Pagina 2 van 20

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 23:00
door Meltrain
Persoonlijk zou het me eigenlijk niks verbazen als er toçh Lion's City's komen. Op zich passen die wel in dat gebied en in grijze kleur zijn ze ook best mooi.
Ambassadors zou op zich ook wel kunnen, want die rijden er nu immers ook al.
Of Connexxion doet gek en bestelt Volvo8700's voor Voorne-Putten. :wink:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 23:27
door Ricardootje_89
Nee Cita's en misschien Cita's G heb ik vandaag vernomen. Dat belooft wat. Ik ben wel erg blij dat het geen Amba's gaan worden.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 23:43
door Meltrain
Dat klinkt leuk. :D

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 23:49
door Daniel
Nou, 't lijkt me vooral erg saai. Als 't een soortgelijke uitvoering als RET en Qbuzz wordt krijg je zilvergrijze Citaro's met donkergroene baan aan de achterkant... da's nou niet echt een opvallend kleuraccent :P

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 23:58
door Meltrain
De SRR wil alle uitvoeringen hetzelfde. :wink:
In dat opzicht was het handiger geweest als Connexxion Ambassadors zou bestellen voor Voorne-Putten: dan kon je aan het materieel zien met welke vervoerder je te maken hebt. :lol:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 00:37
door Ricardootje_89
Nee dankje. Dan zitten wij opgescheept met lelijke ambas met dat irritante geluid. Volgens mij hbben citas dat veel minder. Verder vind in grijs ook redelijk saai, maar aan de andere kant, het is anders dan welk gebied van connexxion dan ook. Het lijkt mij wel wat om aan de bus in voorbe putten een aparte naam te geven. Streekvervoer Voorbe Putten, of stadsbus spijkenisse. :)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 01:10
door Suus
Je wil geen Ambassadors terwijl je graag Berkhof of Mercedes bussen wilde (VDL bevat Berkhof). Je hebt in ieder geval je zin, maar je doet wat opmerkelijke uitspraken.

Waarom noem je die Cita's dingen niet gewoon Citaro's trouwens, maakt het onderscheid wat makkelijker met de Citea :wink:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 10:26
door Ricardootje_89
Sorry, ik bedoel inderdaad citaro's, maar ik gebruikte het woord ineens zo vaak dat ik het even afkortte. Citea vind ik niet zo bijzonder.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 18:21
door Robin2239
meltrain schreef: Of Connexxion doet gek en bestelt Volvo8700's voor Voorne-Putten. :wink:
Van die rampen zullen ze wel geleerd hebben denk ik:)

Overigens is het nog helemaal niet zeker wat voor bussen er nieuw komen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 22:23
door Ricardootje_89
Ja sorry dat vergat ik er door mijn enthousiasme bij te zeggen. Grappig dat je ook hier bent.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 23 jun 2009, 10:21
door Bastiaan
Robin2239 schreef:Van die rampen zullen ze wel geleerd hebben denk ik:)
Leg uit. Wat is er zo slecht aan een 8700?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 23 jun 2009, 11:09
door Suus
Inderdaad, de 3500-3549 serie (kan er een nummertje naastzitten) van Connexxion zitten en rijden heerlijk, zeker als ze over de busbaan op de A12 kachelen :pos:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 23 jun 2009, 18:18
door Robin2239
Bastiaan schreef:
Robin2239 schreef:Van die rampen zullen ze wel geleerd hebben denk ik:)
Leg uit. Wat is er zo slecht aan een 8700?
Op de vele deurstoringen, computerstoringen, motorstoringen, doorgezakte voor veringen na. Niks:)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: ma 27 jul 2009, 18:58
door CORRECTE INFO VPR
Voor de nieuwe Concessie VPR zullen 35 nieuwe bussen van het type MAN A-78 (Lion City), in de standaardlengte van 12 meter worden aangeschaft. De assemblage vindt plaats in Turkije. Alle bussen zullen worden voorzien van Full-airco, 2 LCD-schermen en een handbediende rolstoelplank. Uiteraard allemaal voorzien van Chipcard, Infoxx, vetag en KAR. De bussen voldoen volledig aan de nieuwe EEV-norm, waarbij het niet nodig is met Ad-Blue toevoeging te rijden. Ze zullen in de grijze uitvoering worden ingezet, aan de voorzijde voorzien van het SRR-logo.

Bestaand materieel zullen gelede bussen zijn van het type Citaro van Mercedes, enkele Volvo's van 14,5 meter (BLE8700) en een aantal Ambassadors van Berkhof. Ook deze bussen zullen in de grijze kleur worden gespoten en worden voorzien van LCD-schermen. De bussen worden tijdens de eerste 2 jaar omgebouwd om aan de EEV-norm te voldoen. Deze zullen echter wel met Ad-Blue toevoeging moeten rijden.

Dus weer voldoende werk aan de winkel voor de fotoliefhebbers aan het eind van dit jaar.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 28 jul 2009, 00:35
door 88122903
Jammer dat het citaro's worden, ik heb niks tegen het merk Mercedes maar ik vindt dat deze bussen zich niet echt onderscheiden.
Bijvoorbeeld Berkhof doet zich tenminste onderscheiden met het fabriceren van bussen met een laag ledig gewicht.

Wat ik het liefste zie (maar nooit gaat gebeuren) dat er omgebouwde tourincars gaat rijden.
Een tourincar met een midden motor en met een lage instap voorin en achterin.
Dus een moderne lage instap waar ouderen tot de eerste as laag kunnnen zitten en na de eerste as gaat de vloer omhoog, de passagiers zitten dan net zo als in een tourincar.
Ik wil de tweede deur helemaal achteraan plaatsen zoals je vroeger wel eens zag en daar een plaats voor een kinderwagen maken, als je kinderwagen neer gezet ga je via een trapje naar het zit gedeelte lopen.

Ik heb op dit moment geen office op mijn computer dus ik excuseer me alvast voor mijn spelling en gramatica fouten!

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 28 jul 2009, 05:58
door Suus
Ja, ik ken van die touringcars die helemaal achteraan een deurtje hebben, wat je echter vergeet is dat dat voornamelijk minitouringcars zijn :wink:

Een afdaling achterin zie ik helemaal niets in, een touringcar heeft een vrij hoog passagiersgedeelte, dus achterin (wat vaak al enigszins gevandaliseerd is) dan ook nog eens volledig uit het zicht van de passagiers die achterom kijken en ook moeilijk te zien is met spiegels is absoluut geen slim idee. Ik zie het meer tot een rijdende vuilnisbak worden, daar achterin, waar alle troep die bovenin neergegooid isdoor de voorwaardse krachten ingeschoven wordt.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 28 jul 2009, 13:59
door Karl
Je kan ze wel goed inzetten op langere verbindingen zoals Dordrecht - Geldermalsen - Nijmegen.
;)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: di 04 aug 2009, 19:24
door Ricardootje_89
Maar er komen dus Citaro G's (uit een ander deel van nl ofzo?) MAN Lion City's en er blijven wat volvo's? en amba's? Klinkt goed. Komen er wel 12 citaro G's dan?
Als het hele materieel grijs wordt, krijg je wel een interessant wagenpark met 4 verschillende modellen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: do 22 okt 2009, 20:36
door mb90
De nieuwe dienstregelingen staan inmiddels op de Connexxion-site. Doormiddel van vergelijken tussen de huidige en nieuwe dienstregelingen ben ik tot het volgende wiki-artikel gekomen met alle wijzigingen:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... utten_2010

Het nieuwe lijntje 113 van en naar de Maasvlakte staat al op de to-do-list voor wat foto's. :)

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: do 22 okt 2009, 21:26
door Ronald
Zo, ze zijn vlot met de nieuwe dienstregeling! Lijn 89 gaat nu dus toch ter ziele, er was een paar jaar geleden ook al sprake van.
Met die lijn 113 kun je dus een leuk rondje maken in combinatie met de FastFerry naar Hoek van Holland :) .

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 25 okt 2009, 01:02
door Meltrain
Waarschijnlijk zal wel weer iemand op het allerlaatste moment bedenken dat lijn 89 toch wel ergens een meerwaarde heeft en dat er geen goed alternatief voor ht havengebied van Schiedam bedacht kan worden. Zo ging het de afgelopen 2 jaar wel tenminste. :wink:
Ik hoop echter wel dat de uitdrukking 'drie maal is scheepsrecht' in dit geval niet op gaat.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 25 okt 2009, 20:14
door les7
Als de 89 wordt opgeheven heb je denk ik groote kans dat de RET door het havengebied gaat rijden tussen Vijfsluizen en Schiedam Centrum met een spitslijntje.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: zo 25 okt 2009, 21:12
door Meltrain
Lijn 52. 8-)
(Dat was tenminste 2 jaar geleden het plan. :P )

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: wo 18 nov 2009, 15:37
door someone-unreal
Hallo,

Ik vroeg me af:
Is het een van jullie opgevallen of er toevallig volvo's weg zijn uit Spijkernisse?
Er gaan namelijk geruchten rond dat de Volvo's van Voorne Putten worden omgebouwd tot Regionet (zoals Zuidtangent enzo) en in Almere komen te rijden. Nu heb ik nog geen vervangende wagens gezien van Volvo's, sterker nog, er zijn geen Almeerse wagens weg uit Almere. Dus er wordt gedacht dat alle Voorne Putten wagens naar Almere gaan in een keer. Weet iemand hier iets van?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg

Geplaatst: wo 18 nov 2009, 15:41
door Daniel
De Volvo's gaan inderdaad verdwijnen vanuit Voorne-Putten. Daarvoor in de plaats komen er Amba's uit andere regio's en daarnaast ook een aantal Citaro G's die kant op (van die laatste rijden er al een aantal in de grijze kleuren in Nijmegen momenteel)