Pagina 7 van 11

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 10:46
door Oud forumgebruiker
Afbeelding
Voorproefje op 2012? En zijn de Jonckheerhaters nu tevreden? ;)

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 11:17
door Ardan
De Citea! :shock:
Schön :)

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 11:18
door Daniel
De ex-Arriva 562 is dat dus...

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 14:08
door Daan
Ziet er niet verkeerd uit in ieder geval :)

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 14:39
door STF
Hoe staat het interieur bij dat type bus bekend wat betreft uit elkaar vallen?

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 06 mei 2010, 20:11
door Daan
Rammelt wel aardig, volgens mij. Comfortabel is het ding niet echt, vond ik...

Re: GVB-bussen

Geplaatst: vr 07 mei 2010, 05:03
door find_your_spot
Bee schreef:Overigens hebben de Citaro's ook tv-schermpjes voor de camera, maar alleen voor de chauffeur.


Niet alleen de Citaro's, dit hebben alle bussen en alle trams van GVB.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: za 08 mei 2010, 12:05
door Oud forumgebruiker
Daan schreef:Rammelt wel aardig, volgens mij. Comfortabel is het ding niet echt, vond ik...
Daarom hoop ik ook gewoon dat dit een grap is. En dat ze gewoon standaard Citaro's bestellen.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 24 jun 2010, 17:16
door Etienne

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 24 jun 2010, 19:16
door Suus
Arme 011, volgens mij is dat juist de enige waar ik ooit in heb gezeten :P

Re: GVB-bussen

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 23:30
door Oud forumgebruiker
In het nieuws uit het Dagelijks Bestuur van de Stadsregio te 26 augustus lees ik het volgende:

Vervroegde aanschaf GVB bussen
Het DB stemt in met de vervroegde aanschaf van 29 bussen door GVB Activa BV. GVB Activa BV heeft aandeelhouder gemeente Amsterdam gevraagd in te stemmen met het vervroegd afstoten van 30 oude bussen en de vervroegde aanschaf van 29 nieuwe bussen. Deze vervanging stond gepland voor 2011, maar vanwege een goede aanbieding van de leverancier wil GVB Activa de nieuwe bussen nog dit jaar bestellen. Conform het Convenant Verzelfstandiging GVB moest de Stadsregio instemmen met het voorstel.

Het gaat hier neem ik aan om gelede Citaro's? Zit zelf te denken aan lijn 15 (de resterende bussen) en misschien lijn 48 of anders lijn 65?

*ingeving* Misschien zijn de bussen bestemd voor de te verlengen lijn 19 (onder de noemer 69) naar Schiphol.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 01:58
door Suus
Eh, 30 uit en 29 erin? Klinkt als Citea blijft + 29 erbij :lol:

Re: GVB-bussen

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 07:40
door robert55
Als er 1-op-1 vervangen wordt, is het waarschijnlijk niet standaard door gelede.
De eerste 12m bussen zijn toch de oudste [en der dagen zat] ?

Re: GVB-bussen

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 07:51
door Suus
Kan mij inderdaad niet voorstellen dat men nu nog meer gelede bussen nodig heeft, in ieder geval geen dertig stuks meer.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: do 16 sep 2010, 17:18
door Meltrain
Bee schreef:Eh, 30 uit en 29 erin? Klinkt als Citea blijft + 29 erbij :lol:

Zou me eerlijk gezegd niks verbazen als het inderdaad om Citea's gaat.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 23:00
door willy84
Als ik me goed heb geinformeerd gaat het wel over gelede Citaro's. Voor welke lijnen zou ik niet weten maar je kunt het zelf wel een beetje invullen.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 23:15
door Suus
Nog meer gelede bussen? Waar moeten die dan komen te rijden.

Er zijn nog een paar spitsritten van lijn 15 die met een standaardbus rijden. De frequentie van lijn 15 gaat in de spits iets omlaag in december, dus daarmee heb je alweer een omloop bespaard. Aan de andere kant gaat de frequentie van de 33 wel omhoog, maar dat is buiten de spits dus daar heb je geen extra bussen voor nodig.

Lijn 48 heeft helemaal geen gelede bussen nodig, alleen een paar spitsritten, maar voor de rest heeft die buslijn niet echt geleed materieel nodig. Gelede bussen op zondag is ook onzin :N

Gelede bussen op lijn 65? Dan kan je net zo goed de oude situatie van voor de knip weer herstellen en dan volledige inzet met gelede bussen doen. Probleem is dat lijn 15 vele malen drukker is in West dan de 65 in Zuid en Oost.

Lijn 41, die zie ik nog niet met gelede bussen door Duivendrecht scheuren. Het gebeurt nu regelmatig, maar volgens mij zijn gelede bussen op die lijn niet nodig. Misschien gelede bussen op lijn 47, die rijdt nu elke 10 minuten en is altijd volle bak van Bijlmer ArenA tot Kraaiennest?

Hoeveel bussen zou je nodig hebben voor een verlenging van lijn 19 naar Schiphol? Al vind ik het een krankzinnig idee om elke 15 minuten met een gelede bus naar Schiphol te rijden, alsof de Schiphol Sternet bussen altijd vol zitten :|

Re: GVB-bussen

Geplaatst: vr 17 sep 2010, 23:38
door Oud forumgebruiker
Op Schiphol kunnen die wel pittig druk zijn. Lijn 65 mag wat mij betreft wel wat vaker rijden, maar daar zijn geen gelede's voor nodig inderdaad.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 00:19
door STF
Ik heb de afgelopen dagen diverse malen op verschillende tijdstippen met lijn 48 gereisd en telkens zat de bus stampvol, gek dat Bee dat heel anders ervaart.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 00:39
door Ruben
Is er voor de toekomst in PvE's voor Concessie Amsterdam geen eis neergelegd over het geleed rijden van bepaalde lijnen? Absurde eis, maar het kan wel zo zijn dat het aantal benodigde gelede bussen daardoor opeens hoger gaat uitvallen, wat de discussie hierboven niet ontkracht, overigens.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 05:34
door STF
Lijn 41 met gelede bussen rijden is tot op heden uitgedraaid op een flop aldus een bestuurder aangezien alle bussen al snel geblokkeerd stonden op busstation Gaasperplas, de haltes zijn daar erg kort.

Over lijn 22 zijn de bestuurders ook niet erg te spreken, in de vorige dienstregeling moest je als een racewagen door de stad scheuren om de rijtijden te halen, tegenwoordig rijden er twee wagens extra waardoor je volgens een bestuurder zelfs achteruit sturend nog te vroeg op de eindhalte aankomt. Goed hij zal wel een beetje overdrijven maar het ziet er inderdaad wel erg vol uit op met name de eindhalte in Oost en bij het Centraal Station staan ze richting de Zaanstraat vrij lang op vertrektijd te wachten.

Het zou geen kwaad kunnen als ze nachtbus 348 ook met gelede-bussen gaan rijden, ik heb nu al een aantal keer de bus stampvol zien vertrekken richting Sloterdijk. Het enige probleem is dat de 348 bij Sloterdijk overgaat in de 392 naar Schiphol Plaza, en voor zover ik weet heeft GVB geen sternet gelede-bussen. Maar dat zou je kunnen oplossen door de eindbestemming van de 358 en 392 (alweer) om te draaien, de 358 naar Schiphol en de 392 tot Badhoevedorp. Lijn 360 (CS - Buikslotermeerplein) heeft absoluut geen gelede-bussen nodig, toch rijden ze er op. Die hele lijn is zowiezo onzin omdat de 363 vlak voor de 360 rijdt en de 361 weer vlak na de 360 komt.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 20:28
door Oud forumgebruiker
De 358 is op vrijdag en zaterdag ook stampendsvol met een standaardbus. Maargoed, die lijn kan in principe ook geleed rijden met het huidige bestand aan gelede's.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 21:01
door Suus
Ik zat een paar weken terug in bus 357 (die altijd geleed rijd) waar dus geen hond inzat. Okee, het was de nacht van dinsdag op woensdag rond een uur of 3, maar toch, dan is het zonde van die schitterende Citaro :)

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 22:26
door STF
Ik zat donderdag in de 358, we hebben het hele stuk van begin tot eindpunt 30 km/u gereden en op minstens drie haltes zo'n vier minuten stilgestaan om de vertrektijd af te wachten, ik was de enige reiziger. De chauffeur zuchte al dat in de nabije toekomst de bussen elke nacht twee keer per uur gaan rijden, terwijl er volgens hem totaal geen reizigersaanbod is op de dagen buiten het weekend. Een aantal weken geleden zat ik trouwens in een gelede-bus op lijn 358, de bochten in Badhoevedorp zijn vrijwel niet te maken (vlak voor de halte Spechtstraat moest de chauffeur zelfs aan de linkerkant van de vluchtheuvel passeren om niet met de gelede-bak het paaltje op de vluchtheuvel te raken).

Afgelopen vrijdag en zaterdag hebben we in totaal drie ritten met de 357 gemaakt, allemaal erg stil in de bus (hooguit vijftien reizigers) terwijl we even daarvoor een rit met de 355 hadden gemaakt die tot het voorraam vol stond.

Ik haat het echt als er een Citaro op het nachtnet zit, die ramen zijn hardstikke donker dus je ziet vrij weinig en de hele tijd die TL buizen die van sterkte wisselen als de deuren openen/sluiten.

Re: GVB-bussen

Geplaatst: di 21 sep 2010, 22:44
door Oud forumgebruiker
De meeste mensen zitten dan ook niet voor hun plezier in een nachtbus, maar om snel thuis te komen ;) Die zullen de ramen van een Citaro een zorg zijn ;).