[A'dam] Bewegwijzering Metro

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [A'dam] Bewegwijzering Metro

Bericht door JWM »

En waarom roept men het om als trein? De sneltram gaat tegenwoordig dan weer wél als metro door het leven.

Op Zuid is trouwens op het perron richting Isolatorweg/Westwijk al maandenlang om de paar seconden een irritant windows-ping geluidje te horen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: [A'dam] Bewegwijzering Metro

Bericht door Ruben »

Dat Windowsgeluid was jarenlang op elk station te horen. In de tunnel hebben ze het sinds een tijd gemute, al was hij op Waterlooplein laatst weer aanwezig. :evil: Op Weesperplein hoorde ik hem kort daarna ook, maar dan heel zacht.
Ik heb wel eens gehoord dat het voor blinden is (oriëntatie perronrand?), maar dit lijkt mij niet effectief. Wat het wel effectief zou kunnen doen, is zwervers en hangjeugd irriteren. Dus misschien is dat daarvoor? Dat het meer reizigers irriteert, moge duidelijk zijn.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: [A'dam] Bewegwijzering Metro

Bericht door Oud forumgebruiker »

In West is het windows-geluidje ook nog immer aanwezig. Volgens mij is het er al sinds de opening in '96 :lol:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [A'dam] Bewegwijzering Metro

Bericht door Suus »

Mij is verteld dat het ping-geluidje voor blinden en slechtzienden is, zoals de strepen op de vloer dat in de stationshal zijn, en het komt voor op alle stations met omroepinstallatie (dus niet op de sneltram). Heerlijk die serene rust op Gondel 8-)

Op Amstel, Duivendrecht en Bijlmer zit de omroep van het GVB en de NS elkaar trouwens voortdurend dwars. De GVB begint met een omroep (bijvoorbeeld van de werkzaamheden afgelopen zomer), de NS komt er even met een vertraging tussendoor, en na afloop hoor je nog net de rest van het bericht van het GVB. Nee, daar schiet je wat mee op :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [A'dam] Bewegwijzering Metro

Bericht door Ardan »

Ik heb het zelf nog niet gezien, maar ik hoorde dat ze vanmorgen nieuwe bordjes aan het plaatsen waren op het perron van CS.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten