen rijden in de spitsen.
De uitleg hiervan stond in het vervoerplan van 2024, maar de lijnen 84 en 284 hebben de definitieve dienstreling alleen niet gehaald.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

Bedankt. :pos:
In dit Vervoerplan staat dat lijn 84/284 naar verwachting vanaf september 2024 gaat rijden, maar ik was even vergeten hoe die lijn ook alweer zou gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Roeland »

De gewenste omwisseling van lijn 80 en 82 bij Leusden staat wederom niet op de agenda...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

Door wie wordt die omwisseling gewenst? :s
Lijn 80 rijdt nu 7 dagen per week door Tabaksteeg, terwijl lijn 82 alleen op werkdagen rijdt. Als je dat zou omwisselen, verliest Tabaksteeg zijn bediening in het weekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Philip »

Ziet er prima uit volgens mij, alleen de wijzigingen van lijn 83 in Veenendaal zijn teleurstellend. Een extra rondje over het industrieterrein voor een attractie die op 250 meter van de huidige bushalte ligt, lijkt me overbodig. De lijn is al zo traag. Rijden via 't Goeie Spoor i.p.v. via het Rembrandtpark omzeilt vooral veel reizigers. De halte Rembrandtpark wordt intensief gebruikt.

En fijn dat je je mening kunt geven in een vroeg stadium.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

De routewijziging via Het Goeie Spoor trekt dan wellicht wel weer reizigers voor het Zwembad en MBO school Het Perron.
Ter vervanging van de halte Rembrandtpark zou Veenendaal misschien nog een nieuwe halte op de Rondweg-West kunnen aanleggen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Roeland schreef: ma 15 apr 2024, 14:45 De gewenste omwisseling van lijn 80 en 82 bij Leusden staat wederom niet op de agenda...
Met de optimalisatie van de rijtijden die dit jaar heeft plaatsgevonden is de route via Leusden Zuid amper nog sneller: er zit nog maar 4 minuten verschil op Amersfoort Centraal - Woudenberg de Poort en in de praktijk zit de 80 daar ruim in z'n jasje dus het kan nog iets sneller.
Sowieso is het aantal reizigers in Tabaksteeg en bij het Buiningpark het afgelopen jaar behoorlijk toegenomen, dat redt je niet meer met 82 die deels een uurdienst rijdt. En versterken tot Tabaksteeg qua route minder eenduidig en kost extra DRU.
Ondertussen wordt er ook meer tussen Tabaksteeg/Amersfoort Zuid en elders op 80 gereisd, dus een routeaanpassing is minder logisch geworden.

Het traagste stuk op 80 blijft overigens Scherpenzeel, maar dat heeft ook de meeste instappers...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Philip »

Meltrain schreef: ma 15 apr 2024, 16:03 De routewijziging via Het Goeie Spoor trekt dan wellicht wel weer reizigers voor het Zwembad en MBO school Het Perron.
Ter vervanging van de halte Rembrandtpark zou Veenendaal misschien nog een nieuwe halte op de Rondweg-West kunnen aanleggen?
Je kunt vanaf Het Perron niet op 't Goeie Spoor komen.
en-es
Berichten: 4481
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door en-es »

Wat een mooie uitdrukking. :trein:
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Roeland »

Daniel schreef: ma 15 apr 2024, 16:29
Roeland schreef: ma 15 apr 2024, 14:45 De gewenste omwisseling van lijn 80 en 82 bij Leusden staat wederom niet op de agenda...
Met de optimalisatie van de rijtijden die dit jaar heeft plaatsgevonden is de route via Leusden Zuid amper nog sneller: er zit nog maar 4 minuten verschil op Amersfoort Centraal - Woudenberg de Poort en in de praktijk zit de 80 daar ruim in z'n jasje dus het kan nog iets sneller.
Sowieso is het aantal reizigers in Tabaksteeg en bij het Buiningpark het afgelopen jaar behoorlijk toegenomen, dat redt je niet meer met 82 die deels een uurdienst rijdt. En versterken tot Tabaksteeg qua route minder eenduidig en kost extra DRU.
Ondertussen wordt er ook meer tussen Tabaksteeg/Amersfoort Zuid en elders op 80 gereisd, dus een routeaanpassing is minder logisch geworden.

Het traagste stuk op 80 blijft overigens Scherpenzeel, maar dat heeft ook de meeste instappers...
Voor mijn gevoel duurt de route door Tabakssteeg zeker 5 à 7 minuten langer... Ik herinner me ooit dat CS - Woudenberg via de N226 / Kersenbaan in 17 minuten ging. Maar misschien is dat niet standaard...

Welke haltes zijn trouwens het drukst in Scherpenzeel?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13205
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Z2N »

Ik heb eerlijk gezegd met verbazing het hoofdstuk over de bussen rond Soesterberg zitten lezen. U-OV erkent dat de vraag tussen Soesterberg/Huis ter Heide en Utrecht-Centrum groter is dan de vraag tussen die plaatsen en de Uithof, maar ziet feitelijk maar drie opties voor een betere verbinding naar Soesterberg:
1) Lijn 73 verlengen naar Soesterberg (via Zeist Busstation, en dus met de daarbij horende extra reistijd)
2) Lijn 34 en 73 van eindpunt wisselen (en daarmee de verbinding tussen Zeist-Centrum en Utrecht-Centrum knippen)
3) Lijn 73 deels verlengen naar Amersfoort, en minder ritten inleggen naar Zeist-Centrum.

Ik zie hierin toch best een drogredenatie, want er is een duidelijke vierde optie in mijn optiek: lijn 73 opknippen (feitelijk naar de situatie tot 2019 teruggaan), en de ritten die daarmee wegvallen naar Zeist-Centrum op laten vangen door lijn 34. Hiermee zou je dan de volgende lijnvoering krijgen
* Lijn 73 (Maarssen -) Utrecht - Zeist - Amersfoort, 2x per uur (niet in de avonduren)
* Lijn 73 Maarssen - Utrecht - Zeist Centrum, 2x per uur (4x per uur in de spits)
* Lijn 34 Westraven - Utrecht - Zeist Centrum, 2x per uur
* Lijn 34 Westraven - Utrecht - Zeist Handelscentrum, 2x per uur (4x per uur in de spits)

Met deze verdeling blijven alle takken even frequent bediend worden, maar heeft Soesterberg een rechtstreekse verbinding met Utrecht-Centrum. De bediening van de verbinding Soesterberg - Utrecht Uithof kan dan verschuiven naar lijn 272, die veel sneller is. Bovendien heeft Zeist-Centrum hiermee een rechtstreekse verbinding met de Uithof, wat best aantrekkelijk kan zijn. Eventueel zou je ervoor kunnen kiezen om de lijnnummers te splitsen, maar dit was niet nodig in de tijd dat lijn 73 ook afwijkende eindpunten had.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door April064 »

Philip schreef: ma 15 apr 2024, 16:41 Je kunt vanaf Het Perron niet op 't Goeie Spoor komen.
Even snel op google maps kijkende lijkt er wel een pad te zijn, alleen zit er een hek voor. Als ze dat hek openen heb je een pad van Het Perron naar 't Goeie Spoor.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Roeland schreef: ma 15 apr 2024, 17:13 Voor mijn gevoel duurt de route door Tabakssteeg zeker 5 à 7 minuten langer... Ik herinner me ooit dat CS - Woudenberg via de N226 / Kersenbaan in 17 minuten ging. Maar misschien is dat niet standaard...
Ik zie nu voor de 280 rijtijden van 20-25 minuten in de ochtendspits, terwijl 80 er 24-27 minuten over doet op Amersfoort Centraal - Woudenberg De Poort.
Er zit wat verschil per rit en vooral richting, maar 280 is maximaal 4 en soms zelfs maar 2 minuten sneller.
Verschil zit denk ik nog wel het meest in het stuk Amersfoort in: het uiteinde van de Kersenbaan en de Arnhemseweg loopt notoir vast en de route van 80 veel minder.
Welke haltes zijn trouwens het drukst in Scherpenzeel?
Holevoetplein en De Voorposten. Kerk en Doornboomspark hebben ook wel altijd reizigers, maar zijn niet zo heel druk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Philip »

April064 schreef: ma 15 apr 2024, 17:44
Philip schreef: ma 15 apr 2024, 16:41 Je kunt vanaf Het Perron niet op 't Goeie Spoor komen.
Even snel op google maps kijkende lijkt er wel een pad te zijn, alleen zit er een hek voor. Als ze dat hek openen heb je een pad van Het Perron naar 't Goeie Spoor.
Dan moeten ze dat wel gaan doen. Dat is vaak het probleem.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door April064 »

Klopt, maar dat valt denk ik wel af te spreken.
zij/haar/hen/hun
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Er waren toch ook plannen om de frequentie via Leusden Zuid te verhogen? Misschien wordt de rijtijd dan nog minder, omdat je van de instap tijd kunt afsnoepen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Kwartiersdienst lijn 80 zit in het pluspakket ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ah, dat wordt zo geregeld. Ik dacht dat ze ook meerdere lijnen via de route wilden leggen in het kader van eenduidigheid.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21370
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: di 16 apr 2024, 09:04 Kwartiersdienst lijn 80 zit in het pluspakket ja.
Maar gaat de helft van de ritten dan niet via Tabaksteeg? Daar mag toch maximaal 2x/uur een bus rijden?
sirvinniei schreef: di 16 apr 2024, 09:01 Misschien wordt de rijtijd dan nog minder, omdat je van de instap tijd kunt afsnoepen.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je hiermee bedoelt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Reizigers worden verdeeld over meerdere ritten, waardoor er minder reizigers per rit instappen en je dus per rit minder tijd kwijt bent met instappen.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten