Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

busfanNL schreef:He mede forummers, ik heb even een vraagje. Vroeger had je op VPR een onderaannemer die voor ZWN/ZWN-Groep gereden heeft. Ik heb het over Vermaat uit Hellevoetsluis. Volgens mij hadden ze net zo'n soort contract als Van Oeveren. Bestaat Vermaat nog. Zo ja waarom rijden ze geen lijndiensten meer? Zo nee, waarom zijn ze gestopt?
Vermaat bestaat niet meer als je denkt aan het oude busbedrijf/reisburo/Mercedes dealerschap. Vermaat was de officiële vervoerder op Voorne-putten en Rozenburg maar had zijn peilen meer gericht op het tourwerk, beter bekend van Contiki reizen en Europa Express. Zodoende heeft vermaat ergens eind jaren 70 de RTM benaderd om de lijndiensten grotendeels voor hun rekening te nemen. Vermaat bleef echter wel meerijden in de lijndiensten en had hiervoor (in de jaren 90) 4 zogenoemde A ''status'' bussen; 1x Mercedes O405 (de 403) en 3x Den Oudsten Alliance B89 (de 405, 411, 412). Daarnaast nog een aantal oudere lijndienst bussen, veelal mb200s waarmee enkele spitsritten en scholierenlijnen reden. Eind 2002 viel na het overlijden van de grondlegger van Vermaat het doek voor dit bedrijf, het reisburo is gesloten, het Mercedes dealerschap is overgegaan naar auto wust en de tour afdeling is verder gegaan onder Atlas reizen en verhuist naar Stellendam (Busabout). De lijndienst chauffeurs van Vermaat zijn overgegaan naar Connexxion tours en gedetacheerd bij Connexxion OV in Hellevoetsluis.

Of vermaat berging in Hellevoetsluis familie van is durf ik niet te zeggen. Het was in het verleden voor zover mij bekend in ieder geval geen onderdeel van het bekende busbedrijf aan de Amnesty Internationaallaan.
Leuk detail is overigens dat in de roosters van Connexxion voor het eindpunt Hellevoetsluis Amnesty Internationaallaan nog steeds de afkorting VAB (Vermaat Autobus Bedrijf) word gebruikt.
GeoRalph schreef:Ik merk dat de laatste tijd lijn 110 te laat of niet rijdt.
Volgens mij is deze lijn de eerste lijn die zijn bussen verliest als er een andere bus uitvalt.
Meer mensen hier ervaring mee?
Heb je misschien voor mij tijden waarop dit gebeurd is? Lijn 110 zit namelijk gekoppeld aan meerdere andere lijnen en verspreid over vele verschillende diensten in het pakket. Zo zou het kunnen zijn dat als de 110 van 14.20u vanaf Hellevoet vervalt, dat ook lijn 104 van 15.40u vanaf metro centrum vervalt, dit is dezelfde omloop namelijk.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door busfanNL »

Robin2239 schreef:
busfanNL schreef:He mede forummers, ik heb even een vraagje. Vroeger had je op VPR een onderaannemer die voor ZWN/ZWN-Groep gereden heeft. Ik heb het over Vermaat uit Hellevoetsluis. Volgens mij hadden ze net zo'n soort contract als Van Oeveren. Bestaat Vermaat nog. Zo ja waarom rijden ze geen lijndiensten meer? Zo nee, waarom zijn ze gestopt?
Vermaat bestaat niet meer als je denkt aan het oude busbedrijf/reisburo/Mercedes dealerschap. Vermaat was de officiële vervoerder op Voorne-putten en Rozenburg maar had zijn peilen meer gericht op het tourwerk, beter bekend van Contiki reizen en Europa Express. Zodoende heeft vermaat ergens eind jaren 70 de RTM benaderd om de lijndiensten grotendeels voor hun rekening te nemen. Vermaat bleef echter wel meerijden in de lijndiensten en had hiervoor (in de jaren 90) 4 zogenoemde A ''status'' bussen; 1x Mercedes O405 (de 403) en 3x Den Oudsten Alliance B89 (de 405, 411, 412). Daarnaast nog een aantal oudere lijndienst bussen, veelal mb200s waarmee enkele spitsritten en scholierenlijnen reden. Eind 2002 viel na het overlijden van de grondlegger van Vermaat het doek voor dit bedrijf, het reisburo is gesloten, het Mercedes dealerschap is overgegaan naar auto wust en de tour afdeling is verder gegaan onder Atlas reizen en verhuist naar Stellendam (Busabout). De lijndienst chauffeurs van Vermaat zijn overgegaan naar Connexxion tours en gedetacheerd bij Connexxion OV in Hellevoetsluis.

Of vermaat berging in Hellevoetsluis familie van is durf ik niet te zeggen. Het was in het verleden voor zover mij bekend in ieder geval geen onderdeel van het bekende busbedrijf aan de Amnesty Internationaallaan.
Leuk detail is overigens dat in de roosters van Connexxion voor het eindpunt Hellevoetsluis Amnesty Internationaallaan nog steeds de afkorting VAB (Vermaat Autobus Bedrijf) word gebruikt.
Interessant verhaal. Bedankt voor je reactie. :wink: Jammer dat de Vermaat niet meer bestaat. Dat VAB heb ik nooit begrepen waar dat voor stond in het verre verleden. Maar na even googelen zag ik dat vermaat daar zat. Dus vermaat autobedrijf. Ze hadden best wel een flink pand trouwens. En op streetview zag ik ook dat het bord Vermaat nog op het kantoor stond. Waarom zijn de chauffeurs eigenlijk naar CXX tours en niet naar Connexxion ov gegaan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

Robin2239 schreef:Vermaat was de officiële vervoerder op Voorne-putten en Rozenburg maar had zijn peilen meer gericht op het tourwerk, beter bekend van Contiki reizen en Europa Express. Zodoende heeft vermaat ergens eind jaren 70 de RTM benaderd om de lijndiensten grotendeels voor hun rekening te nemen.
Weet je dat zeker? De RTM verzorgde immers tot en met eind 1965 / beging 1966 de tramdiensten op Voorne-Putten, dus is het wel raar dat Vermaat de officiële vervoerder was. :?
Leuk detail is overigens dat in de roosters van Connexxion voor het eindpunt Hellevoetsluis Amnesty Internationaallaan nog steeds de afkorting VAB (Vermaat Autobus Bedrijf) word gebruikt.
Ik zag in oude busboekjes wel vaak die afkorting staan, maar ik wist niet wat het betekende. :oops:
Bedankt dus voor de uitleg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Vermaat had een concessie voor een dienst naar Rockanje. In 1921 begon de RTM met een tram die vanaf Hellevoetsluis over de weg verder kon rijden, maar na een rechtszaak moesten ze ermee stoppen omdat Vermaat het alleenrecht had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

OV-visie Rotterdam houdt te weinig rekening met kleine kernen

De gemeente Rotterdam heeft bij het opstellen van de OV-visie tot aan 2040 geen rekening gehouden met kleine kernen, zoals Rozenburg. Dat is jammer, want een slechte OV-aansluiting is een hindernis voor mensen om zich die kernen te vestigen. Dat schrijft de gebiedscommissie Rozenburg aan het college van B en W in een reactie op deze onlangs gepresenteerde visie.

https://www.ovpro.nl/bus/2018/01/26/ov- ... ne-kernen/
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Meltrain »

OV Pro schreef: Bovendien hoopt Rozenburg op een autonome busverbinding vanuit het centrum naar het nieuwe station Maassluis. Nu bestaat er een veerpont, maar die is te traag en de nieuwe exploitant heeft al aangegeven plannen te hebben om een pendeldienst aan te gaan bieden. <knip>
Het huidige, grote voertuig moet vervangen worden door een wendbare voet- en fietspond, die vaker kan varen dan nu het geval is.
Dit lijkt me in tegenspraak met elkaar. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

Ze willen zo'n ding als van Splashtours zo te zien, gezien ze de trage pont willen vervangen door een bus :p

Trouwens, die pont is vooral langzaam omdat hij nogal eens een vrachtschip moet ontwijken tijdens de oversteek. Althans dat was m'n ervaring in het halve jaartje dat ik er ooit mee geforenst heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Ik volg het busvervoer niet zo heel goed, maar ik zag zojuist een R-NET bus rijden over de Akkersweg (vermoedelijk om een dienst te beginnen vanaf het metrostation De Akkers) in Spijkenisse wat toch wel erg opmerkelijk is in deze hoek. Is er wat uitwisseling gaande momenteel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Suus »

Was het niet een bus van EBS, die meetritten aan het maken is? EBS heeft amper bussen in eigen huisstijl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Mdk »

Iver de EBS bussen gesproken, die reden het overgrote deel van het huishoudbeurs pendelvervoer met gelede en normale r-net scania's. Ik kan me voorstellen dat deze in het weekend misschien over zijn, maar ze reden ook gewoon door deweeks, hoe kan dat? Hebben ze zoveel bussen reserve ofzo?
Bij twijfel altijd klagen
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Suus schreef:Was het niet een bus van EBS, die meetritten aan het maken is? EBS heeft amper bussen in eigen huisstijl.
Dat zou kunnen. Het was helaas vanaf een afstandje dus kon geen nummers of opschriften lezen.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Mdk »

Was het een scania omnilink of higer? Voor zover ik weet ik EBS de enige die met datsoort bussen rijdt nml.
Dat zijn dus deze bussen:
Spoiler: show
Higer
Afbeelding
Omnilink
Afbeelding
Omnilink geleed
Afbeelding
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Lijn 45 »

Arriva heeft ook Omnilinks.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door ArrivaBas »

In dit geval is expliciet aangegeven dat de bus in de kleuren van R-Net reed... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Mdk »

Ik dacht dat die dingen al lang niet meer reden bij arriva :oops:
Bij twijfel altijd klagen
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door dylanwild94 »

In de achterhoek nog. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door bartjemestrom »

En Limburg :wink:
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door MarkNL »

Als ik die plaatjes zo zie is het volgens mij een Omnilink geweest :).
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door busfanNL »

Mdk schreef:Iver de EBS bussen gesproken, die reden het overgrote deel van het huishoudbeurs pendelvervoer met gelede en normale r-net scania's. Ik kan me voorstellen dat deze in het weekend misschien over zijn, maar ze reden ook gewoon door deweeks, hoe kan dat? Hebben ze zoveel bussen reserve ofzo?
Ze verhuren in het weekend gelede troep en normale R-NET zooi aan TCR. Kijk maar ff op de onderstaande link en dan bij het kopje EBS.
http://www.busfoto.net/foto%27s/diverse ... 0huur.html
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Michael »

Die Scania's rijden al lang niet meer bij TCR.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Mdk »

En ze reden ook doordeweeks pendelvervoer :?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Daniel »

Een aantal Scania's rijdt bij Oostenrijk. Die zijn onderaannemer voor EBS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Michael »

En pendelvervoer naar de Rai word over het algemeen door Oostenrijk gereden. Dus die Scania's op de Huishoudbeurs pendel waren van Oostenrijk dan.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Robin2239 »

MarkNL schreef:Ik volg het busvervoer niet zo heel goed, maar ik zag zojuist een R-NET bus rijden over de Akkersweg (vermoedelijk om een dienst te beginnen vanaf het metrostation De Akkers) in Spijkenisse wat toch wel erg opmerkelijk is in deze hoek. Is er wat uitwisseling gaande momenteel?
Waarschijnlijk een bus van TCR welke werknemers vervoer rijdt naar Port zelande.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Baldie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 03 aug 2015, 14:03

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Bericht door Baldie »

Informatie bijeenkomsten personeel op 13 en 14 maart a.s.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten