Station Amsterdam Science Park
Re: Station Amsterdam Science Park
De officiële verklaring is de OV-Chipkaart, het was vooral een wens van het GVB dat het liefste op alle metrostations een eilandperron ziet. Ze hadden zelfs plannen voor een verbouwing van het Amstelstation (!), maar dat is een monument dus dat ging mooi niet door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Amsterdam Science Park
De OV-chipkaart? En dat brengen ze dan momenteel ook goed in de praktijk op Bijlmer waar je alsnog geen gescheiden "GVB" en "NS' gebieden hebt. Had het GVB toen ook plannen voor keerlussen op de eindpunten en materieel met deuren aan 1 kant ofzo? De Noord/Zuidlijn krijgt overigens ook een mengelmoes van eiland- en zijperrons.
Re: Station Amsterdam Science Park
Ik vind het sowieso kansloos dat je 2 verschillende OV chipkaart inchecksystemen moet hebben. Het mooie van die kaart was nou juist geweest dat ik in Lutjebroek mezelf kan inscannen in de bus en op Holendrecht kan uitscannen bij de metro, als ik onderweg toch verder geen poortjes ben tegengekomen die ik met dat ding moet openen. Zeker op gecombineerde NS/metrostations vind ik dit een misser.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Station Amsterdam Science Park
Nee, want je moet altijd opnieuw inchecken als je een andere modaliteit en/of vervoerder gebruikt. Een eilandperron is overigens niet erg, je moet mensen gewoon opvoeden dat ze NS-uitchecken en metro-inchecken met behulp van losse palen (Amstelstation). Het reconstrueren van stations is hier helemaal niet voor nodig en is derhalve een onvoorstelbare verspilling van belastinggeld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Amsterdam Science Park
Dat dat moet weten we ook wel, Vinny. Als je had gelezen, had je gezien dat er gesteld wordt dat het een enorme misser is. En dát is onherroepelijk waar. In feite wordt nu een probleem van de vervoerders afgewenteld op de reizigers.
Misschien is de oplossing wel gewoon NS alleen nog maar op BIjlmer , Sloterdijk en Schiphol te laten stoppen, en het GVB dan een S-Bahn systeem te laten opzetten op NS- en GVB-sporen. Is de vervoerder ook meteen duidelijk...
Misschien is de oplossing wel gewoon NS alleen nog maar op BIjlmer , Sloterdijk en Schiphol te laten stoppen, en het GVB dan een S-Bahn systeem te laten opzetten op NS- en GVB-sporen. Is de vervoerder ook meteen duidelijk...
Re: Station Amsterdam Science Park
Op Stationsweb is wel een impressie te vinden trouwens ;) .
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Amsterdam Science Park
En waarom moet er dan zo nodig uit- en ingecheckt worden? Dàt is namelijk de misser imho...Vinny schreef:Nee, want je moet altijd opnieuw inchecken als je een andere modaliteit en/of vervoerder gebruikt. Een eilandperron is overigens niet erg, je moet mensen gewoon opvoeden dat ze NS-uitchecken en metro-inchecken met behulp van losse palen (Amstelstation). Het reconstrueren van stations is hier helemaal niet voor nodig en is derhalve een onvoorstelbare verspilling van belastinggeld.
Re: Station Amsterdam Science Park
Dan kunnen de inkomsten bij de juiste vervoerder terecht komen..
Re: Station Amsterdam Science Park
Als je op het ene punt instapt, en bij het andere uitstapt zou er gewoon berekend moeten kunnen worden welke vervoersmiddelen (en dus vervoerders) je gebruikt heb...
Re: Station Amsterdam Science Park
Dat kan dus niet als je tussen punten meerdere reismogelijkheden met verschillende vervoerders/modaliteiten hebt. Van Bijlmer naar Sloterdijk kan je bijvoorbeeld met de trein of met de metro reizen.
Op bepaalde syntustrajecten (Tiel-Elst en Hengelo-Zutphen) moet je nu ook speciaal aangeven dat je met syntus reist voor de verdeling van de inkomsten.
Op bepaalde syntustrajecten (Tiel-Elst en Hengelo-Zutphen) moet je nu ook speciaal aangeven dat je met syntus reist voor de verdeling van de inkomsten.
Re: Station Amsterdam Science Park
Tsja, dat is dus de grote handicap van het systeem.. Het zou veel makkelijker moeten kunnen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Amsterdam Science Park
En NS en GVB kunnen niet afspreken om dat via een bepaalde verdeling te verdelen, zoals nu?JWM schreef:Dat kan dus niet als je tussen punten meerdere reismogelijkheden met verschillende vervoerders/modaliteiten hebt. Van Bijlmer naar Sloterdijk kan je bijvoorbeeld met de trein of met de metro reizen.
Re: Station Amsterdam Science Park
De chipkaart komt er nu juist om aan die verdeelsleutels en de bijbehorende reizigersonderzoeken een einde te kunnen maken.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Amsterdam Science Park
Maar moet het daardoor reizigers lastiger worden gemaakt door zo'n vreemde check-out/check-in-constructie?
Re: Station Amsterdam Science Park
Is dit misschien niet meer een discussie voor het OV-Chipkaarttopic?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Station Amsterdam Science Park
Lekker interessant, ik wil als reiziger met zo min mogelijk drempels en ingewikkeldheid van A naar B kunnen reizen. Bedrijven maken toch een product voor de klant, niet voor zichzelf.JWM schreef:De chipkaart komt er nu juist om aan die verdeelsleutels en de bijbehorende reizigersonderzoeken een einde te kunnen maken.
Het is een spectrum.
Re: Station Amsterdam Science Park
Bedrijven interesseert het geen ruk hoe de klanten erover denken, als er maar geld in het laatje komt.
Overigens hoef je mij er niet van te overtuigen dat de gekozen oplossing niet erg klantvriendelijk is
Overigens hoef je mij er niet van te overtuigen dat de gekozen oplossing niet erg klantvriendelijk is
Re: Station Amsterdam Science Park
Dat is ongeveer het hele probleem aan het OV, een willekeurige colaproducent interesseert het wèl hoe de klanten over een product denken. Niet dat ik dan met GVB zero in plaats van RET light wil gaan reizen, maar het duidt wel aan dat een cultuuromslag wat betreft verschillende vlakken wenselijk is.
Het is een spectrum.
Re: Station Amsterdam Science Park
Die willekeurige cola producent interesseert het primair ook vrij weinig, ze begrijpen alleen wél heel goed dat de klant de groep is die de inkomsten oplevert dus daar spelen ze handig op in.
Re: Station Amsterdam Science Park
Nou wat erg zeg eventjes in en uitcheken. In het oude systeem moest je een nieuw kaartje kopen en dat kost veel meer tijd/geld/inspanning...Geert schreef:Maar moet het daardoor reizigers lastiger worden gemaakt door zo'n vreemde check-out/check-in-constructie?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Amsterdam Science Park
Ja, wel als een halve metro op Amsterdam Bijlmer wil overstappen op de trein die 3 minuten later vertrekt, en daartoe 2 (!!) hele OV Chipkaart paaltjes tot hun beschikking hebben. En ze zijn nog niet eens echt zichtbaar opgesteld ook.Vinny schreef:Nou wat erg zeg eventjes in en uitcheken. In het oude systeem moest je een nieuw kaartje kopen en dat kost veel meer tijd/geld/inspanning...Geert schreef:Maar moet het daardoor reizigers lastiger worden gemaakt door zo'n vreemde check-out/check-in-constructie?
Re: Station Amsterdam Science Park
Komen er trouwens nog veel meer in- en uitcheckpaaltjes bij in de nabije toekomst op de NS-stations? Er staan nu gewoon meer stempelautomoaten dan OV-chipkaartpalen :?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Station Amsterdam Science Park
Nee, want je kunt rond Amsterdam nu al met de strippenkaart reizen in de trein. Als je bijvoorbeeld van Sloterdijk naar Spaklerweg wilt reizen (ik noem maar een dwarsstraat) kun je gewoon met een strippenkaartje van Sloterdijk tot Amstel een trein pakken en daarna meteen in de metro springen aan de overzijde van het perron. En vermenigvuldig je al die keren 'eventjes' inchecken voor het gemak met het aantal overstappers trein <-> metro, die dus allemaal langs een chippaaltje moeten voordat ze over kunnen stappen?Vinny schreef:Nou wat erg zeg eventjes in en uitcheken. In het oude systeem moest je een nieuw kaartje kopen en dat kost veel meer tijd/geld/inspanning...Geert schreef:Maar moet het daardoor reizigers lastiger worden gemaakt door zo'n vreemde check-out/check-in-constructie?
Re: Station Amsterdam Science Park
Ja, waarom zouden we dingen ook willen verbeteren ten opzichte van nu. Laten we maar weer teruggaan naar de dienstregeling van 1980 dan...
De vervoerder heeft een probleem, die wil namelijk weten hoeveel mensen er precies in zijn voertuig zitten. Dat probleem moet de reiziger nu voor hem oplossen. Volgens mij moet ie dat zelf maar oplossen, en hij regelt maar hoe hij dat doet zolang ik er geen last van heb.
De vervoerder heeft een probleem, die wil namelijk weten hoeveel mensen er precies in zijn voertuig zitten. Dat probleem moet de reiziger nu voor hem oplossen. Volgens mij moet ie dat zelf maar oplossen, en hij regelt maar hoe hij dat doet zolang ik er geen last van heb.
Re: Station Amsterdam Science Park
Kan je bij de NS ook op saldo reizen vanaf 27 augustus in de regio Amsterdam? Anders moet je dus in het voorbeeld van Geert voor Sloterdijk-Amstel strippen of een treinkaartje kopen én dan voor Amstel - Spaklerweg met de chip á 75 cent + nogwat betalen.Geert schreef:Als je bijvoorbeeld van Sloterdijk naar Spaklerweg wilt reizen (ik noem maar een dwarsstraat) kun je gewoon met een strippenkaartje van Sloterdijk tot Amstel een trein pakken en daarna meteen in de metro springen aan de overzijde van het perron.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten