GVB-bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: GVB-bussen

Bericht door willy84 »

Het GVB heeft al een tijdje terug 10 gelede Citaro's besteld. Vanwege discussie over de iso oid heeft de levering op zich laten wachten. Als de Citaro's worden afgeleverd neemt Evobus ca 15 Berhof standaards over. Qbuzz heeft een groot aantal Citaro's besteld van verschillende types. Evobus/Mercedes kan echter niet op tijd leveren. Derhalve worden er tijdelijk bussen van het GVB (nu dus van Evobus) ingezet in het noorden tot dat de bestelde Citaro's er zijn.
immer kwaliteits posts
Etienne
Donateur
Berichten: 7906
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Etienne »

willy84 schreef:Het GVB heeft al een tijdje terug 10 gelede Citaro's besteld. Vanwege discussie over de iso oid heeft de levering op zich laten wachten. Als de Citaro's worden afgeleverd neemt Evobus ca 15 Berhof standaards over. Qbuzz heeft een groot aantal Citaro's besteld van verschillende types. Evobus/Mercedes kan echter niet op tijd leveren. Derhalve worden er tijdelijk bussen van het GVB (nu dus van Evobus) ingezet in het noorden tot dat de bestelde Citaro's er zijn.
Ook zouden er voor Qbuzz in GD ook een 25-tal Citaro's van Veolia ingezet worden die alleen bedoeld zijn voor de spitsdiensten, want Qbuzz wil geen inhuur doen in de spitsen. Ze willen alles zelf gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag gisteren bij Garage West vanuit de metro inderdaad een tweetal geleeje citaro's staan met bestemming op de achterlijnfilm. Dat zie ik bij Connexxion nou nooit, foei toch... nu loopt GVB een keertje voorop met hippe informatietechnieken :wink:. Overigens stonden er rond 16.30 (wel redelijk spits) achterlijk veel bussen op het garageterrein. Stuk of 8 Citaro's en nog iets van 10 Berkhofjes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Die Citaro's zijn waarschijnlijk nieuw, want die worden nog niet ingezet. En van de standaard Berkhofjes zijn er gewoon veel te veel.

Overigens hebben ook de nieuwe Citaro's binnen alleen een lichtkrant, toch een beetje jammer :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Sonic-x »

naar ik begrepen heb vervangen ze de korte bussen maar de vraag op welke lijnen gaan ze ingezet worden

en welke serie standaardbussen worden vervangen en hoezo komen er geen standaard Citaro's voor in de plaats?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Suus »

We hebben zelfs een GVB-bussen topic :P http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=3202

Een aantal bussen hebben al gereden tijdens de griepprikdagen, en voor welke lijn: Zover ik weet gaat de 32 geleed rijden vanaf volgende week. Er gaan ook geruchten de rondte over de ingekorte lijn 15, al weet ik niet of dat doorgaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:We hebben zelfs een GVB-bussen topic :P http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=3202

Een aantal bussen hebben al gereden tijdens de griepprikdagen, en voor welke lijn: Zover ik weet gaat de 32 geleed rijden vanaf volgende week. Er gaan ook geruchten de rondte over de ingekorte lijn 15, al weet ik niet of dat doorgaat.
vaandag toen ik in noord was heb ik 2 van die mercedes Citaro bussen op lijn 32 gespot.

op lijn 44 naar diemen noord reed er laatst ook zo een bus.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Welke serie korte bussen van GVB worden vervangen

Bericht door Sonic-x »

Welke serie korte bussen van GVB worden vervangen door die nieuwe gelengde bussen?

ohjah vaandag heb ik een paar van die gelede citaro's op lijn 32 gespot.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Suus »

Dat laatste kan ik mij dus niet bepaald voorstellen, als je weet hoe groot de keerlus in Diemen Noord is :mrgreen:

Ik weet wel dat er regelmatig een gelede bus op de 47 verschijnt, die dat ook wel nodig heeft zo af en toe, maar die heeft gedurende de dagdienst een gescheiden omloop van de 44/45.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:
Dat laatste kan ik mij dus niet bepaald voorstellen, als je weet hoe groot de keerlus in Diemen Noord is :mrgreen:

Ik weet wel dat er regelmatig een gelede bus op de 47 verschijnt, die dat ook wel nodig heeft zo af en toe, maar die heeft gedurende de dagdienst een gescheiden omloop van de 44/45.
Ik weet wel dat er regelmatig een gelede bus op de 47 verschijnt, die dat ook wel nodig heeft zo af en toe, maar die heeft gedurende de dagdienst een gescheiden omloop van de 44/45.
maar laatst toen ik op bus 44 aan het wachten was om richting diemen noord te gaan kwam er toevallig een gelede Citaro bus aan rijden als lijn 44 gesignaleerd en ik dacht in mezelf: wat doet zo een lange bus op 44. ik vond het wel een vreemd geval

want altijd rijden die korte bussen op de 44
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Waarom koopt GVB geen korte Citaro's

Bericht door Sonic-x »

voor de lijnen waar gewone bussen op rijden?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waarom koopt GVB geen korte Citaro's

Bericht door tsov »

Betaal jij ze?

Maar blijf je nieuwe topics aanmaken, terwijl we een centraal GVB-bussentopic hebben? Daar passen dit soort vragen prima in :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: GVB krijgt weer een order nieuwe gelede citaro's

Bericht door Ruben »

Bee schreef:We hebben zelfs een GVB-bussen topic :P http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=3202
tsov schreef:Maar blijf je nieuwe topics aanmaken, terwijl we een centraal GVB-bussentopic hebben? Daar passen dit soort vragen prima in :pos:
Berichten verplaatst naar het, jawel, GVB Bussen topic. Algemene vragen over GVB Bussen vanaf nu graag hier, de volgende topics worden gewoon verwijderd. thnx.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Ik heb vernomen dat de standaardbussen langer blijven, tot de introductie van Euro VI-motoren. Die moeten uiterlijk in 2013 in alle nieuwe bussen in Europa te vinden zijn, dus de instroom van nieuwe standaardbussen kan nog wel enkele jaren op zich wachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:Ik heb vernomen dat de standaardbussen langer blijven, tot de introductie van Euro VI-motoren. Die moeten uiterlijk in 2013 in alle nieuwe bussen in Europa te vinden zijn, dus de instroom van nieuwe standaardbussen kan nog wel enkele jaren op zich wachten.
Er worden toch wel wat wat standaardbussen vervangen door de 10 gelede Citaro's?

welke serie word het die er binnenkort afgevoerd worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Kijk eens op de vorige pagina van het topic, daar staat een lijstje :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:Kijk eens op de vorige pagina van het topic, daar staat een lijstje :wink:
Lijnen 44/45 en 47 zullen een tekort hebben aan standaardbussen blijkbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Je laat mij in diepe verwarring achter :|

Lijn 44, 45 en 47 rijden gewoon elk kwartier met gewone bussen. Dat was afgelopen dienstregeling zo, en dat is deze dienstregeling zo.
Er waren bussen zat, nu zijn er extra gelede bussen, en nu zijn er bussen te veel. Aangezien de gelede bussen normale bussen vervangen, worden er daar een aantal van ingeruild bij de dealer, net zoals met auto's gebeurt. Maar er blijven na inlevering van die 15 bussen nog genoeg bussen over voor alle overige buslijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:Je laat mij in diepe verwarring achter :|

Lijn 44, 45 en 47 rijden gewoon elk kwartier met gewone bussen. Dat was afgelopen dienstregeling zo, en dat is deze dienstregeling zo.
Er waren bussen zat, nu zijn er extra gelede bussen, en nu zijn er bussen te veel. Aangezien de gelede bussen normale bussen vervangen, worden er daar een aantal van ingeruild bij de dealer, net zoals met auto's gebeurt. Maar er blijven na inlevering van die 15 bussen nog genoeg bussen over voor alle overige buslijnen.
ruilt noord of west deze dienstregeling geen standaardbussen met garage zuid? soms gaat er toch een serie bussen naar een ander garage?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Dat gebeurt regelmatig, maar dat volg ik allemaal niet. De enige keer dat hij mij echt opviel was toen de 266 en 267 van West naar Zuid verhuisden voor lijn 66. Zou mij niets verbazen als er nu weer een lading bussen naar Zuid is verhuisd voor lijn 65.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:Dat gebeurt regelmatig, maar dat volg ik allemaal niet. De enige keer dat hij mij echt opviel was toen de 266 en 267 van West naar Zuid verhuisden voor lijn 66. Zou mij niets verbazen als er nu weer een lading bussen naar Zuid is verhuisd voor lijn 65.
is het een nieuwe lijn?

Laatst reed er een gelede Citaro op lijn 44 naar diemen noord wat ik niet snapte want zo'n bus in smalle straten insturen en ivm met krappe bochten gaat wel moeilijk maar die chaffeur op die bus was een goed rijdende chaffeur.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hiep Hoi. Hiep Hoi. Lijn 15 reed vandaag geleed 8-). Beter is dat doordeweeks ook!
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

In november 2009 kwam de langverwachte vervolgserie 341-350 (ook aan de achterzijde voorzien van richtingmatrix). De 342 was feestelijk versierd met ballonnen en Sinterklaasstickers ('Zie ginds komt de GVB bus'). 13 december zijn ze in dienst gekomen; de lage exemplaren rijden vanuit Noord/Zuid.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GVB-bussen

Bericht door Ardan »

Er zijn dus maar 10 nieuwe Citaro-G's? (die met bestemming ook op de achterkant?) Ik zag er vandaag vier binnen één minuut op het CS rijden. Ze worden ook op de 22 ingezet zag ik, op de 37 zag ik er ook eentje. De 15 rijdt nu dus zeker met de 'oude' Citaro's?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

En de Jonckheren :wink:

De meeste zaten inderdaad op de 22. Over de 65 waren de meeste passagiers nog niet helemaal te spreken, want hij kwam niet bij Muiderpoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten