Pagina 15 van 31

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: di 09 dec 2014, 07:16
door BrengMe
Concessie Achterhoek-Rivierenland is ook een mooi voorbeeld.

Maar nu weer ontopic.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 01:00
door david_meyer24
Ik heb een voorstel gedaan hoe ik het wilt zien met de nieuwe dienstregeling dit jaar.

http://bussenentreinenforum.nl/voorstel ... streek.txt

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 01:52
door JWM
Ik zou bij 391, 398 en 414 nog wat wijzigen.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 09:31
door Meltrain
david_meyer24 schreef:Ik heb een voorstel gedaan hoe ik het wilt zien met de nieuwe dienstregeling dit jaar.

http://bussenentreinenforum.nl/voorstel ... streek.txt
En wie gaat dat betalen? :X

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 11:40
door david_meyer24
Meltrain schreef:
david_meyer24 schreef:Ik heb een voorstel gedaan hoe ik het wilt zien met de nieuwe dienstregeling dit jaar.

http://bussenentreinenforum.nl/voorstel ... streek.txt
En wie gaat dat betalen? :X
Geen idee het is maar een voorstel he.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 18:30
door Natorious
Ik vind het een optimistische opzet, wellicht té optimistisch.
Zo wil jij de basisdienst van de niet R-NET bussen opkrikken tot 2x/u. Zitten die bussen dusdanig vol met 1x/u.
En het nachtnet wil jij dagelijks 2x/u rijden, das allemaal te veel van het goede. Zie ik liever 1x/u SPR Amsterdam-Uitgeest in de nacht doorrijden, met een aansluitende nachtbus op Zaandam, die een ring rijdt. Slaat dit ergens op?
Bus 395 is overbodig op zondag. Sloterdijk is vooral een belangrijk station voor woon-werkrelaties. Bus 36 is voor een reden niet meer te vinden daar op zondag immers...

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 21:04
door VIRM
Hm, maar behalve wat frequentieverhogingen zie ik niet veel ambitieus.

Ik zou ook iets doen van:
- 67/68/69 combineren tot twee lijnen. Tussen Zaandam en Koog-Zaandijk evenwijdig aan het spoor rijden is toch een beetje overbodig, toch?
- Een deel van de frequenties van de 391 doortrekken naar Koog-Zaandijk en wellicht verder richting Wormerveer en Krommenie-Assendelft Station. Zo krijg je een goede aansluiting naar het ziekenhuis en verder.
- Alle kronkelingen rond Poelenburg 'gladstrijken' zodat de 65 kan worden opgeheven. Dit lijkt meer op een buslijn die is gecreeerd om daat de wijziging van de 392 te compenseren.
- N92 en N94 twee maal per uur laten rijden eidere nacht? Ik ben groot voorstander van goed nachtelijk OV, maar ik betwijfel of dat gaat lukken buiten het weekend om. Helaas zijn de huidige nachtlijnen bijzonder langzaam en daardoor onaantrekkelijk.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 00:21
door Suus
Is er iemand die een (digitale) kopie heeft van de pagina waarop de dienstregelingswijzigingen stonden die in december 2014 zijn ingegaan? Ik ben vooral op zoek naar informatie over de nachtbussen omdat de informatie over het wel of niet halteren op Amsterdam Centraal elkaar lijkt tegen te spreken (ook op onze wiki).

De klantenservice van Connexxion lijkt ook met alle winden mee te waaien op dit punt maar heeft geen concreet antwoord

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 00:40
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: zo 29 mar 2015, 12:30
door VIRM
Wat een rotzooi maakt Connexxion weer met hun informatievoorziening over de halte van de N92/N94 op Amsterdam Centraal richting de Zaanstreek.

1. De wijzigingsinfo op Connexxion.nl gaf aan dat de halte Centraal Station zou vervallen.
2. De dienstregeling op drempelvrij.connexxion.nl geeft aan dat zowel Centraal Station als Prins Hendrikkade blijven bestaan.
3. De CXX-medewerker van de vestiging Zaanstreek gaf eerst aan dat beide haltes bediend bleven. Na wat aandringen gaf zij aan dat alleen de Prins Hendrikkade zou worden gebruikt.
4. De volgende CXX-medewerker die zich er mee ging bemoeien gaf aan dat voor de N92 halte Centraal Station zou worden gebruikt, en voor de N94 zowel Centraal Station als Prins Hendrikkade zou worden gebruikt. Nadat ik iets opmerkte over 'tegenstrijdige informatie' vertelde zij dat de dienstregeling leidend is, waardoor zij zichzelf weer tegenspreekt.

Deze vraag heb ik eind november bij de CXX-klantenservice neergelegd, en na vier maanden (inclusief een periode waar mijn vraag bleef liggen, omdat de ene persoon die d epostbus beheerde ziek was... ja, serieus...) kunnen ze dus nog steeds geen consistent antwoord geven. Iets met met bussen rijden is wat anders dan reizigers vervoeren. ;)

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 apr 2015, 19:29
door david_meyer24
Ik heb gehoord dat er elcto bussen komen voor de Zaanstreek klopt dat of niet en dat ze lijn 59 niet meer willen hebben of zo.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 23 apr 2015, 19:45
door Z2N
Geen van beiden is hier gemeld, dus ik zou er niet al te veel reuring aan geven totdat er een officieel bericht is.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: di 04 aug 2015, 11:58
door Jelmer
opvallend vandaag, 4 augustus, op de stadslijnen in de zaanstreek rijden vandaag vele R-Net wagens, zowel de gewone Amba's als de lange Citea's.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 06 aug 2015, 23:57
door Enhabo
Jelmer schreef:opvallend vandaag, 4 augustus, op de stadslijnen in de zaanstreek rijden vandaag vele R-Net wagens, zowel de gewone Amba's als de lange Citea's.
Ja, ik heb vandaag ook de R-Net-lijn 64 zien rijden. Ergens in mei zat ik zelf ook al in een R-Net- 64.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 07 aug 2015, 00:26
door Enhabo
Enhabo schreef:
Jelmer schreef:opvallend vandaag, 4 augustus, op de stadslijnen in de zaanstreek rijden vandaag vele R-Net wagens, zowel de gewone Amba's als de lange Citea's.
Ja, ik heb vandaag ook de R-Net-lijn 64 zien rijden. Ergens in mei zat ik zelf ook al in een R-Net- 64.
Overigens vind ik wel, dat als ze met R-Net-bussen gaan rijden op niet-R-Net-lijnen, het idee achter R-Net teniet wordt gedaan. Wat heeft R-Net dan voor zin als die bussen ook op de stadslijnen zitten? Maar ja, de groene bussen waren zeker op? Ik heb trouwens ook wel eens groene bussen zien rijden op R-Net-lijnen.
Trouwens, ik vind hoe dan ook dat R-Net in de Zaanstreek weinig voorstelt. Lijn 391 en 394 zijn in Amsterdam halve en in Zaandam hele stadsdiensten en lijn 392 is ook nog eens de dorpsdienst van Oostzaan. Het sneldienst-achtig effect van lijn 392 in Amsterdam gaat weer verloren door bij Vorticellaweg een tijdje stil te staan.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 07 aug 2015, 12:33
door Jelmer
ik vraag me ook nog steeds af we het verschil is in de bussen bij de rode en groene Amba's behalve de kleur.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 07 aug 2015, 13:26
door Bijwyks
Geen, ik vermoed dat door de zomerdienst nog al wat R-net wagens over zijn en het zal ook wel met de kilometerstand te maken hebben. Ook op lijn 356 in Amstelland rijden opvallend veel gelede R-net wagens.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: do 03 sep 2015, 23:43
door david_meyer24
Iemand al meer bekend over de nieuwe tijden of wijzigingen.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 04 sep 2015, 07:22
door Daelea
Een beetje je best doen door te googlen op "Vervoerplan Zaanstreek" en je was er zelf achtergekomen dat deze wijzigingen nog niet openbaar zijn (niet zo gek). De tweede hit licht echter wel een tipje van de sluier op: http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... exxion.pdf

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 04 sep 2015, 22:09
door sneltram
Twee jaar terug stond het vervoerplan gewoon op de site van de ANBO, maar dat lijkt eerder een vergissing dan regel te zijn geweest.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 04 sep 2015, 22:13
door CamilleKreemers
Het valt me op dat vervoerplannen sowieso niet eenvoudig te vinden zijn. OVbureau Groningen-Drenthe lijkt daarin nog het meest eenvoudig te vinden te zijn. Nu is Noord-Brabant Provincie ook wel op de site te herleiden uit dat gedetailleerde advies, wat ik wel professioneel vond ogen.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: ma 07 sep 2015, 00:08
door Wievank
Het concept dat ik heb gezien was:
Lijn 63 wordt opgeknipt bij Zaandam NS. Het westelijke deel wordt gekoppeld aan het verlengen van lijn 65 en 67 (hoe dit met lijnnummers gaat weet ik niet zeker), en het oostelijk deel wordt overgenomen door lijn 69. Het westelijke deel krijgt een routewijziging: tussen de Houtveldweg en Zaandam NS via Cornelis Bruijnzeelweg - route lijn 456 - Hempont - Provincialeweg N203 - Stations NS
Lijn 65: rijdt 1x per uur vanaf Zaandam NS verder naar Assendelft (zie hierboven). De spitsritten eindigen wel op Zaandam NS.
Lijn 67: gaat tussen Wormerveer NS en Zaandam NS weer terug naar de westelijke Zaanoever, wordt in Wormer/Wormerveer ingekort tot de halte Zandweg, en rijdt 1x per uur vanaf Zaandam NS verder naar Assendelft (zie hierboven).
Lijn 68 en 69: lijn 68 wordt verlegd naar de Provincialeweg 203, en daarmee gelijk aan en dus geïntegreerd in lijn 69. Lijn 69 rijdt vanaf Zaandam NS verder via de huidige oostelijke route van lijn 63 naar 't Kalf (verbinding met centrum en ZMC)
Lijn 392: meer ritten in vakantieperiodes (4 per uur in daluren), de spitsritten (buiten vakantieperiodes) gaan Oostzaan overslaan en rijden vanuit Zaandam direct via de busbaan en de Molenaarsweg naar Amsterdam Noord.

Los daarvan is later buslijn 891 toegevoegd (toen 393 genoemd), waarbij een deel van de ritten van de 391 non-stop tussen Amsterdam CS en de Zaanse Schans zouden gaan rijden. Dit is deze zomer al als proef ingegaan.

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 18 sep 2015, 19:31
door de_clercq
Weet even geen beter topic, maar de stations Kbw en Kzd gaan zeer waarschijnlijk van naam veranderen.

http://dichtbij.nl/koog-aan-de-zaan/art ... 31&index=7

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: vr 18 sep 2015, 19:54
door Jelmer
heel verstandig dat ze Koog-Bloemwijk en Koog-Zaandijk gaan aanpassen.
Regelmatig stappen toeristen op het verkeerde station uit en moeten dan een heel stuk lopen

Re: Concessie Zaanstreek

Geplaatst: za 26 sep 2015, 22:13
door Enhabo
@Wievank: Waar heb je dat concept trouwens gezien? Ik heb het nog nergens kunnen vinden.

Ik heb er wel zo mijn bedenkingen bij. Overigens wel goed dat Wormerveer rechtstreeks met het ziekenhuis wordt verbonden, maar als lijn 63 vervalt, is de verbinding met het ziekenhuis vanuit Assendelft weer weg.
Bovendien rijdt er nu 2 keer per uur een bus (63) tussen Zaandam Station en Kalf. Als lijn 69 maar 1 keer per uur rijdt, wat gaat er dan 2 keer per uur naar Kalf toe? Gaat 68 daar dan ook heen, of verdwijnt 68 helemaal, waardoor 69 2 keer per uur gaat?
Houdt dit tevens in dat de bus verdwijnt van de Vincent van Goghweg? Want als de 69 over de Provincialeweg gaat en - neem ik aan - via station Zaandam naar Kalf, dan gaat die niet over de Van Goghweg. En als 67 langs de Westoever gaat, gaat die door de Westzijde.
Misschien had men beter lijn 63 kunnen houden voor 1 x per uur, evenals de 69 voor 1 keer per uur, gecombineerd 2 keer per uur naar Kalf, en hierdoor verbinding met het ziekenhuis vanuit zowel Wormerveer alsmede Assendelft.
De tweede bus in het uur kan dan de 68 (Krommenie - Zaandam NS) resp. 65 (Vlinder - Assendelft) zijn.

En dan nog iets. Als 65 en 67 voortaan via Zuiderhout gaan, betekent dat een grotere omweg voor doorgaande reizigers. Uiteraard goed dat dat gebied eindelijk ontsloten wordt, maar wellicht dat lijn 59 daarvoor beter geschikt is.

Aangezien de spitsritten van lijn 392 Oostzaan overslaan, kan dat wellicht verwarrend zijn voor reizigers. Misschien kunnen die ritten beter een ander lijnnummer krijgen.