Vast voor diefstal stempelautomaat

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Daniel »

Vast voor diefstal stempelautomaat
Geplaatst op: vrijdag 24 april 2009 om 23:14
Laatst bijgewerkt: vrijdag 24 april 2009 om 23:14

Rijswijk - Een surveillerende agent zag dinsdag 22 april omstreeks 16.30 uur een paar jongens op een bankje op het Bogaardplein zitten. Toen ze de agent zagen, liepen ze weg en lieten een geel kastje op de bank staan. Dit bleek een stempelautomaat uit de tram te zijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Vinny »

En na een welgemeend standje: "Foei! Nooit meer doen hoor jongens'' konden deze criminelen-in-dop hun weg in vrijheid vervolgen... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Ruben »

Lijkt me dat er (tijdelijk) wel een strafblad aan gekoppeld is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Fles »

Tijdelijk? Hoezo dat? :?:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Ruben »

Feitjes tijdens de jeugd gepleegd willen nog wel eens vervallen vanaf volwassen leeftijd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door playertwo »

Alleen de zogenoemde 'haltstraffen' worden niet meegenomen in een strafblad. Een veroordeling door een kinderrechter zal gewoon blijven staan in je strafblad als je 18 wordt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Ruben »

In dit geval dus wel van toepassing, stempelautomaatje -die kennelijk los moet hebben gezeten- meenemen zal wel op wat veegwerk uitdraaien voor die blagen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Meltrain »

Wie wil er nou een stempelautomaat meenemen? :lol:
Volgens mij was deze jeugd gewoon vooruitstrevend, omdat medio 2020 de strippenkaart toch verdwijnt. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Vinny »

playertwo schreef:Alleen de zogenoemde 'haltstraffen' worden niet meegenomen in een strafblad. Een veroordeling door een kinderrechter zal gewoon blijven staan in je strafblad als je 18 wordt.
Een strafblad vind ik in dit geval dus gewoon niet handig. Je moet jongeren meteen aanpakken zodat ze de gevolgen van hun daden leren inzien. Niet door op latere leeftijd (wanneer ze hopelijk tot inkeer zijn gekomen) hun carriere te bemoeilijken.

Kortom: gewoon keihard aanpakken (zet ze maar een weekend vast het liefst tot maadagmiddag) en daar bovenop flink wat werkstraf te verrichten na schooltijd. Het strafblad dat geloof ik verder wel.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Karl »

Als je mensen een (mogelijke) baan/kans ontneemt in de verre toekomst, ben je (ook als maatschappij) verder van huis. Inderdaad, beter een weekend vast dan een jaar werkloos.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
playertwo schreef:Alleen de zogenoemde 'haltstraffen' worden niet meegenomen in een strafblad. Een veroordeling door een kinderrechter zal gewoon blijven staan in je strafblad als je 18 wordt.
Een strafblad vind ik in dit geval dus gewoon niet handig. Je moet jongeren meteen aanpakken zodat ze de gevolgen van hun daden leren inzien. Niet door op latere leeftijd (wanneer ze hopelijk tot inkeer zijn gekomen) hun carriere te bemoeilijken.

Kortom: gewoon keihard aanpakken (zet ze maar een weekend vast het liefst tot maadagmiddag) en daar bovenop flink wat werkstraf te verrichten na schooltijd. Het strafblad dat geloof ik verder wel.

Zero tolerance, wat jij. een kauwgombal jatten? Prima. tegen de muur en platschieten. gewoon als voorbeeld. ja toch?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Vast voor diefstal stempelautomaat

Bericht door playertwo »

Ik heb die regeling dat de haltstraffen vervallen bij het bereiken van de leeftijd van 18 jaar, helaas ook niet verzonnen. Wat mij betreft wordt er ook keihard aangepakt. In Tilburg is er een proef tijdens de weekenden met het zogenaamde weekendje weg. Sinds die tijd is het een stuk 'rustiger' (als zijnde minder incidenten) in de stad tijdens het uitgaan, dus het lijkt wel te werken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten