Trein toch beter dan lightrail

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Trein toch beter dan lightrail

Bericht door Suus »

Trein toch beter dan lightrail
Alphen/Gouda - De lightrail tussen Alphen aan den Rijn en Gouda verdwijnt de komende jaren weer. Het blijkt toch beter voor reizigers om sprintertreinen van de NS te gebruiken in plaats van de sneltram. De provincie blijft echter achter de controversiële lightrail staan, die straks als RijnGouweLijn Gouda met Leiden en de kust moet verbinden, en wil die weer laten terugkeren.

Eigenlijk zou de sneltram eind 2010 tussen Alphen en Gouda volledig in gebruik moeten zijn. Dat is dus van de baan. De NS moeten nu contractbreuk plegen met HTM, leverancier van de in 2004 in gebruik genomen lightrailvoertuigen. Doordat de lightrail voorlopig verdwijnt, zijn treinreizigers uit Leiden straks zeven minuten sneller in Gouda.

Bron: Leidsch Dagblad.

Uit alphen.cc nog een citaat van de woordvoerder van de NS:
"De keuze van de provincie is zeker niet gemaakt omdat de lightrail helemaal niet functioneerde. Maar, nu moet ik even goed nadenken hoe ik dat beter verwoord...het lijkt me beter dat ik daar niet te veel over zeg. De provincie is opdrachtgever."
en "We kunnen [de voertuigen] ze niet zomaar op onze andere banen inzetten: ons materiaal is grotendeels voor hoge vloeren."
en uit hetzelfde blad een citaat van de woordvoerder van de HTM over hun contract met de NS:
"Dat loopt nog enkele jaren. we zullen nog met de NS moeten kijken hoe we daarmee omgaan."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten