Schiedam: `Laat de kabaaltrams rechtdoor rijden`

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Schiedam: `Laat de kabaaltrams rechtdoor rijden`

Bericht door Daniel »

`Laat de kabaaltrams rechtdoor rijden`

SCHIEDAM - Fraai winterweer met veel ijspret of niet, wat Finy Loch betreft kan de dooi niet snel genoeg invallen. De Schiedamse woont aan de Overschiesestraat en wordt al maanden geplaagd door de trams die langs haar voordeur rijden.

Want als die er de hoek omkomen, veroorzaken ze een oorverdovend lawaai.

,,En met de vorst wordt het alleen maar erger,’’ is Loch de ellende meer dan zat. ,,We worden alweer een aantal dagen geconfronteerd met de herrie en leveren nog steeds uren aan nachtrust en dus ook gezondheid in. Voorlopig blijft het vriezen, dus tel uit je winst.’’

Het ijzer van de wielen op het ijzer van het spoor veroorzaakt een snerpend geluid, zodra de trams door de bocht komen. Loch zegt een tijdelijke oplossing te hebben aangedragen bij de RET. ,,Zet de wissel om bij de kruising Broersvest/Overschiesestraat en laat de trams rechtdoor over de ’sGravelandseweg rijden. Dan krijgen wij onze nachtrust tenminste weer terug.’’

Loch heeft haar voorstel eind december aangedragen bij de RET, maar kreeg tot op heden nog geen reactie. ,,’s Ochtends om vijf uur begint het kabaal en het gaat ‘s nachts door tot na enen. Wij in de Overschiesestraat zijn niet de enigen die klagen over de geluidsoverlast van de piepende trams. Ook op de Rotterdamsedijk en bij het Bachplein heeft men er mee te maken. Maar er wordt niets aan gedaan.’’

Eind afgelopen jaar deden Loch en een buurvrouw een beroep op de Schiedamse gemeenteraad en wethouder Haan. Tevergeefs weet ze nu. ,,De vorst is lang van te voren in het nieuws aangekondigd. Je zou dan verwachten dat voorzorgsmaatregelen worden getroffen om niet nog meer overlast te krijgen. Niet dus. Men laat ons letterlijk en figuurlijk in de kou staan.’’

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Schiedam: `Laat de kabaaltrams rechtdoor rijden`

Bericht door Meltrain »

Mevrouw vergfeet dan even wel dat er op de 's-Gravenlandseweg maar één spoor ligt en dat eigenlijk bedoeld is als keerspoor. :wink: Op de Rotterdamsedijk en het Bachplein is er al helemaal geen alternatief.
Ik vind het ook zeer jammer dat die trams zoveel kabaal maken, maar ik kan eigenlijk ook geen oplossing bedenken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schiedam: `Laat de kabaaltrams rechtdoor rijden`

Bericht door Suus »

Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar volgens mij ligt een groot deel van de sporen daar bloot op beton. Vulling in de vorm van tegels, asfalt of gras zou wel kunnen helpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten