Pagina 8 van 20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: za 28 nov 2015, 18:46
door dylanwild94
De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:02
door Pim-AllianceB95
En hoe verhoudt het aantal reizigers uit Den Bonsenhoek zich tot het aantal reizigers in het rondje?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:09
door dylanwild94
Reizen er zoveel mensen dan intern binnen Hellevoetsluis dan met de bus?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:49
door Pim-AllianceB95
Het gaat natuurlijk ook om de mensen die naar Spijkenisse reizen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: za 28 nov 2015, 23:58
door dylanwild94
Dan is de situatie toch ideaal om de 101 en 102 in te leggen zoals de 97 en 98 in Krimpen aan den IJssel. En dan in de spits verstreken met de 111 en 104.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 09:55
door Meltrain
Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 10:30
door dylanwild94
Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 13:36
door Pim-AllianceB95
Ja, maar zoals we al uitlegden, als je om en om door Hellevoetsluis gaat rijden halveert de frequentie naar Spijkenisse in bijna heel Hellevoet.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 13:45
door Meltrain
dylanwild94 schreef:
Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.
Bedankt voor het tentoonspreiden van je kennis, maar in welk opzicht is dat een reactie op mijn bericht?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 18:49
door Robin2239
dylanwild94 schreef:De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)
In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.

Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)

Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 19:49
door dylanwild94
Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.
Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.
Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.
Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 29 nov 2015, 20:18
door Robin2239
dylanwild94 schreef:
Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.
Buiten de spits heb je danwel geen rechtstreekse verbinding met Spijkenisse, maar wel een hele goede verbinding met een enkele goed aansluitende overstap; lijn 102 > 101 naar Spijkenisse en lijn 101 > 102 uit Spijkenisse op de Kickersbloem. Naar mijn idee is deze huidige situatie een veel betere voorziening.
dylanwild94 schreef:
Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.
Volgensmij praat ik nergens over het opheffen van buslijn 192? Maar wel over het door de wijk nieuwland trekken van lijn 103?
De verbinding Rozenburg - Brielle hoeft ook geen vaste lijnbus te zijn? Een belbus zoals lijn 107 lijkt mij al een prima oplossing.
dylanwild94 schreef:
Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.
Het verleden heeft wel anders bewezen, echter zijn deze lijnen (naar verluid of ik ben verkeerd voorgelicht;)) onder druk van de toenmalige stadsregio Rotterdam en de RET opgeheven ivm concurrentie RET metro.
dylanwild94 schreef:
Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.
Rijdt lijn B18 niet alleen maar tot Brielle?;) Een nachtlijn naar Hellevoetsluis?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:09
door Andrei
Bijna heel de dag zie ik VDL Citea's in Connexxion huisstijl en R-Net huisstijl rond rijden door Hellevoetsluis. De R-Net Citea rijdt nu op de 101!

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:38
door Hendrik
Ze zijn aan het warmdraaien, blijkbaar! :P

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:50
door Daelea
Zoals gemeld in het topic van HWGO, kan je niet spreken van 'de' R-netcitea, maar gaat het om vijf stuks. Nu te zien op de 84, 101, 103 en 105 :Y

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 21:43
door casper_rzb
Nounou ik kijk even terug naar de beloftes van connexxion.
2015:
Gratis wifi in alle bussen: doet het bij de meeste bussen slecht of niet.
Klantenpanel en -magazine: magazine heb ik wel gezien voor het klanten panel heb ik me opgegeven nooit wat van gehoord, en dat magazine staat vol reclame voor connexxion tours...
Extra kwaliteitszorg: weinig van te merken.

2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
45 bussen met nieuw interieur: waarschijnlijk gaan ze de stoel hoezen vervangen, al vervang je de kleur de bus blijft een slecht conform hebben...

Wat ben ik toch blij met de kwaliteit van Conexxion en dat ik hier in Rozenburg woon :N
Zou dit zo eigenlijk mogen?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 22:11
door dylanwild94
Waarom zit ik wel in het klantenpanel? :')

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 11 jan 2016, 22:48
door BusFreakRotterdam
Ik zit ook in een klantenpanel, kan je nog sparen ook voor mooie prijzen! :wink:

Extra kwaliteitszorg hebben ze ook een verbeterslag gemaakt, nieuwe app die veel beter is dan de oude, je klachten worden serieus genomen en eindelijk is behandeld. Op veel haltes staan DRIM's met reisinformatie. De website is veel overzichtelijker geworden met informatie die er echt tot doet.

En die bussen rijden ook perfect. Ik reis bijna dagelijks met lijn 103 of lijn 106 afhankelijk van mijn bestemming, maar heb weinig reden tot klagen!

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 18:38
door ArrivaBas
casper_rzb schreef:2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
Zeker Amba's

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 19:00
door busfanNL
Geen idee hopelijk krijgen ze citea's. Ik weet niet wat mrdh eist voor de nieuwe concessie.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 21:52
door Robin2239
busfanNL schreef:Geen idee hopelijk krijgen ze citea's. Ik weet niet wat mrdh eist voor de nieuwe concessie.
41 Of 4200s ex utrecht.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 21:55
door busfanNL
Jammer. Blijven de rammelbassadors.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 21:57
door busfanNL
Wat gebeurd er met de 83xx serie?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 09 feb 2016, 14:54
door Michael
Ga er maar vanuit dat die de verkoop ingaan.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 09 feb 2016, 15:07
door busfanNL
Toch jammer dat zijn een van de bustypes uit mijn jeugd.