Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Bericht door Daniel »

Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart
Door IVAR PENRIS
Afbeelding
UTRECHT - De nieuwe ‘heldergele’, ‘warmgrijze’ en ‘stralend oranje’ bussen waarmee Connexxion sinds vorige week in en rond Utrecht rijdt, hebben de weersomstandigheden niet mee.

Hoewel de bussen elke avond gewassen worden, zien ze er ’s morgens om negen uur alweer uit of ze zojuist aan een rallycross door modderpoelen hebben meegedaan.

De felle kleuren van de nieuwe bussen gaan al vroeg in de ochtend bijna helemaal schuil achter een flinke hoeveelheid zwarte modderspatten. Voor openbaar vervoerder Connexxion en opdrachtgever Bestuurs Regio Utrecht (BRU) is dat nog geen reden om zich eens achter de oren te krabben of er wel voor de juiste kleurstelling is gekozen. ,,Het weer zit gewoon even niet mee. Dit gebeurt onder normale omstandigheden niet, ook niet als het alleen hard regent,’’ zegt Connexxion-woordvoerder Brouwer. De combinatie van op het wegdek achtergebleven strooizout, lage temperatuur, mist en nattigheid, zorgen ervoor dat de bussen zo vies worden. ,,Het pakt zo vlak na de presentatie gewoon even vervelend uit.’’

Opdrachtgever BRU, die namens negen gemeenten rond Utrecht verantwoordelijk is voor een goede bereikbaarheid van de regio, koos voor de kleur geel, omdat dat vroeger ook de kleur was van de bussen. De kleur moet ervoor zorgen dat de regiobussen rond Utrecht goed herkenbaar zijn als de nieuwe comfortabele bussen voor in en rondom de stad. De bekende geel-groene Connexxionbussen zijn voor de provinciale lijnen.

Ook BRU-woordvoerster Pastoor heeft de viezigheid op de bussen gezien. ,,Maar dat zie je volgens mij op de groen-gele bussen ook wel.’’

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Bericht door Reiziger Delft »

Ook hier in Delft zijn de bussen de laatste dagen erg smerig en ik hoor ook verhalen over smerige Q-buzz bussen; nationaal probleem dus en niet alleen in Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Bericht door Daniel »

Tja, ik zat gister ook nog in een Dordtse stadsbus met geblindeerde ramen :P En dan heeft vestiging Dordrecht notabene nog een binnenwasstraat, terwijl dat apparaat in veel streekconcessies buiten staat aangezien de stalling uit niet veel meer dan een betonplatenvlakte bestaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Bericht door leeca »

Jeetje, "vroeger" waren de bussen geel, dus nu dan maar ook. Ligt het aan mij of bespeur ik in Nederland een werkelijk hysterische neiging naar "vroeger"? :evil:
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe ‘heldergele’ bussen vooral modderzwart

Bericht door waldo79 »

Komkommerjournalistiek :x
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten