Pagina 2 van 3

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 12:38
door Wubbo
Flauwekul. De goederenpaden op Utrecht - Den Bosch liggen vrij van de Arriva-treinen. Dan zou NSR ook moeten schrappen daar, en dat gebeurt niet.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 13:08
door Daniel
Tja, maar gisteren zaten er op Utrecht - Rotterdam ook overduidelijk extra goederentreinen buiten de goederenpaden. Daarnaast lijkt het me niet meer dan logisch dat er meer past als er geen kruisende trein tussendoor komt.

Wat zouden immers andere logistieke redenen zijn? Gebrek aan materieel en personeel vallen af, daar heb je net zoveel van nodig als je tot Beesd rijdt.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 13:12
door JeePee
Men heeft het nu over een defecte wissel.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 13:13
door Daniel
Ah okee, weinig logistieks aan dus :wink:

'Goederentrein reed bijna zeker door rood'

Geplaatst: za 26 sep 2009, 14:02
door Wubbo
'Goederentrein reed bijna zeker door rood'
Geplaatst op: zaterdag 26 september 2009 om 14:00
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 september 2009 om 14:01

Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.

“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
Lees verder

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 14:14
door Daan
Zat er dik in ook...

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 15:11
door Fles
Rebbers moet zwijgen :evil:

Eerst het rapport afwachten. Als direct betrokkenen nou zich nou ook al vergrijpen aan dit soort voorbarig gespeculeer... :neg:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 17:50
door Daniel
Vanmiddag even een ritje heen en weer langs Barendrecht gemaakt, maar de tanks waren niet echt te zien. Wel een 6400 voor de DDAR-stam zien staan die de door brokstukken getroffen stoptrein had gereden, maar die was weer verdwenen toen ik er op de terugweg langs kwam (de DDAR stond er toen nog).

Opvallend was trouwens dat de s2200 nog altijd tot Rotterdam Blaak reed, maar de s2100 niet meer zoals gisteren extra op Rotterdam Lombardijen stopte.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 19:17
door racingweirdo
Het is vrij simpel je komt niet zomaar op hetzelfde spoor, ook niet per ongeluk.

Dus er kunnen twee oorzaken zijn:

1.Een trein is door rood geknald wat het meest waarschijnlijke is, gezien machinisten tegenwoordig net fietsers zijn, schijt aan stoplichten maar wel keihard krijsen tegen de media en schelden op de overheid als ze bij een (bijna) ongeluk betrokken zijn of als hun collega`s zoiets meemaken.


2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.

Daar is geen dure onderzoekscommissie voor nodig, en gelukkig snapt van vollenhoven dat ook.

Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 19:20
door JWM
Juist :neg:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 19:55
door Vinny
Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.
Je toonzetting kan irritatie opwekken bij de betrokkenen. Als je nou echt je mening wil laten "landen" zou ik het diplomatieker verwoorden... :idea:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 20:29
door Daan
racingweirdo schreef:Het is vrij simpel je komt niet zomaar op hetzelfde spoor, ook niet per ongeluk.

Dus er kunnen twee oorzaken zijn:

1.Een trein is door rood geknald wat het meest waarschijnlijke is, gezien machinisten tegenwoordig net fietsers zijn, schijt aan stoplichten maar wel keihard krijsen tegen de media en schelden op de overheid als ze bij een (bijna) ongeluk betrokken zijn of als hun collega`s zoiets meemaken.


2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.

Daar is geen dure onderzoekscommissie voor nodig, en gelukkig snapt van vollenhoven dat ook.

Ik weet dat ik een heleboel wissel omzet ambtenaren hier rondlopen, als ik die op hun ziel heb getrapt;so be it.
Aan dit soort gespeculeer heeft de wereld dus ook geen ene f*ck. Houd liever je gemak en wacht het onderzoek af, aan dit soort ongefundeerde ongein heeft niemand wat.

Opruimen treinen duurt misschien hele nacht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 21:52
door Daniel
Opruimen treinen duurt misschien hele nacht
Geplaatst op: zaterdag 26 september 2009 om 21:50
Laatst bijgewerkt: zaterdag 26 september 2009 om 21:50

BARENDRECHT - Het opruimen van de ravage op het spoor bij Barendrecht gaat waarschijnlijk de hele nacht door.
Met een Leopardtank is zaterdagavond, veel later dan gepland, een locomotief losgetrokken. De tweede locomotief zit volgens de woordvoerder zo vast, dat het ding moet worden losgebrand.
Lees verder

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 22:36
door Daan
Zijn er al ergens foto's van die hele operatie te vinden? Ben wel benieuwd :)

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 22:53
door Daniel
Hier staan al wel wat foto's van de tanks in Barendrecht, maar ze zijn er nog niet in actie op te zien.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: za 26 sep 2009, 23:03
door mb90
Bij de plek zelf is moeilijk te komen, want er staan allemaal dichte hekken rondom de plek en er is politie-bewaking. Ik zag wel tijdens het werk dat er vanmorgen vroeg bij Shunter bij Rtz een paar verkreukelde onderstellen aankwamen. Hier hangt een onderdeel in de lucht:
Afbeelding

Hier staat overigens ook de NMBS 2835, de loc van de Benelux die erbij betrokken was:
Afbeelding

Edit: 2 snel tussen het werk door gemaakte foto's erbij gevoegd.

Tweede locomotief Barendrecht geborgen

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 11:11
door Geert
Tweede locomotief Barendrecht geborgen
Geplaatst op: zondag 27 september 2009 om 10:27
Laatst bijgewerkt: zondag 27 september 2009 om 11:10

BARENDRECHT - Het opruimen van de ravage op het spoor bij Barendrecht vordert langzaam. De tweede locomotief werd rond vier uur zondagmorgen onder het viaduct vandaan getrokken met een Leopardtank van het leger. In de loop van zondagochtend zal ook een wagon worden geborgen.

Zaterdagavond werd de eerste locomotief al losgetrokken met de Leopardtank. Bij de werkzaamheden is veel voorzichtigheid geboden, om verdere schade te voorkomen.
Lees verder

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 11:59
door Daan

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 14:20
door deadlock
racingweirdo schreef:2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.
En dan denk jij dat dat nog steeds kan zonder dat ze door rood reden?

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 19:51
door Daniel
Hier nog wat videobeelden van de opruimwerkzaamheden.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 20:54
door Daniel
Eén spoor Barendrecht weer open
Geplaatst op: zondag 27 september 2009 om 20:50
Laatst bijgewerkt: zondag 27 september 2009 om 20:50

Vanavond om 23.00 uur wordt weer één van de sporen in gebruik genomen die donderdagavond bij Barendrecht beschadigd raakten. Door het openstellen van het ene spoor rijden er weer treinen tussen de haven van Rotterdam en het spooremplacement Kijfhoek.De andere de andere drie sporen gaan naar verwachting eind van de week open.
Lees verder

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 22:31
door Vinny
deadlock schreef:
racingweirdo schreef:2.Onze gesponsorde melkert Balkenende banen hebben zich bedacht dat het tijd werd voor een dutje.
De o zo goede(kuch) ambtenaren van overheid het ns dochterbedrijf hebben liggen pitten waardoor de treinen op elkaars spoor kwamen en het boem deed.
En dan denk jij dat dat nog steeds kan zonder dat ze door rood reden?
Wat bijvoorbeeld mogelijk is, is dat het sein defect was. Het rode lampje kan bijvoorbeeld zijn doorgebrand. :idea:

(het is alleen niet te hopen voor mijn collega's van Randstad-Zuid, want die hebben dan héél wat uit te leggen...)

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 22:54
door Wubbo
Een sein dat defect is, is voor een machinist gelijk aan een rood sein. Het blijft dan dus een passage STS als dat sein voorbij gereden werd, of ie nu rood of defect is.

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: zo 27 sep 2009, 23:49
door Vinny
Het is dan wel een STS passage, maar de machinist heeft dan niet "door rood" gereden. Gezien het tijdstip van de aanrijding lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een rood sein mist, maar wel waarschijnlijk dat je een gedoofd sein mist.
Maar dit is gewoon puur hardop nadenken van mij, ik heb op dit moment geen enkele connectie met de wandelgang. Ik ben namelijk twee weken vrij... :lol:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Geplaatst: ma 28 sep 2009, 10:06
door Daan
Verongelukte machinist komt uit Onstwedde
Geplaatst op: maandag 28 september 2009 om 10:05
Laatst bijgewerkt: maandag 28 september 2009 om 10:06

De machinist die donderdagavond om het leven kwam bij een botsing tussen twee goederentreinen in Barendrecht, is afkomstig uit Onstwedde. De 56-jarige man werkte voor railvervoerder DB Schenker, zo bevestigt een woordvoerster van het Korps Landelijke Politiediensten.
Lees verder