Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Remco1989 »

VIRM schreef:De wijzigingen staan nu overigens in de Wiki: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Diens ... treek_2018

goed om te lezen dat de N92 het rondje Landsmeer gaat overslaan. *O* Wordt dit overgenomen door EBS?
Is er trouwens al bekend wanneer de CXX en EBS nachtbussen op Amsterdam Centraal naar het busstation Ijzijde gaan verhuizen?
EBS staat er al in de nacht al ruim 2 jaar. met GVB samen
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door diederickx »

Ik heb net de PDF van de dienstregeling 2018 gedownload.

In de routestrips staat aangegeven welke halten rolstoeltoegankelijk zijn. Dat zijn er schrikbarend weinig. Lijn 394 bijvoorbeeld lijkt maar één toegankelijke halte te hebben, nogal absurd. Loopt de gemeente Zaanstad echt zo veel achter met het toegankelijk maken van de haltes? Of is de informatie van Connexxion verouderd?

Voorts ontbreekt in de PDF het voorbehoud dat lijn 392 vanaf zomer 2018 niet meer van/naar Amsterdam CS rijdt.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:
Voorts ontbreekt in de PDF het voorbehoud dat lijn 392 vanaf zomer 2018 niet meer van/naar Amsterdam CS rijdt.
Dat is in AML ook.....de dienstregeling van de lijnen naar CS is ook geldig tot december 2018. Als het zover is, dat de NZL gaat rijden, zullen de dienstregelingen aangepast worden.
matje82
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door matje82 »

ik zie op ovzoeker.nl Ambassador 4213 (ex Almere) op R-Net-lijn 398
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

Naar de stalling zijn gekomen : 4215,8286,8290,8299,3550.3551,3563. Behalve dat R-Net 2 diensten extra heeft gekregen en de 59 een extra bus, is men ook erg druk bezig om de betaalautomaten aan te passen .( kost ca. 2 dagen) Voorbeeld : tegelijkertijd werden 3487 en 3489 vervangen door R-Net wagens voor dit doel. Verder staan langdurig defect de 3486 en 3596. 3486 en 3596 zijn net weer op dienst verschenen( hadden ook defecte betaalautomaat)
Na 1 januari a.s gaan we zien wat er van deze vloot overblijft.
Vandaag(15 december) zijn aan deze vloot/invasie toegevoegd 3346 en 8604.
3486 heb ik nu zelf ervaren qua nieuwe betaalautomaat . Op valt dat de oude check in/out automaten terug zijn gekomen , dat de pinautomaat goed werkt en dat er geen werkende richtingsfilm is ( dat laatste wordt uiteraard nog aan gewerkt) .
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 14 dec 2017, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Jelmer »

ik zag van de week in de 3563 nog restanten van z'n Almeerse avonturen. Er hangen nog lijnkaarten van Almere in deze bus.
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

Na overleg met de gemeente Zaanstad is besloten dat 67 vanaf maandag 8 januari permanent ( dus ook nadat de Westzijde is herbestraat) gaat rijden via de Vincent van Goghweg /Provincialeweg . Kortom iedereen blij (NOT) tussen de voormalige gasfabriek en de Vinkenstraat.
Volgens Wagenparkje zou ook de 8223 in de stalling staan ( niet op dienst gezien). Overigens gaan alle exoten ergens anders heen.
3563 heeft een R-Net kleedje gekregen , zodat per maandag 8 januari de reserve als volgt is :

10 meter stad : 1
12 meter stad : 3
12 meter Rnet: 2
14 meter Rnet: 1

7 reserve bussen op benodigd 55 stuks zou voldoende moeten zijn.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Bijwyks »

Jelmer schreef:ik zag van de week in de 3563 nog restanten van z'n Almeerse avonturen. Er hangen nog lijnkaarten van Almere in deze bus.
In Amstelland ook nog bij 5723
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

Nog een RNet bus is 3550 geworden (men wilde blijkbaar een Almeerse bus schilderen ipv. de logische stadwagen 3562).

Reserve is nu dus als volgt:

10 meter stad : 1 (3485-3489)
12 meter stad : 2 (3551-3562)
12 meter Rnet: 3 (3550/3563-3596)
14 meter Rnet: 1 (3490-3499)

De kans op RNet op stad is groter dan stad op RNet, zeker gelet op de kwaliteit van de 10 meter wagens .
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Jelmer »

zie inderdaad veel R-net Amba's op de stadslijnen
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Milco »

Ook de 3563 is dus in R-Net huisstijl beplakt begrijp ik, net als de 3550?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

klopt.
Nog wat info over de herbestrating van de Westzijde:
Planning: vanaf de Stationsstraat tot het Ruyterveer = ex Wastora ( gereed maart 2018), daarna stopt het werk tot november 2018 , waarna het werk verder gaat tot de Papenpadsloot . Dat is dus de gemeente Zaanstad, die er echt helemaal niets van begrijpt ( uit hun koker kwam ook het peperdure onderzoek om station Zzs te verplaatsen naar het viaduct onder de A8, konden de toeristen voor de Zaanse Schans langs het Molenmuseum lopen !).
Kortom 67 zou dus van april tot november 2018 gewoon langs de Westzijde kunnen rijden . Overigens zijn de haltes op de Vincent van Goghweg volgens de opschriften tijdelijk.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Als de 67 permanent nie tmeer over de Westzijde gaat rijden, worden die abri''s dan weggehaald?

En wat is he tnut van Zaandijk Zaanse Schans onder de A8 verplaatsen? Dan komt het nog dichterbij Koog a/d Zaan te liggen... Ik denk dat Zaanstad beter kan gaan nadenken over wat te doen met d espoorwegovergang bij de guisweg (die naast Zaandijk Zaanse Schans): er lag ooit eens een potje geld daarvoor klaar, vanwege een eenmalige bezuiniging is dat geschrapt, maar nu zijn er weer geluiden dat de gemeente daar toch iets mee wil...
Beul van de blindegeleidelijn
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

Ik heb geen flauw idee of die Abri's in de Westzijde worden weggehaald . Overigens waren er helemaal geen klachten over bussen in de Westzijde.

Voor wat betreft de overweg in de Guisweg ben ik het volledig eens dat daar iets moet gebeuren(veel ongelukken), de vraag is alleen wat precies.
Bij die verplaatsing van Zzs ( enkele jaren geleden) zou de halte Koog aan de Zaan ook verdwijnen. Je zet een station neer tbv. reizigers lijkt mij zo, dus verplaatsing van Zzs zou ook voor bewoners van Rooswijk nadelig uitpakken.

Een volgend project ( ambtenaren blijven werk zoeken) is een onderzoek naar ondertunneling van de A8 bij de Zaan ( tbv. huizen bouw ).

Terug naar Connexxion Zaanstreek : er vallen momenteel diensten uit wegens een tekort aan chauffeurs ; hiervoor krijgt Connexxion een boete .

Eerder heb ik opgemerkt dat de kwaliteit van de 10 meter wagens te kort schiet . Dit komt ,omdat als de verwarming aan staat ook de airco als een gek blaast, waardoor achterin de bus een ijspaleis ontstaat . Chauffeurs melden dat slechts als passagiers klagen ( is ze niet kwalijk te nemen).
Op 31 december jl. is 3486 om deze reden van de dienst gehaald , maar tot en met vandaag vrolijk elke dag daarna weer ingezet zonder reparatie, ondanks dat chauffeurs dat meerdere malen daarna wederom hebben gemeld ( zal het onderhoud wat tekort schieten ?)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Meltrain »

In principe loopt deze concessie eind dit jaar af. Is er al bekend of de concessie verlengd is of dat er nog een aanbesteding komt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door regenmaker »

De vervoerregio wilde de concessie verlengen dus dat zal dan ook wel gebeuren.

https://www.ovpro.nl/bus/2017/07/04/ver ... aanstreek/
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Durashift »

.. de RAR is het er ook mee eens..

http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/nl/p59f9c59470f13

.. de zomer (van 2017) is al lang en breed voorbij.. waar blijft de definitieve verlening, vervoerregio? :?:
https://vervoerregio.nl/pagina/20160122 ... zaanstreek
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door fred1954 »

Zaanstreek zal die verlenging wel krijgen voor 3 jaar, want de VRA wil de concessies Zaanstreek en Waterland binnen redelijke termijn samenvoegen. Dat zou dan kunnen als concessie Waterland afloopt eind 2020, over 3 jaar dus. Die 3 jaar kunnen dan met een verlenging door CXX overbrugd worden.

https://zaanstad.raadsinformatie.nl/doc ... d_sessie_1
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door regenmaker »

In het document wordt gesproken over december 2021 (zal wel een typefout van jou zijn Fred ;)). Dat is ook wanneer de concessie Waterland afloopt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door fred1954 »

Ja.... :oops: het was nog vroeg, uiteraard eind 2021.. :D

Zaanstreek loopt eind dit jaar af, 3 jaar erbij, is ook eind 2021.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Durashift »

Dat lukt niet, want de verlengingsoptie binnen het huidige contract is slechts 2 jaar.

Geen idee hoe het aanbestedingstechnisch zit om een contractuele verlengingsoptie te verlengen dan wel in te korten. Lijkt mij niet zomaar te kunnen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Hainje »

De concessie GD is ook met een afwijkende termijn verlengd. Dus de mogelijkheid is er wel degelijk en het samenvoegen van twee concessies vind ik eigenlijk wel een legitieme reden om van de standaardtermijn af te wijken.
🍉
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Durashift »

Zekers.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Mdk »

En anders zou je zelfs nog een concessie voor een Jaa r kunnen uitschrijven.
Bij twijfel altijd klagen
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door fred1954 »

Durashift schreef:Dat lukt niet, want de verlengingsoptie binnen het huidige contract is slechts 2 jaar.

Geen idee hoe het aanbestedingstechnisch zit om een contractuele verlengingsoptie te verlengen dan wel in te korten. Lijkt mij niet zomaar te kunnen.
Sterker nog: de VRA stelt het zelf voor om Zaanstreek met 3 jaar te verlengen:
https://zaanstad.raadsinformatie.nl/doc ... d_sessie_1

Lijkt me ook niet meer dan logisch, dat ze dat kunnen doen, want de VRA is immers de autoriteit w.b. uitgeven concessies in de regio Amsterdam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten