Pagina 24 van 24

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 12:49
door montrose
Volledig mee eens ( zoals eerder gemeld en als bezwaar voor de nieuwe concessie). Ze rijden goed en er zijn geen oplaadproblemen. De geplande 7583
is blijkbaar verdwenen ( er zijn er dus 5). Vrijwel het gehele chauffeurs corps denkt er net zo over ; de gemeente zegt dat ze zo goed in het straatbeeld passen , wat uiteraard de reizigers worst is. Het argument geld ( deze busjes zijn goedkoper dan 10 meter wagens) is natuurlijk ontzettend belangrijk, waarbij men vergeet dat er voor de spits nog altijd 5 extra bussen aanwezig moeten zijn (extra investering!)
Zaterdag en zondag rijden ze niet. 3554 is uit den dode opgestaan.
Buurtbus 456: De nieuwe aanwinst is de 7345.

Sinds vandaag( 28-09-2019) rijden de kabouterbusjes ook op zaterdag en zondag.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 26 okt 2019, 17:45
door montrose
Meer dan een maandje verder:

Het merendeel van de omloop van de kabouterbusjes is vervangen door een omloop van diesel bussen. De richting film van meerdere bussen is defect, terwijl 7576 ook defect is. Verder blijven er zoals verwacht met dat spul vaak mensen op de halte achter.
De algemene mening is waarom Zaanstreek deze rommel zou moeten accepteren , terwijl NHN ze geweigerd heeft.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: wo 13 nov 2019, 11:28
door montrose
kabouterbus 7583 is weer terug .

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: vr 15 nov 2019, 08:37
door Justinsman17
Ik zag op de OVinfo app 3 nieuwe lijnen staan voor de Zaanstreek 56 66 en 393 gaan per 6 januari rijden kan te maken hebben met de bruggen

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 16 nov 2019, 21:19
door david_meyer24
Ik vraag me af wanneer de normale nieuwe dienstregeling online komt.

Re: Concessie Zaanstreek (2011-2021)

Geplaatst: za 16 nov 2019, 22:27
door Durashift
montrose schreef: (..)
De algemene mening is waarom Zaanstreek deze rommel zou moeten accepteren , terwijl NHN ze geweigerd heeft.


Kan misschien iets te maken hebben met hoe sterk / zwak het lokale (concessie) management staat t.o.v. de inkoop/materieel beslissers binnen Transdev?