Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Wievank »

Het concept dat ik in heb mogen zien is niet op internet te vinden.

Lijn 68 gaat inderdaad op in lijn 69 evenals dus het oostelijke deel van lijn 63, en in combinatie met de wijziging van lijn 67 vervallen inderdaad de haltes aan de Vincent van Goghweg (1 haltepaar).
Dat de bus vanuit Assendelft (nu 63) niet meer doorrijdt naar het ziekenhuis is inderdaad een nadeel, maar ze behouden wel de verbinding met het centrum van Zaandam. Tegelijkertijd stapt 90% van de reizigers altijd al uit aan de Houtveldweg, en gaat niet het rondje via de Albert Heijnweg mee naar de voorkant. Daardoor het is nadeel van een ommetje via Zuiderhout zeer beperkt. Lijn 59 komt niet eerst langs het station, dus heeft wel het nadeel van extra reistijd voor de meeste huidige reizigers.

Een apart lijnnummer voor de spitsritten van lijn 392 had ik ook al bedacht, maar ik weet niet wat het eindresultaat is geworden (onder hetzelfde nummer, een ander nummer of toch maar niet versnellen).
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door david_meyer24 »

Voor Lijn 59 en 65 en 64 en 67 en 69 staat de nieuwe route en tijden al op www.connexxion.nl
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Etienne »

- Lijnen 59 en 64 kennen geen routewijzigingen
- Lijnen 63 en 68 worden opgeheven.
- Lijn 65 gaat rijden tussen De Vlinder en Assendelft, waarbij van maandag t/m vrijdag (of zaterdag) via Zuiderhout rijden.
- Lijn 67 gaat rijden tussen Krommenie en Assendelft, waarbij 's avonds en zondag verder gereden wordt naar station Krommenie en gaat van maandag t/m vrijdag (of zaterdag) via Zuiderhout en gaat in Zaandam via de Westelijke Zaanoever rijden en wordt ingekort tot de Zandweg in Wormerveer.
- Lijn 69 gaat elk halfuur rijden en rijdt altijd via de Provincialeweg en wordt in Zaandam verlengd naar Kalf.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Een poos geleden werd er via de media geopperd om het Zaans Medisch Centrum een betere verbinding naar de noordkant van de gemeente te geven. Volgens mij waren hier aardig wat mensen het eens dat dat kon door de 391 te verlengen vanaf eindpunt Zaanse Schans (en daarmee kom je wellicht van de noordkant van de gemeente sneller in het industriegebied bij de Achtersluispolder).
Door de combinatie van de 69 en de oostelijke helft van de 63 krijg je die verbinding nu, maar dat is wel ontzettend om. Je krijgt dan nog een tour van half Zaandam cadeau...
Beul van de blindegeleidelijn
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door montrose »

Een hele vooruitgang is dat 67 naar station Zd gaat vanaf Wormer via de Vinkenstraat ipv. de Vincent van Goghweg ( die overigens volgend jaar op de schop gaat).
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door OVwatcher »

Etienne schreef:- Lijnen 59 en 64 kennen geen routewijzigingen
- Lijnen 63 en 68 worden opgeheven.
- Lijn 65 gaat rijden tussen De Vlinder en Assendelft, waarbij van maandag t/m vrijdag (of zaterdag) via Zuiderhout rijden.
- Lijn 67 gaat rijden tussen Krommenie en Assendelft, waarbij 's avonds en zondag verder gereden wordt naar station Krommenie en gaat van maandag t/m vrijdag (of zaterdag) via Zuiderhout en gaat in Zaandam via de Westelijke Zaanoever rijden en wordt ingekort tot de Zandweg in Wormerveer.
- Lijn 69 gaat elk halfuur rijden en rijdt altijd via de Provincialeweg en wordt in Zaandam verlengd naar Kalf.
De nieuwe tijden staan inmiddels op de site van Connexxion.
Mitchel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 21:24

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Mitchel »

Ik zat even op Connexxion.nl bij de nieuwe dienstregeling voor 2016 te kijken en het is mij op gevallen dat er 2 nieuwe haltes zijn toegevoegd aan de lijn.

-Houthavenkade
-Symon Spiersweg

Iemand trouwens enige idee hoe de route zal gaan lopen van lijn 65/67?
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door david_meyer24 »

Via de provincialeweg en over de kruising bij de Den Uyl Brug en dan de eerste straat rechts vanaf het station Zaandam.
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Zabe »

Goed nieus trouwens. Nu een zeer fatsoenlijke bus verbinding naar het hembrug locatie...
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Weet iemand of de lijnennetkaart voor dienstregeling 2016 al ergens online staat?
Als ik zo naar de lijnen op de wiki kijk, hebben ze gewoon een lijn weggehaald en de rest maar wat aan elkaar geknipt en een stukje extra Zaandam gaan bedienen. Vooral lijn 67 is echt opmerkelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Milco »

Hij staat op de website van Connexxion, hier is de directe link (PDF): http://connexxion.nl/data/upload/11_Zaa ... v7i_v2.pdf

Lijn 67 is inderdaad opmerkelijk: aan de ene kant van het spoor van noord naar zuid (Wormer-Zaandam), spoor oversteken en dan weer naar het noorden (Assendelft).
Laatst gewijzigd door Milco op di 15 dec 2015, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door huibf »

VIRM schreef:Weet iemand of de lijnennetkaart voor dienstregeling 2016 al ergens online staat?
Als ik zo naar de lijnen op de wiki kijk, hebben ze gewoon een lijn weggehaald en de rest maar wat aan elkaar geknipt en een stukje extra Zaandam gaan bedienen. Vooral lijn 67 is echt opmerkelijk.
gewoon op de website.
valt me op dat de haltenamen zijn weggehaald
de_clercq
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 20 jul 2015, 16:39

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door de_clercq »

En ook staat er een fout op de kaart van Amsterdam. Ze hebben het over Admiraal Helfrichlaan ipv straat. Slordig.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Etienne »

huibf schreef:valt me op dat de haltenamen zijn weggehaald
De haltenamen moesten dit jaar alleen voor de R-netlijnen geplaatst worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mitchel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 21:24

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Mitchel »

Wanneer veranderd Connexxion de dienstregeling? De haltes Boeierlaan en Meerpaal zijn al een tijdje samengevoegd tot de halte Tjotterlaan. De halte Clusiusstraat is ook niet meer in gebruik en staat wel in de dienstregeling tevens worden de haltes ook nog omgeroepen en zijn ook te zien op de schermen... Iemand enig idee wanneer dit word aangepast? :?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Ik zag dat de RAR advies heeft gegeven over het vervoersplan 2017, maar heeft iemand een overzichtje van wat er gaat veranderen (of in ieder geval een linkje naar het vervoersplan)?
Beul van de blindegeleidelijn
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door david_meyer24 »

Ik zie het ook staat maar verder weet ik het ook niet
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door JWM »

Waarschijnlijk is het wel te vinden bij de Stadsregio.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door Suus »

Kan het zo snel niet vinden, maar uit het verhaal blijkt vooral dat met de tijden wordt geschoven omdat NS dat ook doet. Echt grote wijzigingen zijn ook niet meer te verwachten tot de Noord-Zuidlijn open gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Als ik het dan goed opmaak uit de reactie van de RAR en de informatie van de provincie (namelijk dat er nog geen datum is voor de afsluiting van de bruggen), zullen de Beatrixbrug en Wilhelminabrug in 2017 beiden tegelijkertijd buiten gebruik worden gesteld.
Wat dus betekent dat lijnen 64, 65, 69, 392, 394, N92 en N94 moeten worden omgeleid over de Bernardbrug of Den uylbrug. Door de uitloop van de renovatie (en het naar achteren schuiven van de renovatie van de bruggen) lijkt mij dat Connexxion wel voldoende voorbereidingstijd heeft gehad voor een gewijzigde dienstregeling. :)
Beul van de blindegeleidelijn
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door david_meyer24 »

VIRM schreef:Als ik het dan goed opmaak uit de reactie van de RAR en de informatie van de provincie (namelijk dat er nog geen datum is voor de afsluiting van de bruggen), zullen de Beatrixbrug en Wilhelminabrug in 2017 beiden tegelijkertijd buiten gebruik worden gesteld.
Wat dus betekent dat lijnen 64, 65, 69, 392, 394, N92 en N94 moeten worden omgeleid over de Bernardbrug of Den uylbrug. Door de uitloop van de renovatie (en het naar achteren schuiven van de renovatie van de bruggen) lijkt mij dat Connexxion wel voldoende voorbereidingstijd heeft gehad voor een gewijzigde dienstregeling. :)
Volgens mij mogen ze niet allebei de bruggen tegelijkertijd afsluiten.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door CSA2 »

david_meyer24 schreef:
VIRM schreef:Als ik het dan goed opmaak uit de reactie van de RAR en de informatie van de provincie (namelijk dat er nog geen datum is voor de afsluiting van de bruggen), zullen de Beatrixbrug en Wilhelminabrug in 2017 beiden tegelijkertijd buiten gebruik worden gesteld.
Wat dus betekent dat lijnen 64, 65, 69, 392, 394, N92 en N94 moeten worden omgeleid over de Bernardbrug of Den uylbrug. Door de uitloop van de renovatie (en het naar achteren schuiven van de renovatie van de bruggen) lijkt mij dat Connexxion wel voldoende voorbereidingstijd heeft gehad voor een gewijzigde dienstregeling. :)
Volgens mij mogen ze niet allebei de bruggen tegelijkertijd afsluiten.
Ze mogen niet beiden gelijktijdig afgesloten worden omdat o.a. de brandweerpost op de vermiljoenweg de aanrijtijden anders niet halen.
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door david_meyer24 »

Ja daarom.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door sneltram »

Misschien al lang over de datum. Maar dit was ooit het idee als de bruggen uit er zijn.

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek

Bericht door VIRM »

Er is ook een brandweerpost aan de andere kant van de Zaan (Botenmakerstraat). Wellicht dan iets te maken met aanrijtijden van ambulances?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten