Pagina 1 van 1

PvE en voorstel RET OV over water in regio Rotterdam

Geplaatst: do 12 mar 2009, 19:50
door mb90
Op de website van de Stadsregio Rotterdam vond ik het programma van eisen voor het nieuwe OV over water in de regio Rotterdam. Hierover is een tijdje geleden al een nieuwsbericht (ook ergens hier op het forum) geweest, maar meer was er toen nog niet bekend. Nu dus wel en wel met dit PvE en wellicht wat discussievoer :wink: :
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... pve%20.pdf

Verder vond ik ook het daaropvolgende voorstel van de RET voor een stadsveer:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... %20pdf.pdf

Met de bijlage daarvan:
http://www.stadsregio.info/Content/www. ... %20pdf.pdf

Re: PvE en voorstel RET OV over water in regio Rotterdam

Geplaatst: do 12 mar 2009, 20:46
door Karl
Enkele dingetjes die mij zo even snel opvallen in het PvE:

- Gezien het aantal verplichte aanlegpunten: weinig ambitieus
- De Waterbus (Dordrecht -) Krimpen aan den IJssel - Rotterdam mag niet worden beconcureeerd (prima), verderop valt te lezen dat de reistijd iig 50% langer moet zijn dan die van de Waterbus. Mijn inziens een misser, aangezien een frequentieverhoging (verdichting naar bijvoorbeeld een kwartierdienst) nu niet mogelijk is. Had dan gezegd dat er niet rond tien minuten van de afvaartijden van de waterbus dezelfde route gevaren mag worden oid. En wat doet een zin als "Bedieningsperioden Stroken deze met de actuele inzichten bij Hoek van Holland?" in een PvE?
- Op de perifiere verbindingen is een frequentie van 30" aangehouden, veel te laag, waarom niet als minimum zien?
- Vervangend vervoer moet op perifiere verbindingen ook voor fietsen toegankelijk zijn, dat is dus niet even een bus uit een stalling halen?
- Goed: integratie met OV-chipkaart.

En verder, is er - gezien het inconsequente hoofdletter gebruik en dergelijke - wel een redactie op het document geweest? :|

Re: PvE en voorstel RET OV over water in regio Rotterdam

Geplaatst: do 12 mar 2009, 22:58
door math1985
Karl schreef:Had dan gezegd dat er niet rond tien minuten van de afvaartijden van de waterbus dezelfde route gevaren mag worden oid.
Dat zou dan betekenen dat de waterbus ongeveer de helft van de passagiers over zou houden - ik denk niet dat de vraag enorm zou toenemen. En aangenomen dat ze een beetje fatsoenlijk bedrijfsmodel hebben zou dat betekenen dat waterbus daardoor in financiƫle problemen komt.