Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Geplaatst: za 28 nov 2015, 18:46
De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)
Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Bedankt voor het tentoonspreiden van je kennis, maar in welk opzicht is dat een reactie op mijn bericht?dylanwild94 schreef:Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?dylanwild94 schreef:De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)
De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
Buiten de spits heb je danwel geen rechtstreekse verbinding met Spijkenisse, maar wel een hele goede verbinding met een enkele goed aansluitende overstap; lijn 102 > 101 naar Spijkenisse en lijn 101 > 102 uit Spijkenisse op de Kickersbloem. Naar mijn idee is deze huidige situatie een veel betere voorziening.dylanwild94 schreef:De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
Volgensmij praat ik nergens over het opheffen van buslijn 192? Maar wel over het door de wijk nieuwland trekken van lijn 103?dylanwild94 schreef:En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
Het verleden heeft wel anders bewezen, echter zijn deze lijnen (naar verluid of ik ben verkeerd voorgelicht;)) onder druk van de toenmalige stadsregio Rotterdam en de RET opgeheven ivm concurrentie RET metro.dylanwild94 schreef:Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
Rijdt lijn B18 niet alleen maar tot Brielle?;) Een nachtlijn naar Hellevoetsluis?dylanwild94 schreef:We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
Zeker Amba'scasper_rzb schreef:2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
41 Of 4200s ex utrecht.busfanNL schreef:Geen idee hopelijk krijgen ze citea's. Ik weet niet wat mrdh eist voor de nieuwe concessie.