Treinbotsing bij Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Ma 28 Sep 2009, 11:14


Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Dubbele P » Ma 28 Sep 2009, 13:13

Beschadig je daar niet nog veel meer mee, als je er met zo'n geweld aan gaat rukken? Misschien hadden ze beter ter plekke met de snijbrander rond kunnen gaan en het geheel dan in stukken verwijderen.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Ma 28 Sep 2009, 18:03

Rails + ballastbed daar was toch al naar de maan...

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Ma 28 Sep 2009, 18:09


playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor playertwo » Ma 28 Sep 2009, 20:06

En als je het verhaal hebt gelezen zoals dat is te vinden in de link boven mij, was het niet mogelijk om met een snijbrander te werk te gaan.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Ma 28 Sep 2009, 22:16

Waar staat dat precies? Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie het er niet staan.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Fles » Ma 28 Sep 2009, 22:17

:idea: Ik vind het erg grappig om de verhalen van de verschillende kanten te lezen :lol:

Op spoorsites lees je "de tank dit" en "de tank dat" en "de twee 6400's en de Class66" vaak ook nog met de nummers erbij.

Op de site van Defensie lees je dan weer "de Buffel" (Buffel? WTF :shock: Oh wacht, wat ZIJ Buffel noemen...), "Leopard 2 bergingsvoertuig" maar aan de andere kant gaat het over "treinstellen" en "de gele, de rode en de zwarte locomotief" :lol:
Laatst gewijzigd door Fles op Ma 28 Sep 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Ma 28 Sep 2009, 22:18

Je moet inderdaad aardig wat vertaalslagen maken zo links en rechts, wil je het begrijpen :lol:

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor playertwo » Di 29 Sep 2009, 20:00

Daan schreef:Waar staat dat precies? Kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie het er niet staan.

Onder de koppen "behoedzaam" en "gestut". Met snijbranders had je de betonnen pijlers kunnen beschadigen. En de class 66 moest gestut worden om de rode 6400 er veilig onderuit te kunnen slepen om nog meer schade te voorkomen.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daan » Di 29 Sep 2009, 20:16

Als je besluit om de hele handel met snijbranders te lijf te gaan kan je ook wel het een en ander stutten lijkt mij, maar vooruit.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor playertwo » Wo 30 Sep 2009, 20:07

Stutten doet men over het algemeen met houtenbalken of eventueel met stalen exemplaren. Die hebben het niet zo op hitte :roll:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Daniel » Do 08 Apr 2010, 22:31

Het verhaal van de machinist die het ongeluk overleefde...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6TLa1gP7GZ4[/youtube]
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Treinbotsing bij Barendrecht

Berichtdoor Dexter » Vr 09 Apr 2010, 00:05

Hoogst ongebruikelijk dat een mcn zijn verhaal voor de camera doet. Hij doet geen uitspraken over de aanleiding en de schuldvraag, wat hangende het uitkomen van het rapport ook niet verwonderlijk is.

Jammer dat RTV Rijnmond de zaak uit zijn verband trekt: "Het ergste treinongeluk van de afgelopen 20 jaar". Volgens mij was dat de treinramp bij Hoofddorp in 1992, waarbij 5 doden vielen. Al had dit potentieel nog erger kunnen zijn.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten