'Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

'Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons'

Bericht door Suus »

'Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons'

AMSTERDAM - Het ongeluk met een goederentrein bij het Amsterdamse Muiderpoortstation in november is vermoedelijk veroorzaakt door ondeugdelijke wagons.

Na het ongeluk zijn dezelfde avond nog alle honderd soortgelijke wagons aan de ketting gelegd. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag op basis van eigen onderzoek.

De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Onderzoeksraad voor Veiligheid van Pieter van Vollenhoven onderzoeken het ongeluk bij Muiderpoort, maar willen in de krant nog niets zeggen over mogelijke oorzaken van de ontsporing.

Wel bevestigt een IVW-woordvoerder dat dezelfde avond nog is besloten dat de wagons niet meer in Nederland gebruikt mogen worden. Lees verder op Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons'

Bericht door Fles »

Ja, ik zag het idd. Maar goed, wat is de nieuwswaarde vraag ik me af? :? Die wagons waren allang geband, IVW-rapport is er nog niet. Niks nieuws onder de zon dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten