De 25 centimeters die verschil maken
Geplaatst op: vrijdag 17 april 2009 om 19:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 april 2009 om 19:34
DEN HAAG - Het lijkt een futiel verschil van 25 centimeter. Maar die luttele decimeters kunnen miljoenen euros schelen. En het comfort van de reiziger danig beïnvloeden. Het is de keuze tussen een tram van 2,65 meter en eentje van 2,40 meter. Bij de keuze van nieuwe trams zal de HTM moeten kiezen tussen brede rijtuigen zoals Randstadrail en smallere zoals de huidige HTM-trams.
Lees verder
De 25 centimeters die verschil maken
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
De 25 centimeters die verschil maken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De 25 centimeters die verschil maken
Naar aanleiding van dit artikel vroeg ik mij af of langere (en smallere) trams ook zorgen voor een kortere halteertijd, wellicht omdat je minder mensen per strekkende meter tram hebt en dus per deur? Hoeveel schelen heel veel kortere halteertijden bij elkaar op de DRU's van een jaar en wordt dat meegenomen in de kostenberekening?
Als je een kijkt naar verschillende buitenlandse steden valt de lengte van trams in Nederland in het algemeen nog wel mee.
Als je een kijkt naar verschillende buitenlandse steden valt de lengte van trams in Nederland in het algemeen nog wel mee.
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten