Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Bericht door Daniel »

Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over
Geplaatst op: dinsdag 2 juni 2009 om 22:48
Laatst bijgewerkt: dinsdag 2 juni 2009 om 22:48

Het hevige schudden in de trein tussen Leiden en Utrecht is na 2011 verleden tijd. Dat verwacht ProRail. Eerst zou dat nog na 2013 zijn, maar Prorail heeft er extra vaart achter gezet.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Prorail: Schudden trein Leiden - Utrecht na 2011 over

Bericht door Suus »

RTV Bodegraven :') Dat bronartikel van het LD is echt te sensationeel voor woorden:
.. In 2006 ontspoorde er voor het laatst een passagierstrein. ..
Alsof de treinen daar in een wip ernaast liggen. Volgens mij kwam die ontsporing door een constructiefout waardoor een spoorspat ontstond, en niet door een verzakking.
Han Poortman van reizigersorganisatie Rover, ziet zo'n betonnen ondergrond echter als enige langetermijn oplossing. ,,Het spoor zakt zo snel weg dat het onderhoud gewoon niet helpt. Tussen Woerden en Gouda rijdt de trein daarom ook door een soort betonnen bak. Het Rijk moet daar geld voor geven. Dit is nu een spoorlijn van honderd jaar geleden.''
Iemand heeft liggen dromen. Lag er maar een betonnen bak tussen Woerden en Gouda :roll:
En de spoorlijn is feitelijk 131 jaar oud :idea: (en dan nog steeds geen dubbelspoor :( )
Voor de korte termijn pleit Rover voor het stoppen met het rijden met zware dubbeldekkers op het traject. ,,Wij zeggen al jaren dat ze daarmee het spoor kapot rijden.'' Poortman denkt niet dat de trein snel zal ontsporen. ,,Zolang er maar langzaam gereden wordt. Maar in de trein kunnen wel ongelukken gebeuren. Het lijkt soms een kermisattractie.''
Dus stoppen met dubbeldekkers. Wat moet er dan rijden? Enkeldeks materieel zou voor een te lage capaciteit over zo'n beetje de hele lijn. Dan gaan ze weer klagen dat er te volle treinen rijden. Meer treinen kunnen daar niet rijden sinds de verlaging van de baankvaksnelheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 190 gasten