GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Berichtdoor Chauf21 » Do 14 Mei 2009, 22:51

Die Connexxion-bus van hierboven is weliswaar hybride, maar dan wel met waterstof en elektriciteit ;)

Oud forumgebruiker

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 14 Mei 2009, 22:51

tsov schreef:Over die lijn Zaandam -> Riekerpolder: zal dat geen spitslijn worden?
Wat ik ervan begrijp is het een uitbreiding van de huidige lijn 87 Zaandam Kalf (Wormerland P&R A7) - Amsterdam Sloterdijk Station. Of dit alleen in de spits zal gebeuren of de hele dag door moeten we afwachten ben ik bang, totdat de offertes van de vervoerders binnen zijn (eind februari weten we het!).

Zou in principe wel nice zijn als er hybride Citea's komen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31512
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Berichtdoor Suus » Do 14 Mei 2009, 23:10

En over rijgedrag van de trambestuurders, er zijn nu werkzaamheden op de Middenweg in de Watergraafsmeer, en omdat nogal veel vertraging oplevert, vliegen de bestuurders vanaf daar flink door naar het eindpunt van lijn 9. Vaak rijden er ook twee trams achter elkaar aan, dus als je in de voorste tram zit heb je helemaal geluk, aangezien de conducteur dan geen instappers wil hebben.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4000
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Berichtdoor reisthijs » Vr 15 Mei 2009, 09:42

Chauf21 schreef:
klaxxon schreef:Wat zijn trouwens de goedkoopste EEV-bussen? Als dat de Amba is zie ik het somber in voor lijn 94 vanaf december 2010 :(, trouwens.

*de goedkoopste bus* bestaat niet. OV-Bussen worden over het algemeen niet gewoon gekozen uit een boekje en de prijs staat ook niet vast; het is een onderhandelingsproces tussen minimaal twee partijen waarbij ook veel meer andere zaken en eisen (zoals informatievoorziening, klimaatbeheersing, (vervolg-/)ordergrootte etc.) komen kijken.

Desondanks zal de Ambassador wel vaak de goedkoopste zijn, anders zou Connexxion niet zo vaak daarop uitkomen. Tenzij er geleden bussen nodig zijn of de overheid aardgasbussen eist.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Oud forumgebruiker

Re: GVB moet meer kwaliteit gaan leveren

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Vr 15 Mei 2009, 10:14

In principe rijden er nu (deels) gelede's op de betreffende lijnen, maar ik weet niet of de vervoerder de frequentie omhoog gooit en zodoende allemaal standaards in gaat zetten, zoals bij AML is gebeurd.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 4 gasten