Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:
Wubbo schreef:- Je reistijd Roosendaal - Amsterdam C is veel langer dan in de NS-aanvraag (2:02 ten opzichte van 1:50)
Hmm, dat zou niet moeten kunnen aangezien ik de rijtijden uit de NS-aanvraag heb genomen (zover de treinen daar in staan). Of bedoel je de reistijd op dat traject met overstap in Leiden?
Nee, rechtstreeks. De aanvraag heeft het over 1:50; in jouw dienstregeling kom je uit op 2:02. Zo te zien voornamelijk door een lange halteertijd op Den Haag HS en Leiden Centraal (beide 5 minuten)
Reiziger Ddrs schreef:
- Je reistijd Haarlem - Utrecht C is langer dan in de NS-aanvraag (overstap wordt 12 minuten ipv 5, totale reistijd wordt 55 minuten ipv 47). Andersom stijgt de reistijd met 2 minuten (langere overstap Amsterdam C)
Als je dat soort punten gaat krijgen dan zou je eigenlijk de conclusie kunnen trekken dat je beter helemaal niet kunt gaan schuiven op de Oude Lijn: het past nu goed, maar je verliest eigenlijk altijd wel ergens een aansluiting.
Dat is altijd als je ergens een dienstregeling wijzigt: er is altijd wel een overstap die er op achteruit gaat. In de NS-aanvraag gaat de overstap Dordrecht - Utrecht er op achteruit, in jouw dienstregeling is dat Haarlem - Utrecht.
5 minuten is analoog aan de huidige situatie, dus kennelijk haalbaar.
Reiziger Ddrs schreef:
- Je dienstregeling is niet symmetrisch boven Rotterdam C, waardoor allerlei overstappen van ongelijke tijdsduur ontstaan. Dat soort dingen zijn killing voor je dienstregeling en zeker voor aansluitend OV. Dat zie je ook bij de overstappen op de s3400 in Haarlem.
- Je stoptreinverdeling Ledn -> Gvc (alleen die richting) wordt slecht: 24/6.
Dat soort dingen veranderen zowiezo toch wel als ik naar de eerder genoemde puntjes ga kijken lijkt me.
Dat weet ik niet, ik weet niet waar je precies naar gaat kijken en hoe je de gesignaleerde problemen oplost ;-).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Is de 5 minuten overstap op Amsterdam Centraal in de spits trouwens wel realistisch? 'tis immers niet cross-platform want voor Robuust Amsterdam wil NS juist alle treinen uit Haarlem in Amsterdam op twee sporen aan weerszijden van een perron hebben.
Zolang je in de spits op Rotterdam Centraal kennelijk zelfs in 4 minuten kunt overstappen, moet dat in Amsterdam ook wel lukken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Nee, rechtstreeks. De aanvraag heeft het over 1:50; in jouw dienstregeling kom je uit op 2:02. Zo te zien voornamelijk door een lange halteertijd op Den Haag HS en Leiden Centraal (beide 5 minuten)
Ahja, die waren inderdaad iets aangepast om daar tenminste nog een aansluiting te blijven bieden.
Wubbo schreef:Dat is altijd als je ergens een dienstregeling wijzigt: er is altijd wel een overstap die er op achteruit gaat. In de NS-aanvraag gaat de overstap Dordrecht - Utrecht er op achteruit, in jouw dienstregeling is dat Haarlem - Utrecht. 5 minuten is analoog aan de huidige situatie, dus kennelijk haalbaar.
Hmm, lijkt me toch aardig haasten om in 5 minuten van 2a naar 5 te komen inclusief spitsdrukte: da's zo'n overstap waarvoor je wel vooraan in de trein moet zitten. 2x/uur is 'ie overigens nu nog cross-platform, dat gaat er met de plannen voor de nieuwe spooropstelling in Amsterdam zowiezo ook uit.
Wubbo schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
- Je stoptreinverdeling Ledn -> Gvc (alleen die richting) wordt slecht: 24/6.
Dat soort dingen veranderen zowiezo toch wel als ik naar de eerder genoemde puntjes ga kijken lijkt me.
Dat weet ik niet, ik weet niet waar je precies naar gaat kijken en hoe je de gesignaleerde problemen oplost ;-).
Nou, dat soort dingen dus. Nu ik zelf nog eens naar m'n dienstregeling kijk zie ik dat de 6300 gewoon achter de verkeerde IC hangt, als 'ie achter de 2100 i.p.v. 2200 aan gaat wordt 'ie al beter, maar moet nog even kijken of 'ie dan tussen Leiden en Den Haag ook past (Haarlem - Leiden zal hier 't probleem niet zijn)

@Geert: klein detail: dat 't in Rotterdam vaak makkelijk lukt komt doordat de aankomst doorgaans op de oorspronkelijk geplande i.p.v. de gewijzigde tijd is, waardoor de overstap ook weer keurig aan de norm voldoet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Dordrecht en Dordrecht - Rotterdam - Utrecht topic

Bericht door Suus »

Zeker vanaf spoor 1 naar spoor 5 overstappen in Amsterdam in 4 minuten is lastig, bij spoor 2a moet je goed vooraan zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten