Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Wat is het verschil tussen aangifte doen bij een niet-beedigd persoon en online? Even puur gekeken vanuit het feit dat aangifte kennelijk in de meeste gevallen bij een beedigd persoon gedaan moet worden, zie ik niet hoe online aangifte doen daarbij helpt. Dat computersysteem zal namelijk nooit een beedigd agent zijn.
Vervolgens maakt de politie rapport op aan de hand van de internetaangifte en wordt daarvan een bericht verstuurd aan de persoon die de aangifte heeft gedaan, daarin wordt ook de naam van de agent genoemd (helaas ervaring ermee door een gestolen fiets)



Ow, whahahaha :lol:
Laatst gewijzigd door Suus op vr 06 mar 2009, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Wubbo »

Een gesloten fiets? :mrgreen:

In ieder geval: die gegevens intypen kan een administratief medewerker ook, lijkt me. Of ik dat nu zelf doe via internet of dat een miep dat voor mij doet is niet zo spannend.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Wat is het verschil tussen aangifte doen bij een niet-beedigd persoon en online? Even puur gekeken vanuit het feit dat aangifte kennelijk in de meeste gevallen bij een beedigd persoon gedaan moet worden, zie ik niet hoe online aangifte doen daarbij helpt. Dat computersysteem zal namelijk nooit een beedigd agent zijn.
Ach ja een beetje tegenstrijdigheid is natuurlijk nooit weg... :wink:
Waarschijnlijk wordt een online aangifte gelezen en geaccodeerd door een beedigd agent die de aangifte-pleger ook kan opbellen. Denk ik. Ik heb alleen ervaring met fysieke aangifte: ik vond dat altijd een nodeloos bureaucratisch proces. Al ben ik wel prima behandeld door de dienstdoende agenten destijds, en ze hebben me toen uitgelegd dat een aangifte doen niet door een typmiep kan gebeuren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Dordtse buschauffeur in gezicht gespuugd

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Wubbo schreef:Wat is het verschil tussen aangifte doen bij een niet-beedigd persoon en online? Even puur gekeken vanuit het feit dat aangifte kennelijk in de meeste gevallen bij een beedigd persoon gedaan moet worden, zie ik niet hoe online aangifte doen daarbij helpt. Dat computersysteem zal namelijk nooit een beedigd agent zijn.
Ach ja een beetje tegenstrijdigheid is natuurlijk nooit weg... :wink:
Waarschijnlijk wordt een online aangifte gelezen en geaccodeerd door een beedigd agent die de aangifte-pleger ook kan opbellen. Denk ik. Ik heb alleen ervaring met fysieke aangifte: ik vond dat altijd een nodeloos bureaucratisch proces. Al ben ik wel prima behandeld door de dienstdoende agenten destijds, en ze hebben me toen uitgelegd dat een aangifte doen niet door een typmiep kan gebeuren...
Zoiets lijkt me redelijk eenvoudig op te vangen door indien nodig een kleine wetswijziging door te voeren, Eventueel door het alleen laten behalen van een BOA. De akte van beediging geeft tenslotte aan voor welke opsporingstaken een BOA bevoegd is.
Bovendien het lijkt mij dat het makkelijker is om administratieve krachten te werven als politie agenten. Daarbij zou de opleidingstijd van een agent vele malen langer zijn als de inwerktijd van een adm. medewerker.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten