Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Bericht door Suus »

Extra buslijn zorgt voor commotie op Marnixplein

De komst van een extra buslijn zorgt voor commotie onder de bewoners van het Marnixplein.

De beruchte kruising is één van de gevaarlijkste blackspots van de stad. Afgelopen juni is de 12-jarige Boris op het plein doodgereden. Deze week kregen de bewoners opeens te horen dat er over het drukke kruispunt vanaf december nog een buslijn gaat rijden. Dit terwijl juist was beloofd dat het Marnixplein veiliger zou worden. De vele bussen, trams, auto's en fietsers op het Marnixplein zorgen nog iedere dag voor chaotische taferelen. Nieuwe belijningen, een zebrapad en plannen voor een 30-km zone moeten voor een veiligere situatie zorgen.

Bron: AT5.nl / Kijk hier ook de video

Het gaat hier om een lijn 60 die vanaf december tussen Centraal Station en Station Sloterdijk zou moeten gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Bericht door tsov »

En als ik het wel heb is dat geen extra lijn, maar zou die de 21 op dat punt moeten vervangen. 21 gaat dan rechtdoor over de Haarlemmerweg.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Bericht door Suus »

Ik heb nog helemaal niets gehoord over zowel een verandering van lijn 21 als de nieuwe lijn 60 voor december, alleen dat de 15 wordt geknipt bij Zuid en dat de 32 geleed gaat rijden..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Bericht door Vinny »

Wel een beetje sensatiezoekerij van AT-5, ze laten allerlei Connexxion-bussen zien die alleen bij omleidingen over het Marnixplein rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Extra buslijn 60 zorgt voor commotie op Marnixplein

Bericht door STF »

En de twee keer dat ik daar live een ongeluk heb zien gebeuren was het beide keren de schuld van de voetganger / fietser.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten