GVB-bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Heb ook wel bussen op lijn 357 gehad die zo vol zaten dat sardientjes in een blik nog veel ruimte hebben. Belangrijkste haltes bij die lijn lijken toch echt Station Diemen, Hogeschool (in)Holland en Eeftink te zijn, allemaal bij studentencomplexen. De uitstappers bij Eeftink zouden graag zien dat de bus zou stoppen bij Echtenstein, maar dat gaat helaas niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Afgelopen vrijdag wilden er twee toeristen perse met nachtbus 357 naar station Diemen Centraal, bij Noord of Zuid moesten ze beslist niet zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Als ze nu die IJmeerlijn van Diemen Zuid via IJburg naar Almere gaan aanleggen kunnen we als zeer standvastige gemeente er vast wel een station Diemen Noord uitslepen! Dan wordt het echt Diemen Centraal. Nu hebben we al 10.000 treinreizigers op 25.000 inwoners, kan alleen maar beter worden :lol:

Zit er eigenlijk logica in de nummering van de nachtlijnnummers? Alleen in Noord lijkt dat nu het geval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Er zat een logica in de nummering, maar door veranderingen in de jaren heen niet zo heel erg meer.

Als de stad een klok zou zijn had je op 10 uur (Geuzenveld e.d.) het laagste nummer, en dat liep dan tegen de klok in steeds verder op. Het hoogste nummer was dus in Molenwijk, maar sinds de komst van nachtbussen naar IJburg, Sloterdijk en Schiphol werd de nummering een rommeltje en niet zo lang geleden is de Bijlmer en Noord van drie naar twee lijnen gegaan waardoor de nummer geen volledige reeks meer is. Tevens is de nachtbus naar Slotervaart komen te vervallen. Het buiten de reeks vallende nummer 392 van Sloterdijk naar Schiphol is opzich nog wel te verklaren, overdag is dat namelijk de 192 en nachtlijnen zitten altijd in de 300 serie. Voor de 348 is dat eigenlijk hetzelfde verhaal. Maar per 2012 komt er een nieuwe nummering; N1 t/m ongeveer N12.

Hierbij een kaartje van de nachtlijnen in 2004, toen was de nummering nog redelijk logisch:

Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Etienne »

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Voor de volledigheid: dit is in Skopje.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Milco »

Welke ex-GVB-bus is dit?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Hoogstwaarschijnlijk de 176 of 179.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-bussen

Bericht door find_your_spot »

Hoor ik daar een excursie aankomen naar Skopje?

Wie gaat er nog meer mee?
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Voor een Jonckheer? Er zijn er hier nog genoeg hoor ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Maar niet met vier regelige bestemmingsfilm! *bus*
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Ik durf de gok wel aan dat dat geen film is, maar gewoon een stukkie karton :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: GVB-bussen

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:Ik durf de gok wel aan dat dat geen film is, maar gewoon een stukkie karton :lol:
Laat je me hele droom uiteen spatten... :@
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Zou er binnenin de bus ook een stukje karton in het haltedisplay zitten? :lol:
sverige
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 14:53

Re: GVB-bussen

Bericht door sverige »

Bee schreef:Kan mij inderdaad niet voorstellen dat men nu nog meer gelede bussen nodig heeft, in ieder geval geen dertig stuks meer.
Die 29 nieuwe bussen die 30 gaan vervangen gaat dus wel degelijk om nieuwe gelede Ciatro´s. Er staat ook dat er voortijdig vervangen gaat worden en het gaat dus om vervanging van Gelede Jonckheeren...
Laatst gewijzigd door sverige op wo 24 nov 2010, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Nou ja, voortijdig... Ze mogen nog iets van 1 jaar rondrijden daarna moeten ze verplicht de weg af toch?
sverige
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 14:53

Re: GVB-bussen

Bericht door sverige »

STF schreef:Nou ja, voortijdig... Ze mogen nog iets van 1 jaar rondrijden daarna moeten ze verplicht de weg af toch?
Ja met veranderde eisen idd, maar de bedoeling was natuurlijk dat ze pas na 12 jaar zouden worden afgeschreven dus dat is zo ingeboekt...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Op een ander forum wordt gemeld dat de nieuwste vervolgserie Citaro gelede klaar staat bij de importeur, waarschijnlijk verdwijnen er met ingang van de nieuwe dienstregeling een aantal Volvo geledes van het toneel.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: GVB-bussen

Bericht door kliko »

Op 7 december zijn op kenteken gekomen / overgedragen aan GVB: 351, 352, 353, 355, 357, 360, 361, 362, 363 en 371.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Busfoto.nl »

En de eerste plaatjes van de nieuwe wagens (hoogste nr is 379) staan hier: http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=-546
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: GVB-bussen

Bericht door FLJ »

Ondertussen zijn in ieder geval de volgende nieuwe gelede Citaro's op straat gesignaleerd: 355, 357 en 360. Alle drie de bussen reden op Noordlijnen (lijn 33 en 37).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Ik zag er vanmorgen ook enkele bij de IJtunnel en op CS. De 353 zat op 35 en ik zag nog wat op 32, 33 en 37 voorbijkomen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Zijn er nog veranderingen ten opzichte van de 34x-bussen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door tsov »

Ik ken ze alleen uiterlijk, heb er nog niet ingezeten. Ze hebben een nieuw type filmkast met ook een ander lettertype.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Als het goed is kun je dat type display iets beter fotograveren (om die reden zal het er niet in zijn gezet) maar is wel een pluspuntje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten