De 25 centimeters die verschil maken

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

De 25 centimeters die verschil maken

Berichtdoor Daniel » Vr 17 Apr 2009, 19:35

De 25 centimeters die verschil maken
Geplaatst op: vrijdag 17 april 2009 om 19:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 april 2009 om 19:34

DEN HAAG - Het lijkt een futiel verschil van 25 centimeter. Maar die luttele decimeters kunnen miljoenen euros schelen. En het comfort van de reiziger danig beïnvloeden. Het is de keuze tussen een tram van 2,65 meter en eentje van 2,40 meter. Bij de keuze van nieuwe trams zal de HTM moeten kiezen tussen brede rijtuigen zoals Randstadrail en smallere zoals de huidige HTM-trams.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: De 25 centimeters die verschil maken

Berichtdoor Karl » Za 18 Apr 2009, 14:22

Naar aanleiding van dit artikel vroeg ik mij af of langere (en smallere) trams ook zorgen voor een kortere halteertijd, wellicht omdat je minder mensen per strekkende meter tram hebt en dus per deur? Hoeveel schelen heel veel kortere halteertijden bij elkaar op de DRU's van een jaar en wordt dat meegenomen in de kostenberekening?

Als je een kijkt naar verschillende buitenlandse steden valt de lengte van trams in Nederland in het algemeen nog wel mee.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 2 gasten