Waarschijnlijk is VP&R toe aan nieuw materieeldylanwild94 schreef:een functionerende WiFi in bussen van voorne-putten en Rozenburg is vrij uniek. -o-
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ja dat krijgen we nu ook. En zelfs daar doet de WiFi het niet in blijkt. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
OVFlakkee schreef:Had vanmiddag de 4185 op lijn 104. Geen (functionerende) WiFi, de Infoxx en displays deden het wel.
In Utrecht hadden de amba's sowieso geen wifi, nu wel?
De 4185 was trouwens m'n laatste rit van cxx in Utrecht, 120 A'dam Bijlmer-Utrecht
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Wethouders op VPR hebben een brief getekend naar de MRDH voor twee bussen naar Schiedam: eentje vanuit Hellevoet en de ander vanuit Oostvoorne. Daarnaast heeft Collegepartij VVD gepleit voor een groot transferium op Kickersbloem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ook de gebiedscommisie Rozenburg heeft bij de MRDH aangegeven om lijn 89 weer te laten exploiteren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De laatste twee berichten zijn voor buitenstaanders onbegrijpelijk.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Vraag is of dat met reguliere bussen zal zijn of met T100. ALS de lijnen ook daadwerkelijk terugkomen, waar het voorlopig nu wel op lijkt qua politieke berichtgeving.dylanwild94 schreef:Ook de gebiedscommisie Rozenburg heeft bij de MRDH aangegeven om lijn 89 weer te laten exploiteren.
Constantia et labore.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Is die informatie ergens te vinden via een link?Andrei schreef:Wethouders op VPR hebben een brief getekend naar de MRDH voor twee bussen naar Schiedam: eentje vanuit Hellevoet en de ander vanuit Oostvoorne. Daarnaast heeft Collegepartij VVD gepleit voor een groot transferium op Kickersbloem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik zal even voor je zoeken, en mijn bron binnen Gem Hellevoet spreken. Ik kom er zsm op terug!BusFreakRotterdam schreef:Is die informatie ergens te vinden via een link?Andrei schreef:Wethouders op VPR hebben een brief getekend naar de MRDH voor twee bussen naar Schiedam: eentje vanuit Hellevoet en de ander vanuit Oostvoorne. Daarnaast heeft Collegepartij VVD gepleit voor een groot transferium op Kickersbloem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Een transferium op Kickersbloem, wat een onzin...
Een transferium heeft alleen zin wanneer er een OV-arm achterland is, van waaruit je (per auto) makkelijk bij het transferium kunt komen. Bij Kickersbloem kun je inderdaad per auto prima komen... als je in Oudenhoorn woont, tenminste! (en laat Oudenhoorn net ook al goed OV richting Spijkenisse hebben met lijn 106).
HVS heeft inderdaad een achterland (Rockanje, Stellendam, Ouddorp, Renesse, Haamstede) dat (deels) op Rotterdam is geöriënteerd. Maar vandaaruit kun je per auto niet goed bij Kickersbloem komen. Mocht je in HVS zo nodig iets met een transferium willen doen, dan kun je dat beter in de buurt de halte Smitsweg (aan de westkant) doen. En dan lijn 111 doortrekken tot die halte.
Een transferium heeft alleen zin wanneer er een OV-arm achterland is, van waaruit je (per auto) makkelijk bij het transferium kunt komen. Bij Kickersbloem kun je inderdaad per auto prima komen... als je in Oudenhoorn woont, tenminste! (en laat Oudenhoorn net ook al goed OV richting Spijkenisse hebben met lijn 106).
HVS heeft inderdaad een achterland (Rockanje, Stellendam, Ouddorp, Renesse, Haamstede) dat (deels) op Rotterdam is geöriënteerd. Maar vandaaruit kun je per auto niet goed bij Kickersbloem komen. Mocht je in HVS zo nodig iets met een transferium willen doen, dan kun je dat beter in de buurt de halte Smitsweg (aan de westkant) doen. En dan lijn 111 doortrekken tot die halte.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
vroeger reed er toch al een bus van Hellevoetsluis naar Schiedam?
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dat moet dan geweest zijn vóórdat de metrolijn Spijkenisse - Schiedam werd geopend.CamilleKreemers schreef:vroeger reed er toch al een bus van Hellevoetsluis naar Schiedam?
Vanwege die metrolijn is uiteindelijk ook lijn 89 (Rozenburg - Schiedam) vervallen. In ruil daarvoor hebben de kernen op Voorne-Putten nu een hoogfrequente verbinding met Spijkenisse. En daar kun je 6x per uur de metro naar Schiedam nemen.
Een frequente verbinding met overstap is voor de meeste reizigers waarschijnlijk aantrekkelijker dan een laagfrequente rechtstreekse bus die naast de metrolijn in de file staat...
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Metrolijn C is in oktober (?) 2002 gaan rijden, de lijnen die door de komst van deze lijn zijn vervallen waren de lijnen 80, 82 en 83.
Lijn 88 (Stellendam-Hellevoetsluis-Rotterdam Marconiplein) en Lijn 385 (Hellevoetsluis-Rotterdam Marconiplein) Spitsbus met toeslag. Hebben gereden tot december 2003. Met ingang van de nieuwe concessie 2004 zijn deze lijnen komen te vervallen.
Lijn 89 (brielle-Rozenburg-Schiedam) is in 2009 komen te vervallen.
Zou fijn zijn als deze lijnen terug komen, en hopelijk ook door VP&R gereden gaan worden.
Een transferium op de Kickersbloem zou aantrekkelijk zijn als ze inderdaad een RNET lijn willen maken van de huidige 111. Dan kan je op Kickersbloem overstap geven aan de 101-102-104-106.
Lijn 88 (Stellendam-Hellevoetsluis-Rotterdam Marconiplein) en Lijn 385 (Hellevoetsluis-Rotterdam Marconiplein) Spitsbus met toeslag. Hebben gereden tot december 2003. Met ingang van de nieuwe concessie 2004 zijn deze lijnen komen te vervallen.
Lijn 89 (brielle-Rozenburg-Schiedam) is in 2009 komen te vervallen.
Zou fijn zijn als deze lijnen terug komen, en hopelijk ook door VP&R gereden gaan worden.
Een transferium op de Kickersbloem zou aantrekkelijk zijn als ze inderdaad een RNET lijn willen maken van de huidige 111. Dan kan je op Kickersbloem overstap geven aan de 101-102-104-106.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Waarom (en voor wie) zou het fijn zijn als die lijnen terugkomen?
Ik ben het met Roeland eens dat hoogfrequente buslijnen die op een vrijliggende busbaan rijden en aansluiting geven op een eveneens hoogfrequente metrolijn aantrekkelijker is dan een laagfrequente buslijn die mogelijk last heeft van files (en daardoor onbetrouwbaarder is).
Ik ben het met Roeland eens dat hoogfrequente buslijnen die op een vrijliggende busbaan rijden en aansluiting geven op een eveneens hoogfrequente metrolijn aantrekkelijker is dan een laagfrequente buslijn die mogelijk last heeft van files (en daardoor onbetrouwbaarder is).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Voor Brielle/Hellevoetsluis is een hoogfrequente verbinding met de metro in Spijkenisse inderdaad beter dan een rechtstreekse laagfrequente lijn.
Voor Rozenburg zou een rechtstreekse lijn wel een meerwaarde hebben. En andere optie is om lijn 85 weer in dienst te stellen en lijn 105 te laten vervallen en van lijn 115 de vaste verbinding met Rozenburg maken.
Voor Rozenburg zou een rechtstreekse lijn wel een meerwaarde hebben. En andere optie is om lijn 85 weer in dienst te stellen en lijn 105 te laten vervallen en van lijn 115 de vaste verbinding met Rozenburg maken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
wat ga je dan doen met de haltes in Spijkenisse-Noord?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Die blijven bediend door lijn 85.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Niemand heeft gesproken over de te voeren frequentie, dus daarover spreken is prematuur. Feit is wel dat een directe verbinding met Schiedam Centrum vele voordelen biedt voor reizigers richting Den Haag/Leiden/Amsterdam. Op saldo is er een tijdwinst te behalen en met de verbeterde infrastructuur (muv N57) zijn de files grotendeels verleden tijd. Daarnaast kan er altijd een busbaan worden ingeregeld.
Constantia et labore.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Die lijn 85 gaat een meerwaarde hebben als die na Rozenburg gelijk de snelweg op gaat, of gewoon nergens stopt na Rozenburg. Een soort lijn 444, van Den Haag, die dan alles kan en mag gebruiken om op tijd te komen. Lijn 115 kan dan 4x en 2x per uur door als lijn 105 naar De Akkers en lijn 105 2x per uur standaard.
Als lijn 85 langer duurt dan de metro, gaat die bus na 1 of 2 jaar toch weer opgeheven worden.
Begin dan zacht met 2x per uur in de spits en meer niet. Geen dal of avond. Kijken of deze dan ook als lijn 146, van de RET, uitgroeit. Die begon ook als een spitslijn van 2x per uur en is nu een dikke 6-4-2 lijn.
Als lijn 85 langer duurt dan de metro, gaat die bus na 1 of 2 jaar toch weer opgeheven worden.
Begin dan zacht met 2x per uur in de spits en meer niet. Geen dal of avond. Kijken of deze dan ook als lijn 146, van de RET, uitgroeit. Die begon ook als een spitslijn van 2x per uur en is nu een dikke 6-4-2 lijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Mag ik een tip geven. Zoek eens op de wiki lijn 85 in Spijkenisse op.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Deze optie is al vaker bekeken ivm de vele vertragingen in de spits op het hartelkruis, en daarmee onbetrouwbaar worden van de verbinding in spijkenisse. (nu met die overlooptijd van 8minuten is dat probleem ook grotendeels opgelost). De argumenten waar men toen mee kwam om dit niet te doen, is dat lijn 105 dan niet rendabel meer zou zijn. Lijn 105 moet het volgens de geleerden vooral hebben van de drukte in Spijkenisse Noord. Lijn 115 is dit in de avondspits ook niet volgens de cijfers.dylanwild94 schreef: Voor Rozenburg zou een rechtstreekse lijn wel een meerwaarde hebben. En andere optie is om lijn 85 weer in dienst te stellen en lijn 105 te laten vervallen en van lijn 115 de vaste verbinding met Rozenburg maken.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Bij bus 4249 blijft het stopbord continu branden :Y
Verder lijkt het oude materieel uit Utrecht netjes onderhouden te zijn.
Verder lijkt het oude materieel uit Utrecht netjes onderhouden te zijn.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik denk als je de verbinding met Rozenburg versneld zal er misschien ook wel meer animo voor die lijn zijn. Ik zelf stap doordeweeks altijd over op halfweg 2 van lijn 105 naar lijn 103 richting Spijkenisse. En dat scheelt ongeveer 4 minuten reistijd.Robin2239 schreef:Deze optie is al vaker bekeken ivm de vele vertragingen in de spits op het hartelkruis, en daarmee onbetrouwbaar worden van de verbinding in spijkenisse. (nu met die overlooptijd van 8minuten is dat probleem ook grotendeels opgelost). De argumenten waar men toen mee kwam om dit niet te doen, is dat lijn 105 dan niet rendabel meer zou zijn. Lijn 105 moet het volgens de geleerden vooral hebben van de drukte in Spijkenisse Noord. Lijn 115 is dit in de avondspits ook niet volgens de cijfers.dylanwild94 schreef: Voor Rozenburg zou een rechtstreekse lijn wel een meerwaarde hebben. En andere optie is om lijn 85 weer in dienst te stellen en lijn 105 te laten vervallen en van lijn 115 de vaste verbinding met Rozenburg maken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Oh ja, klakkeloos overgenomen. Dan is het lijn 89. 100% zeker.dylanwild94 schreef:Mag ik een tip geven. Zoek eens op de wiki lijn 85 in Spijkenisse op.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Nog iets veranderd aan het interieur? Bij de 4237,4238,4246 en 4249 moet als het goed zijn rechtvoorin op twee rijen maar 1 stoel zijn ipv 2(bussen stadsdienst Amersfoort) of is dat aangepast?OVFlakkee schreef:Bij bus 4249 blijft het stopbord continu branden :Y
Verder lijkt het oude materieel uit Utrecht netjes onderhouden te zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten