Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25103
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Berichtdoor Daniel » Di 02 Jun 2009, 23:42

Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over
Geplaatst op: dinsdag 2 juni 2009 om 22:48
Laatst bijgewerkt: dinsdag 2 juni 2009 om 22:48

Het hevige schudden in de trein tussen Leiden en Utrecht is na 2011 verleden tijd. Dat verwacht ProRail. Eerst zou dat nog na 2013 zijn, maar Prorail heeft er extra vaart achter gezet.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31489
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Berichtdoor Suus » Di 02 Jun 2009, 23:54

RTV Bodegraven :') Dat bronartikel van het LD is echt te sensationeel voor woorden:

.. In 2006 ontspoorde er voor het laatst een passagierstrein. ..


Alsof de treinen daar in een wip ernaast liggen. Volgens mij kwam die ontsporing door een constructiefout waardoor een spoorspat ontstond, en niet door een verzakking.

Han Poortman van reizigersorganisatie Rover, ziet zo'n betonnen ondergrond echter als enige langetermijn oplossing. ,,Het spoor zakt zo snel weg dat het onderhoud gewoon niet helpt. Tussen Woerden en Gouda rijdt de trein daarom ook door een soort betonnen bak. Het Rijk moet daar geld voor geven. Dit is nu een spoorlijn van honderd jaar geleden.''

Iemand heeft liggen dromen. Lag er maar een betonnen bak tussen Woerden en Gouda :roll:
En de spoorlijn is feitelijk 131 jaar oud :idea: (en dan nog steeds geen dubbelspoor :( )

Voor de korte termijn pleit Rover voor het stoppen met het rijden met zware dubbeldekkers op het traject. ,,Wij zeggen al jaren dat ze daarmee het spoor kapot rijden.'' Poortman denkt niet dat de trein snel zal ontsporen. ,,Zolang er maar langzaam gereden wordt. Maar in de trein kunnen wel ongelukken gebeuren. Het lijkt soms een kermisattractie.''

Dus stoppen met dubbeldekkers. Wat moet er dan rijden? Enkeldeks materieel zou voor een te lage capaciteit over zo'n beetje de hele lijn. Dan gaan ze weer klagen dat er te volle treinen rijden. Meer treinen kunnen daar niet rijden sinds de verlaging van de baankvaksnelheid.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] en 5 gasten