Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

Roeland schreef:CNX is er al jarenlang de vervoerder en blijkbaar leveren ze nu een goed vervoersproduct, als er geen behoefte aan verandering is.
Dat de vervoerder geen behoefte aan verandering heeft wil niet zeggen dat die er niet bij de reizigers is. Kan heel goed dat ze de behoeften vanuit de reizigers helemaal niet aanvoelen.
Dat is overigens ook niet gek, want als je iets via de klantenservice aangeeft mag je blij zijn als dat in het vervoerplan voor 2028 komt. (Voorbeeldje: ik deed ooit een melding van een foute vertrekstaat waar ik een half jaar later al antwoord op kreeg, in de tussentijd had CXX de bewuste concessie echter al verloren :lol: Die foute vertrekstaat is dus heel hun laatste dienstregeling daar blijven hangen.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

CamilleKreemers schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Nieuwe vervoerplan 2018 staat online.

http://mrdh.nl/sites/mrdh.nl/files/file ... VP2018.PDF

Vervoerskundige Connexxion Voorne-Putten heeft denk ik de meest makkelijke baan!
Ieder jaar een opsomming van lijnen en welke type bussen er worden ingezet....

Het getuigd wederom weer van weinig creativiteit!

Ze kunnen bij Connexxion net zo goed ieder jaar het vervoerplan van het vorige jaar indienen!

Er zijn binnen de concessie echt wel meer mogelijkheden. Buurtbus / Maatwerk vervoer Maasvlakte? Oude lijn 113 trok 60/70 reizigers op weekdagen en 100 reizigers in het weekend van en naar Oostvoorne/Futureland.

Concessiegrens overschrijdende lijn Spijkenisse - Oud-Beijerland zodat deze verbinding hersteld wordt?

Belbuslijn 107 omzetten van belbuslijn naar buurtbus?

Lijn 205 in de ochtend- en middagspits ritten naar Vopak Botlek - Welplaatsweg?

Ik noem nu zomaar even voor de vuistweg 4 dingen op, iemand nog andere ideeen?
Waarom zal het zo makkelijk zijn om daar een vervoerplan in te leveren? Als er geen problemen zijn pas je toch niks aan.

Ik zou wel de volgende dingen onderzoeken:
  • Lijn 103 in de spits door laten rijden naar Hellevoetsluis in schoolweken. Hierdoor kan wellicht wat DRU's worden bespaard (of route versneld) door opheffen van lijn 110.
  • Het koppelen van lijn 105 en 106 te Rozenburg. Door een deel van de 105 ritten door te trekken naar Brielle kan wellicht ook DRU's te Rozenburg worden bespaard.
  • Routes te Hellevoetsluis. Momenteel rijden de 101, 106 en 111 door Hellevoetsluis. Wellicht zijn er nog wat DRU's te besparen door een iets andere routevoering.
  • Materieel lijn 81 is 8-pers bus met 10-minuten dienst. Een kwartiersdienst met groter materieel zit er niet in (besparing dan in personeelskosten)?
Lijn 103 is eigenlijk niet te koppelen door de ''ring'' die deze door Rockanje maakt. Die zou je dan moeten doorbreken.
Lijn 105 is eigenlijk onderdeel van de stadsdienst Spijkenisse. Bewust is er gekozen om deze niet door te trekken ivm de calandbrug een potentieel vertragingsgevaar. In combinatie met het hartelkruis komt dan de stadsdienst spijkenisse teveel in gevaar. 115 - 106 zou dan een betere combinatie zijn.

Er zijn bij connexxion plannen om lijn 81 weer om te zetten in een 12m bus, daar lijn 81 de laatste jaren inderdaad drukker wordt.
Meltrain schreef:Tijdens de daluren niet meer dan in de huidige situatie.
Nu: 4x/uur 101 Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan wordt 102 - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem

In mijn voorstel:
2x/uur 101: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
2x/uur 102: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem

Tijdens de spitsuren zou ik de huidige situatie handhaven.
2x per uur ''rechtsom'' en 2x per uur ''linksom'' rijden ipv. 4x per uur beide richtingen op. Alleen om een overstap te ontwijken. Weet wel dat het drukste traject binnen hellevoetsluis lijn 101 is. En je dus van 4x per uur een snelle verbinding met spijkenisse (vanuit De kooistee, de struyten etc.) naar 2x per uur een snelle verbinding en 2x per uur een ''lange'' verbinding gaat = frequentie verlaging = reizigers verlies.

Lijn 101 is rendabeler dan lijn 102. Het stuk 101 waar de 101 doorheen gaat heeft meer potentieel dan waar de 102 doorheen rijdt.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Robin2239 schreef:
Meltrain schreef:Tijdens de daluren niet meer dan in de huidige situatie.
Nu: 4x/uur 101 Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan wordt 102 - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem

In mijn voorstel:
2x/uur 101: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - De Kooistee - A.I. laan - Den Bonsen Hoek - Kickersbloem
2x/uur 102: Spijkenisse - Geervliet - Hellevoetsluis Kickersbloem - Den Bonsen Hoek - A.I. laan - De Kooistee - Kickersbloem

Tijdens de spitsuren zou ik de huidige situatie handhaven.
2x per uur ''rechtsom'' en 2x per uur ''linksom'' rijden ipv. 4x per uur beide richtingen op. Alleen om een overstap te ontwijken. Weet wel dat het drukste traject binnen hellevoetsluis lijn 101 is. En je dus van 4x per uur een snelle verbinding met spijkenisse (vanuit De kooistee, de struyten etc.) naar 2x per uur een snelle verbinding en 2x per uur een ''lange'' verbinding gaat = frequentie verlaging = reizigers verlies.

Lijn 101 is rendabeler dan lijn 102. Het stuk 101 waar de 101 doorheen gaat heeft meer potentieel dan waar de 102 doorheen rijdt.
Beide lijnen rijden natuurlijk ook (2x/uur) de andere kant op. ;)
Dus vanuit zowel De Kooistee als Den Bonsen Hoek is er 4x/uur een "snelle" verbinding met Spijkenisse: 2x/uur rechtstreeks en 2x/uur met een overstap te Kickersbloem op de andere lijn.
Maar van mij mag de huidige situatie ook blijven bestaan.
Ik reageerde vooral op Dylan, die een ringlijn voorstelde, wat juist wél tot een frequentieverlaging leidt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ik weet inderdaad dat lijn 101 meer reizigers trekt dan lijn 102 omdat lijn 101 een groot winkelcentrum bediend. Echter zou die frequentieverlaging daar kunnen worden opgevangen door lijn 111 die in de plannen een r-net lijn moet worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Andrei »

dylanwild94 schreef:Ik weet inderdaad dat lijn 101 meer reizigers trekt dan lijn 102 omdat lijn 101 een groot winkelcentrum bediend. Echter zou die frequentieverlaging daar kunnen worden opgevangen door lijn 111 die in de plannen een r-net lijn moet worden.
Als ik het plan van MRDH lees zie ik toch een R-Net die naast de reeds aanwezige lijnen komt? Dus 111 blijft een spitsbus en met een eventuele komst van een 311(?)?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Dan ga een r-net lijn én een spitslijn krijgen die allebei exact dezelfde route rijden. :') beetje zinloos.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door OmniLezer »

Ik denk dan dat lijn 101 en 102 een dikke frequentieverlaging gaan krijgen en dat van de 4x per uur 1x/uur 101 en 1x/uur 102 naar Spijkenisse rijdt. De andere 2x per uur gaat dan om in 101/102 binnen Hellevoetsluis. 104/111 blijft nog steeds een spitslijn, maar met mindere frequentie.

Dat is mijn visie hierop.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 103 & 111 worden een R-net lijn daarnaast blijven de bestaande lijnen gewoon rijden! :lol: :roll:
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom wordt lijn 111 een R-netlijn? Waarom is niet gekozen om 101/102 R-net te maken? Lijn 111 rijdt alleen in de spitsuren.
BusFreakRotterdam
Berichten: 959
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 111 gaat heel de dag rijden. Lijnen 101 en 102 zullen wel aangepast worden op de behoefte op basis van het aantal geregistreerde reizigers middels OV-chipkaart metingen. :wink: :lol: Misschien een stadslijn met strakke aansluitingen op de R-Net lijn? *O*
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Dan zou je zeker een ringlijn kunnen maken met lijn 101 en 102 waarbij je binnen de wijken de frequentie halveert per richting en om de kooistee niet teveel tot last te zijn zou je de 104 kunnen doortrekken naar de kickersbloem met aansluiting op de 101 uit Den bonsenhoek. En ook lijn 106 daarop laten aansluiten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Andrei »

dylanwild94 schreef:Dan ga een r-net lijn én een spitslijn krijgen die allebei exact dezelfde route rijden. :') beetje zinloos.
Wat is daar zinloos aan? Frequentie verhoging in de spits is nooit vervelend. Kijk hoe druk de 101/104/111 zijn in de spits, als sardientjes in een blik. Een beetje kortzichtig om direct te zeggen dat het zinloos is. Want wat als de R-Net gewoon na Kickersbloem pas gaat stoppen op het metrostation? Er zijn nog teveel onduidelijkheden in de directe uitwerking en we weten niet eens hoe de uiteindelijke vervoerder de boel gaat invullen. Ik weet alleen vanuit de lokale politiek dat er gezocht wordt naar uitbreiding van het huidige aanbod.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

2 Lijnen op exact dezelfde route laten rijden is een beetje zinloos. Maar misschien stopt R-net lijn wel op haltes laanweg,Geervliet en Heenvliet en lijn 111 niet dan kan ik het wel begrijpen. en was mijn reactie een beetje te kort door de bocht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door CamilleKreemers »

Andrei schreef:
dylanwild94 schreef:Dan ga een r-net lijn én een spitslijn krijgen die allebei exact dezelfde route rijden. :') beetje zinloos.
Wat is daar zinloos aan? Frequentie verhoging in de spits is nooit vervelend. Kijk hoe druk de 101/104/111 zijn in de spits, als sardientjes in een blik. Een beetje kortzichtig om direct te zeggen dat het zinloos is. Want wat als de R-Net gewoon na Kickersbloem pas gaat stoppen op het metrostation? Er zijn nog teveel onduidelijkheden in de directe uitwerking en we weten niet eens hoe de uiteindelijke vervoerder de boel gaat invullen. Ik weet alleen vanuit de lokale politiek dat er gezocht wordt naar uitbreiding van het huidige aanbod.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat je de lijnen 101 en 102 als R-net moet inzetten en dan wellicht een hogere frequentie geven. De vraag is alleen hoeveel capaciteit er momenteel in de spits rijdt tussen de dorpen. Als dat uitsluitend 12m bussen zijn, kan de inzet van 15m bussen al een verruiming geven tegen beperkte meerkosten. Daarnaast ligt het eraan hoe druk de daluren zijn om een effectieve inzet te kunnen bepalen.

Allerlei lijnen parallel rijden aan R-net verdient niet mijn voorkeur.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Op de lijnen 101,102,111 en 103 rijden 12m en 18 meter gecombineerd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Wageningen1998 »

Wanneer komen de ambassadors uit de provincie Utrecht te rijden? Weet iemand dat?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Ze zijn vorige week maandag op de stalling Spijkenisse gekomen en worden op het moment klaar gemaakt om de dienst op te gaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Wageningen1998 »

dylanwild94 schreef:Ze zijn vorige week maandag op de stalling Spijkenisse gekomen en worden op het moment klaar gemaakt om de dienst op te gaan.
Worden ze nog grijs gespoten? 'Deze bus wordt u aangeboden door Provincie Utrecht' zal er in ieder geval wel van af moeten. 15 stuks toch?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Nee ze worden niet grijs en inderdaad de provincie Utrecht stickers moeten eraf en achterstallig onderhoud moet gepleegd worden. Dat zijn de berichten en ook meest logische aangezien er 14 amba's weggaan en een gelede.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

In Januari komen de VDLs op de dienst, dit heeft te maken met de Adblue installatie welke nog niet beschikbaar is op Hellevoetsluis. Daarnaast worden de wagens zoals Dylan al zei nog technisch en optisch in orde gebracht (met name het interieur is erg uitgeleefd). De bussen blijven groen en op de plaats van het oude Prov. Utrecht logo moet een Logo van de MRDH komen.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MetroRET »

Waarom blijven ze eigenlijk groen, zijn die grijze kleuren geen eisen meer van de MRDH ?

Welke geleden zal weg gaan en waar gaan de bussen heen, die hier hebben rondgetourd ?
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Blijkbaar niet meer. :roll:

De 9113 gaat weer weg.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Wageningen1998 »

Robin2239 schreef:In Januari komen de VDLs op de dienst, dit heeft te maken met de Adblue installatie welke nog niet beschikbaar is op Hellevoetsluis. Daarnaast worden de wagens zoals Dylan al zei nog technisch en optisch in orde gebracht (met name het interieur is erg uitgeleefd). De bussen blijven groen en op de plaats van het oude Prov. Utrecht logo moet een Logo van de MRDH komen.

Blijven de nummers wel hetzelfde? En qua interieur/uiterlijk: wat moeten we ons daar bij voorstellen?
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Andrei »

BasFrancken schreef:En qua interieur/uiterlijk: wat moeten we ons daar bij voorstellen?
Die Utrechtse bakken, hadden die niet een 2-1 configuratie? 2 stoelen rechts, 1 links?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

Alleen de max Amersfoort bussen 4230-4256 uit mijn hoofd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 221 gasten