GVB-bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Bee schreef:En de Jonckheren :wink:

De meeste zaten inderdaad op de 22. Over de 65 waren de meeste passagiers nog niet helemaal te spreken, want hij kwam niet bij Muiderpoort.
Hey standaardbus 118 rijdt nog steeds? ik dacht die aantal korte bussen al vervangen waren.

Rijden die nieuwe gelede Citaro's nu ook op die lijn 65?
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

GVB heeft de aantallen standaardbussen nog niet afgevoerd

Bericht door Sonic-x »

Vaandag zag ik de 118 nog rijden en op het lijst zag ik staan dat die ook in het afvoerlijst staat?

GVB heeft 10 nieuwe gelede Citaro's extra? op welke lijnen worden ze ingezet vanuit garage zuid?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GVB-bussen

Bericht door Wubbo »

Topics weer samengevoegd. Nieuwe topics starten is niet de manier om eerder antwoord op je vraag te krijgen, het werkt eerder tegengesteld ;-)
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Lijn 32 rijdt nu met gelede Citaro wagens heb ik gezien

Ook op de 41 rijdt er af en toe een gelede
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

Op de 48 rijden zo nu en dan ook geledes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

In principe rijdt de 48 alleen op zondag geleed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sonic-x
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 21:27

Re: GVB-bussen

Bericht door Sonic-x »

Er gingen ook geruchten over dat lijn 41 geleed zou gaan rijden
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Dat is dus echt onzin, een gemiddelde bus op lijn 41 zit niet eens zitvol. Jij bent trouwens ook de enige die ik hoor over die geruchten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Van de GVBA-Yahoo Group
Johan de Vries schreef:De volgende bussen staan niet meer in het bestand van het GVB.
De 131,132,133,135,136,174,175,176,178,179,181 en de 184.
Wel nog aanwezig maar niet meer voor de dienst 164,165 en de 210
Afgevoerd voor sloop zijn 123 en 127.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

En dan pakken we het lijstje erbij van pagina 1, en dan blijken er dus 9 op het eerdere genoemde afvoerlijstje te staan. Opvallend genoeg vooral bussen in de 13x en 17x ranges :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Inderdaad apart. Jammer ook :(. Komt het door die laatst ingestroomde geledes, dat deze nu het veld moeten ruimen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Dat ook, maar zoals eerder gezegd is het aantal standaardbussen altijd vrij hoog geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
X-MANUEL-X
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 20:49

Re: GVB-bussen

Bericht door X-MANUEL-X »

Een week geleden zag ik een standaardbus op lijn 18. :?
Ik heb bij CS gezien.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Er is eind vorig jaar een vooraankondiging geplaatst voor de bestelling van 4 midibusjes. Op 1 februari begint de aanbestedingsprocedure.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Welk bedrijf maakt er tegenwoordig nog midibussen? GVB aan de 10m-Ambassador? Of maakt MAN nog midibussen (iets als de Scouts)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: GVB-bussen

Bericht door Wubbo »

VanHool maakt vast ook nog wel midibussen (a la die die in Utrecht op lijn 2 rijden).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Daniel »

Inderdaad, de NewA300 bestaat nog gewoon (zowel in diesel als hybride tegenwoordig). Verder heeft Mercedes de SprinterCity als echt klein busje en de Citaro K als iets grotere (10 meter) -bus.

Verder inderdaad de 10 m Ambassador en je hebt ook nog de IVECO/Irisbus GX127 (dat zijn die midibusjes op lijn 10 in Dordrecht en op de 7x-lijnen in de rest van het DAV-gebied)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:VanHool maakt vast ook nog wel midibussen (a la die die in Utrecht op lijn 2 rijden).
En toevallig ook op lijn 30, hoewel ik dat persoonlijk geen succes vind :X
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Dat is toch geen midibus? Er is een aanbesteding uitgegeven voor midibussen, dus zoiets wat er nu al rijdt.

@Wubbo: oja, Van Hool inderdaad, maar daar hoor ik ook nooit meer wat van op Nederlandse bodem... alleen een paar promo-proef-exemplaren bij Connexxion, Hybride ofzoiets.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: GVB-bussen

Bericht door Stefan »

Bedrijven zouden eventueel ook kunnen kijken naar de Solaris Alpino 8,6 of Solaris Urbino 10.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aanhakend op he tbericht van Ddrs: ik hoop niet dat het zo'n IVECO wordt :| Dat vind ik van die gedrochten...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Connexxion heeft er vorig jaar nog 24 van besteld, van die hybride modellen: 4 rijden er al rond, de overige komen dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Daniel »

Weet niet of er daar in landelijk Noord veel reizigers gehecht zijn aan een zitplaats in het lage deel? Dan valt de Irisbus al af want die heeft in streekopstelling maarliefst vier zitplaatsen zonder opstapje die ook nog eens achteruit zitten. De Van Hool NewA300 heeft er overigens nog minder, namelijk exact nul :wink:

@Bee: Connexxion heeft de A330Hyb, da's de 12-meterversie. Maargoed, die hybrides zijn er dus van 10 meter (A300Hyb) tot 18 meter (AG300Hyb).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Du uitgand van meer dan 4 zitplaatsen in het lage gedeelte blijven nog over: De Citaro K, Ambassador 120 en MAN Lion's City M2?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten