PvE Concessie Amsterdam 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Suus » Ma 08 Feb 2010, 00:24

STF schreef:Het sneltramtraject zal rijdende richting Westwijk na de halte Marne rechtdoor blijven gaan over de Beneluxbaan, om vermoedelijk bij Spinnerij weer op het bestaande traject aan te sluiten. De haltes Gondel, Meent, Brink en Poortwachter komen te vervallen.

Geld over de balk smijterij, van kwaad tot erger en nodeloze onzin zijn de eerste dingen die bij mij opkomen :X
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor STF » Ma 08 Feb 2010, 00:26

Reden zijn geluidsoverlast ter hoogte van Meent / Brink en hoge slijtage doordat de bocht te scherp is.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Ardan » Ma 08 Feb 2010, 00:33

Okee, dus als er bij de Ernststraat pipo's over geluid gaan klagen wordt het ding ook even anders gelegd?
Ik denk dat de voorbereiding op 'echt' metrobedrijf ook een grote reden is. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, meteen ongelijkvloers of toch gelijkvloerse kruising?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Oud forumgebruiker

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Ma 08 Feb 2010, 00:34

Dordat pipo's geklaags hebben op de Koninginneweg heeft tramlijn 2 nu ook een TSB aan de broek. Ik verbaas me nergens meer over.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Suus » Ma 08 Feb 2010, 00:37

Dit is toch geen oplossing voor een ontwerpfout :X Geluidsschermen, grotere verkanting, dat zijn oplossingen, niet even de hele wijk van de metro afsluiten :N
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Karl » Ma 08 Feb 2010, 08:51

Bee schreef:In 2008 hebben daar ook drie weken geen metro's gereden tussen Wilhelminaplein en Centraal Station :idea:

Maar hoe zit dat op de Oost-west-lijn dan? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een nieuwe tunnelwet voor Rotterdam geen gevolgen heeft. Ik ken de nieuwe wet niet, maar als ik kijk naar - ondergrondse - station als Oostplein, dan heb je daar maar één uitgang aan een uiteinde. Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets dan wel zou mogen.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11943
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Geert » Ma 08 Feb 2010, 09:02

Heeft Oostplein niet nog een nooduitgang aan de andere kant?

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 603
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Bastiaan » Ma 08 Feb 2010, 09:19

Ardan schreef:Ik denk dat de voorbereiding op 'echt' metrobedrijf ook een grote reden is. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, meteen ongelijkvloers of toch gelijkvloerse kruising?

Goed punt! Zijn NIMBY's toch nog ergens goed voor. Kun je net doen alsof je het traject speciaal voor die mensen via een andere route legt, en stiekem maak je daarmee de baan geschikt voor volwaardige metro's. Slim hoor :pos:

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Ruben » Ma 08 Feb 2010, 12:01

Ardan schreef:Ik denk dat de voorbereiding op 'echt' metrobedrijf ook een grote reden is. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen, meteen ongelijkvloers of toch gelijkvloerse kruising?
Waarbij nog niet zeker is dat er wel een metrobedrijf komt op de zuidelijke Amstelveenlijn. Een grote no-go zou zijn geweest dat het betreffende traject zich daar niet voor leent en daar maken ze nu alvast korte metten mee. De intentie van GVB lijkt duidelijk, nu het Stadsregio bestuur nog zo ver krijgen.
Ongelofelijk, want de huidige lijn bedient vele malen meer woningen dan een traject over de Beneluxbaan ter hoogte van die wijk.
Niet te vergeten een viaduct dat er sinds 2004 ligt en nu alweer in onbruik raakt. Zonde.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Karl » Ma 08 Feb 2010, 12:13

Ik ben niet bekend met de situatie in Amstelveen, maar als ik op Google Maps kijk, zie ik het probleem niet zo? Voor een metro zijn het wellicht wat veel haltes, maar op een paar overwegen na is het toch voornamelijk vrije baan? Hier gesproken over het 'te vervangen' traject.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Ardan » Ma 08 Feb 2010, 13:56

De bochten zijn veel te krap om fatsoenlijk een metro doorheen te jagen.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor STF » Ma 08 Feb 2010, 14:22

Zolang je CAF M4 zou inzetten als metro is het natuurlijk geen probleem, de CAF S3 kan die bochten tenslotte ook nemen maar bij LHB betwijfel ik het.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Meltrain » Zo 14 Feb 2010, 19:09

STF schreef:Het sneltramtraject zal rijdende richting Westwijk na de halte Marne rechtdoor blijven gaan over de Beneluxbaan, om vermoedelijk bij Spinnerij weer op het bestaande traject aan te sluiten. De haltes Gondel, Meent, Brink en Poortwachter komen te vervallen.

Maar is dat dan alleen richting Westwijk of ook richting CS? :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor STF » Zo 14 Feb 2010, 21:43

In beide richtingen, ik noemde alleen ff de richting om makkelijker aan te kunnen geven hoe het traject gaat lopen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Suus » Vr 19 Feb 2010, 23:11

GVB moet vaker rijden
AMSTERDAM - Het GVB moet vanaf 2012 vaker, stipter en met meer tram- en buslijnen rijden voor hetzelfde geld. Dit heeft de Stadsregio Amsterdam besloten.

Als het GVB ook tussen 2012 en 2018 het openbaar vervoer in Amsterdam wil verzorgen, moeten er van de stadsregio veel meer nachtbussen en een aantal nieuwe bus- en tramlijnen gaan rijden. Ook zijn de eisen voor punctualiteit en de uitval aangescherpt, en moet het GVB schoner en duurzamer opereren.

De Stadsregio Amsterdam is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in en rond Amsterdam, en bepaalt welk bedrijf dat mag verzorgen en tegen welke prijs. De afgelopen jaren werd die concessie onderhands gegund aan het GVB, en als het aan de Stadsregio ligt, gebeurt dat nu weer.
Lees verder op Parool.nl

Verder nog een kaartje, met weinig bijzonderheden, behalve een tram 29 tussen CS en Artis :shock:

Edit: Zie ook persbericht SRA: http://www.stadsregioamsterdam.nl/actue ... egio_stelt
Rame à l'approche

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor iljitsch » Vr 19 Feb 2010, 23:18

Jakkes, die bus 66 moet een vermogen kosten met de chipkaart met al dat omrijden.

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor willy84 » Vr 19 Feb 2010, 23:29

Vandaar dat alleen studenten, kinderen en gratis reizende 65 plussers (dan 67 plus) in die bus zitten. En natuurlijk wat mensen van dit forum niet te vergeten. :mrgreen:
immer kwaliteits posts

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Suus » Vr 19 Feb 2010, 23:34

Nee :P

Een ritje van IJburg naar Bijlmer ArenA kost je namelijk 4 zones = 5 strippen.

IJburg (5710) - Muiden (5820) - Oost (5715) - Zuidoost (5725).

In de twee middelste zones ligt maar één halte, maar zorgt wel voor veel extra kosten.

Van eindpunt tot eindpunt: Chip €2,09, Strip €2,53.
Laatst gewijzigd door Suus op Vr 19 Feb 2010, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor STF » Vr 19 Feb 2010, 23:35

Hef je eerst lijn 6 op om hem vervolgens een paar jaar later weer terug te brengen onder lijn 29, weliswaar met een iets gewijzigde route. Die lijn 27 stond al langer in de planning, gek genoeg staat er niet over de nieuwe lijn 11 vermeld (Osdorp de Aker - Surinameplein).

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9277
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Ardan » Vr 19 Feb 2010, 23:44

De 66 wordt nog behoorlijk goed gebruikt naar mijn mening. Als ik erin zit, is-ie altijd goed zitvol. Tram 29 vind ik wel een leuke. Waarom ze in hemelsnaam dat nummer hebben gekozen weet ik niet, zal wel zijn omdat-ie gelijk op rijdt met de 9. Plantagekeerlus wordt dus weer in gebruik genomen :D Toch vind ik het een beetje gek om die lijn, net als bovenstaande 27 en 11, meteen als nieuwe lijn te bestempelen terwijl het in feite versterkingsritten zijn. Heeft GVB er eigenlijk wel genoeg trams voor? Ben ook benieuwd welk nummer de jaarlijkse congrestram 11 gaat krijgen. Gek trouwens dat die nu met de huisvrouwbeurs niet rijdt eigenlijk.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor STF » Za 20 Feb 2010, 00:00

Omdat de organisator zo'n congreslijn moet inkopen, met bijbehorend kostenplaatje. :wink:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Vinny » Za 20 Feb 2010, 00:21

Nee, huisvrouwen komen uit Nederland. Bij lijn 11 gaat het om internationale beurzen, waarbij gasten in diverse hotels slapen in de binnenstad en zo meer druk leggen op het tramnetwerk ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: Di 24 Nov 2009, 12:16

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor willy84 » Za 20 Feb 2010, 11:36

Uit wat op de website van de SR staat begrijp ik dat er komende maandag een hele hoop docuemten op aanbestedingskalender staan. GVB heeft die documenten per steekwagentje aangeleverd gekregen dus maak je borst maar nat :P
immer kwaliteits posts

Oud forumgebruiker

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 20 Feb 2010, 11:38

En lijn 19 gaat dus toch als lijn 69 door naar Schiphol, terwijl de 192 wordt ingekort tot het Osddorpplein. Wtf is dit nou weer voor verslechtering? De 19 komt lang niet in alle buurten (Geuzenveld) waar de 192 komt.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Berichtdoor Vinny » Za 20 Feb 2010, 13:10

Goed mijn reactie op de voorstellen van de SR:
-Tram 29: Leuk voorstel, maar ik had het toegejuicht als ook de Roetersstraat weer een reguliere tramverbinding zou krijgen.
-Tram 27: Een beetje een merkwaardige tram. Zeker omdat het eigenlijk gaat om versterkingsritten van tram 17. Noem hem dan '17'. Zelf zou ik het ook wel een idee vinden om de tram in oostelijke richting door te trekken naar station Amsterdam Zuid ter vervanging van bus 62.
-Tram 25: Ik zie het nut van de routewijziging niet zo. Na indienststelling van de Noord-Zuidlijn zie ik het meest in een snelle rechtstreekse tram Centraal Station - Rijnstraat (via de Utrechtsestraat). Een samensmelting van de bestaande lijnen 4 en 25 dus.
- Ferdinand Bolstraat: Prima dat daar de tram weer terugkomt. Maar is hier wel ruimte voor? Zelfs wanneer de werkzaamheden aan de NZ-lijn alleen ondergronds zijn, heb je boven de grond nauwelijks meer ruimte door de stations.
- Busnet noord: Geen concrete informatie beschikbaar. Derhalve heb ik nog geen mening.
- Bus 21/60: HOERA. Rechttrekken via de Haarlemmerweg zo snel mogelijk!
- Bus 19(2): Een beetje een vreemde wijziging. Mijn vader zou zo iets 'piemkes met siemkes verwisselen' noemen. Mij ontgaat het nut. Daarnaast is de nummerwijziging ook onlogisch: 19x nummers behoren tot het sternet Schiphol.
- Bus 40: Wordt een volwaardige buslijn. Een interessant idee, maar ik denk dat het netwerk in Oost-Watergraafsmeer best efficienter kan.
- Bus 22: Via de Potaniusstraat. Lijkt me een goede wijziging, de huidige route is erg dubbel met andere tramlijnen.
- Bus 66: Prima uitbreiding! Op termijn zie ik het liefst dat de bus wordt doorgetrokken tot OV knooppunt Zeeburg. Is ook goed voor de redundantie wanneer tram 26 het weer eens laat afweten. Je zou hem ook nog kunnen doortrekken naar het Amstelstation. Dit verzekert vanuit IJburg een snelle OV verbinding naar een IC station anders dan Centraal.
- Bus 136: Samenvoegen met 46, goed idee. De huidige busverbinding is wel een erg geamputeerde lijn, en heeft te weinig toegevoegde waarde.
- Bus 46: Opheffen tussen Noord en Diemen. Ik kan de reden snappen, maar ik vind het wel jammer omdat het netwerk hierdoor verslechterd. Het is nu een snelle verbinding tussen Noord en de Bijlmer. Op termijn zou ik de Arriva lijnen Waterland - Bijlmer laten halteren op OV-knooppunt Buikslotermeerplein. Hierdoor kunnen reizigers op de relatie Noord-Bijlmer toch profiteren van een snelle comfortabele verbinding.
- Bus 41: Een meer rechtstreekse route lijkt me erg goed nieuws voor de OV-chipkaart reizigers. Wie had het er ook al wer over dat bussen 'voortaan meer ommetjes zouden maken' :lol: . Verder kan ik niet echt overzien of er reizigers door gedupeerd worden, dat hangt af van de gekozen route. Een deel van de omweg komt bijvoorbeeld ook omdat de infrastructuur niet adequaat is. De busbaan bij station Duivendrecht loopt in een mooie halve cirkel om het station heen... :mrgreen:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 4 gasten