Strijenaren wachten op bus naar Zuidplein die nooit komt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Strijenaren wachten op bus naar Zuidplein die nooit komt

Bericht door Daniel »

Strijenaren wachten op bus naar Zuidplein die nooit komt
STRIJEN - Strijenaren die 's ochtends even na acht uur de bus naar Rotterdam willen nemen, komen vaak bedrogen uit.
Hoewel buslijn 177 naar Zuidplein volgens de dienstregeling echt hoort te rijden, komt hij vaak niet opdagen. Wie naar de klantenservice van de Arriva belt, krijgt te horen dat er geen bijzondere meldingen zijn en dat de bus gewoon rijdt.

Maar wie dan al geruime tijd bij de bushalte staat te wachten, heeft daar niks aan. ,,Ik hoef deze bus gelukkig niet vaak te hebben, maar als ik hem wel moet hebben, rijdt 'ie niet,'' zegt student Anne Bouman (19). De volgende bus naar Rotterdam gaat ruim een half uur later, maar in tegenstelling tot lijn 177 is dit geen sneldienst. Wie uit pure nood besluit deze bus te nemen, komt daardoor maar liefst drie kwartier later aan op eindbestemming Zuidplein.

Arriva erkent het probleem, vertelt een woordvoerder. ,,De problemen ontstaan eigenlijk door buslijn 136. Die rijdt van Oude Tonge naar Zuidplein en gaat vanaf daar naar Strijen, waar hij lijn 177 wordt. Maar de 136 heeft heel veel last van vertragingen door wegwerkzaamheden, waardoor de bus niet meer op tijd vanuit Strijen kan vertrekken. Indien mogelijk is, zetten we een extra bus in zodat de overlast voor de gebruikers van lijn 177 beperkt is. Dit kan niet altijd omdat wij in de ochtendspits bijna al ons materieel al inzetten. Bij te grote vertragingen wordt lijn 177 gecanceld, omdat hij anders tegelijk met lijn 167 dezelfde route rijdt.'' Arriva verwacht dat de problemen snel minder worden, omdat de wegwerkzaamheden zijn afgerond.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Strijenaren wachten op bus naar Zuidplein die nooit komt

Bericht door Daantje »

Ik denk dat het na die wegwerkzaamheden niet allemaal opgelost heeft. De route van lijn 136 is gewoon heel vertragingsgevoelig, zeker in de spits als er vaak file staat.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Strijenaren wachten op bus naar Zuidplein die nooit komt

Bericht door Stefan »

Ook die rijtijden kloppen van geen kant op de 136. 's Avonds kun je gewoon niet op tijd blijven rijden.. Dan ben je ineens weer 3 minuten te vroeg, en zo weer 4 te laat, en dat rond half 12 's avonds.. Dus ik denk dat het overdag nog wel erger is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten