PvE Concessie Amsterdam 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Suus »

De busbaan is de enige logische manier om de bus langs station Duivendrecht te krijgen. Er ligt nog een verlaten busbaan in het verlengde van de Dolingadreef die bij de Rijksstraatweg aan de achteruitgang van het station uitkomt. Ik denk niet dat die route terugkomt.

De 41 zou vanaf de Rijksstraatweg via de Kruidenommegang en Kruidenpoort naar de Van der Madeweg kunnen rijden. Ze zouden ook nog vanaf de Rijksstraatweg via Biesbosch naar de Van der Madeweg kunnen rijden, daarbij zou eventueel een extra halte in die Diemense wijk geplaatst kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:-Tram 27: Een beetje een merkwaardige tram. Zeker omdat het eigenlijk gaat om versterkingsritten van tram 17. Noem hem dan '17'. Zelf zou ik het ook wel een idee vinden om de tram in oostelijke richting door te trekken naar station Amsterdam Zuid ter vervanging van bus 62.
Hier ben ik ook voorstander van. Dan zou er sinds 2006 eindelijk weer een tramlijn gaan over de Amstelveenseweg. Alleen niet ter vervanging van de 62, want die 27 zou dan enkel het stuk Zeilstraat - Stadionplein overlappen van de 62, dus opheffing van de 62 is dan nergens voor nodig. Mogelijk een idee de 27 door te trekken naar het VUMC over Stadionweg - Parnassusweg - Station Zuid e.v. (route lijn 15).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door STF »

Als lijn 29 speciaal voor reizigers naar Artis is bedacht hoop ik wel dat GVB zo slim is om de bestemming Artis toe te voegen aan de filmrol van de 9G's - 10G's en het bij de combino's in te programmeren want Plantage Parklaan is tamelijk niets zeggend. Ik dacht aanvankelijk dat de 29 wel het traject van de 25 zou overnemen tussen CS en PTA maar die keerlus blijkt buiten gebruik te raken, vreemd dat het nu opeens wel kan want een paar jaar geleden wilden ze lijn 16 daar schrappen maar dat kon niet i.v.m. de subsidie verstrekking tijdens de bouw van de IJburglijn. Vandaar dat ze de tramlijn met de laagste frequentie er maar naar toe laten rijden.

Om lijn 27 mogelijk te maken zullen er wissels en spoorbogen bij moeten komen op het Surinameplein, tenzij men zonder pauze direct weer naar Osdorp teruggaat. Ik had het Osdorpplein eigenlijk logischer gevonden als eindpunt aangezien het laatste stukje van het traject naar het Dijkgraafplein toch vrij rustig is, de keerlus bij het Osdorpplein al jaren leeg staat en er weinig ruimte is op de keerlus van het Dijkgraafplein voor een tweede tramlijn. Maar de reden zal wel zijn dat het niet de moeite loont om speciaal een eindpuntshuisje op het Osdorpplein of Surinameplein te zetten voor een spitslijn.

Voor de routewijziging van lijn 12 moeten er overigens maarliefst vier handwissels worden omgebouwd naar vetag wissel, je ziet ze bijna nergens meer die handwissels maar precies met de toekomstige draairichtingen van lijn 12 kom je ze tegen. Twee daarvan komen gelijk van pas voor congreslijn 11.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:
Vinny schreef:-Tram 27: Een beetje een merkwaardige tram. Zeker omdat het eigenlijk gaat om versterkingsritten van tram 17. Noem hem dan '17'. Zelf zou ik het ook wel een idee vinden om de tram in oostelijke richting door te trekken naar station Amsterdam Zuid ter vervanging van bus 62.
Hier ben ik ook voorstander van. Dan zou er sinds 2006 eindelijk weer een tramlijn gaan over de Amstelveenseweg. Alleen niet ter vervanging van de 62, want die 27 zou dan enkel het stuk Zeilstraat - Stadionplein overlappen van de 62, dus opheffing van de 62 is dan nergens voor nodig. Mogelijk een idee de 27 door te trekken naar het VUMC over Stadionweg - Parnassusweg - Station Zuid e.v. (route lijn 15).
De bediening van de Amstelveenseweg vind ik ook jammer. Zeker omdat de route Lairessestraat - Corn. Krusemanstraat veel te overvol zit met allerlei Connexxion buslijnen en ook nog eens tram 16. Ik zou zeggen: hef lijn 16 hier op (reizigers kunnen met Connexxion) en voer een lijn in: VU mc - Overtoom - Leidseplein - Centraal station.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door willy84 »

Volgens mij mag dat laatste niet en ook de bussen vanuit Waterland naar Diemen via het winkelcentrum in Noord laten rijden omdat dat andere concesseis zijn. Je gaat dan namelijk bewust reizigers uit een ander gebied "pikken".

Ik zit zo naar die wijzigingen te kijken maar die zijn nou niet echt wereldschokkend. Wat extra spitstramlijntjes, buslijntje links en rechts verlengen, opheffen of samenvoegen en dat is het wel. Opmerkelijk om de PTA keerlus te verlaten omdat daar heel wat miljoenen ingestopt zijn als subsidie meen ik me te herinneren. Het zou ook mogelijk zijn om bijv alleen de 16 daar te laten halteren als er een schip ligt. Verder vindt ik het schrappen van de 46 (dacht ik) tussen Noord en Diemen wel erg opmerkelijk omdat die lijn er op verzoek van veel reizigers is gekomen. Heel knudde om hem dan nu weer op te heffen, je ziet de protesten als het ware weer aankomen. Waarom niet gewoon tijdens de dagbediening dat lijntje 2x per uur laten rijden?

Volgens mij was Amsterdam veel beter af geweest met een aanbesteding. Dan hadden de bedrijven kunnen vechten voor het werk en dan worden lijnen als 46 ineens wél aangeboden. Rara hoe kan dat? De bezem moet gewoon door het GVB heen.
immer kwaliteits posts
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door iljitsch »

willy84 schreef:Het zou ook mogelijk zijn om bijv alleen de 16 daar te laten halteren als er een schip ligt.
Wat heeft dat voor zin? Een tram stopt toch alleen maar als er mensen bij de halte staan of iemand op het stopknopje gedrukt heeft... Schip of geen schip.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Vinny »

Volgens mij mag dat laatste niet en ook de bussen vanuit Waterland naar Diemen via het winkelcentrum in Noord laten rijden omdat dat andere concesseis zijn. Je gaat dan namelijk bewust reizigers uit een ander gebied "pikken".
En wie is de aanbieder van al deze concessies?
Juist ja, de stadsregio. Het zou ze sieren om eens verder te kijken dan hun neus lang is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door robert55 »

Die 21 / 60 actie is mooi, maar ik zie wel een paar hobbels
- het smalle stuk Haarlemmerweg staat nogal eens vast
- de buurt zal er niet blij mee zijn; je kan ze misschien deels afkopen met een halte bij het stadsdeelkantoor, maar daar is geen plaats voor
- de halte Haarlemmerplein met straks 1 tramlijn en vier buslijnen tussen twee verkeerslichten wordt wel zwaar belast.

Overigens is het stadsdeel Westerpark bezig met plannen voor herinrichting van het Frederik Hendrikplantsoen. In één van de varianten wordt met droge ogen voorgesteld dat alle rijbanen vervallen en alleen de tram er nog door kan. De bus zou moeten worden omgeleid. Hoe is niet uitgewerkt, kan eigenlijk alleen via het Hugo de grootplein.
Stadsdelen en OV :neg:
De inspraak loopt nog
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Ferdinand Bolstraat: Prima dat daar de tram weer terugkomt. Maar is hier wel ruimte voor? Zelfs wanneer de werkzaamheden aan de NZ-lijn alleen ondergronds zijn, heb je boven de grond nauwelijks meer ruimte door de stations.
Dat moet verder toch geen probleem zijn als het station echt af is? Alles dichtgooien, straat en trambaan terugleggen en klaar? De ingangen naar station Ceintuurbaan komen namelijk op de begane grond van bepaalde panden aan de Ferdinand Bolstraat, en niet op de stoep enzo.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:De bediening van de Amstelveenseweg vind ik ook jammer. Zeker omdat de route Lairessestraat - Corn. Krusemanstraat veel te overvol zit met allerlei Connexxion buslijnen en ook nog eens tram 16. Ik zou zeggen: hef lijn 16 hier op (reizigers kunnen met Connexxion) en voer een lijn in: VU mc - Overtoom - Leidseplein - Centraal station.
Ik denk dat er meer behoefte is aan een verbinding à la bus 15 vanaf het Surinameplein richting station Zuid, dus dan zou een doortrekking van de 27 top zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: PvE Concessie Amsterdam 2012

Bericht door Suus »

Ik hoop nog altijd dat bus 15 vertramd gaat worden, maar het lijkt er weer niet in te zitten. Terwijl er qua spoor weinig nieuwe investeringen nodig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten