PvdA zoekt OV-klachten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

PvdA zoekt OV-klachten

Bericht door Suus »

PvdA zoekt OV-klachten
UITHOORN - PvdA-Statenlid Gohdar Massom, fractievoorzitter van de PvdA in Uithoorn Jan Mollema en de fractievoorzitter van de PvdA in de Ronde Venen Ernst Schreurs roepen inwoners van Uithoorn, Mijdrecht en omgeving hun ervaringen en mogelijke klachten over het openbaar vervoer naar te mailen naar pvda [@] noord-holland.nl.

Bij de Partij van de Arbeid komen regelmatig klachten binnen van inwoners uit Uithoorn en omgeving over verslechtering van het openbaar vervoer in deze regio. Problemen met het openbaar vervoer in grensgebieden tussen provincies is een bekend fenomeen. Het openbaar vervoer hier wordt door verschillende opdrachtgevers aangeboden. En in veel gevallen zijn de vervoerders (concessiehouders) aan beide kanten van de grens niet hetzelfde.
Witte Weekblad Ronde Venen

Ik stuitte op dit artikel, en hoewel het een goed initiatief is, is het proefgebied hiervan een beetje heel slecht gekozen, en bovendien hebben ze de feiten ook niet helemaal op een rijtje:
Tussen Uithoorn en Mijdrecht (= Ronde Venen) rijden per richting 7 bussen per uur, en in de spits zelfs 9 bussen per uur. Aan beide kanten van de provinciegrens is Connexxion de concessiehouder, en in Uithoorn is de Provincie Noord-Holland niet de concessieverlener, maar de Stadsregio Amsterdam. Ik heb de PvdA maar eens gemaild hierover, want dit is toch wel een beetje heel erg ongelukkig gekozen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PvdA zoekt OV-klachten

Bericht door Vinny »

De PvdA loopt weer lekker achter de feiten aan :|
Aangezien ik in Uithoorn op school gezeten heb kan ik er nog wel wat over vertellen over het OV daar. De regio Amstelland had een aantal jaar geleden het slechtste openbaar vervoer van Nederland (nou ja, voorzover ik kon overzien). Gelukkig is met de aanbesting twee jaar geleden verbeterd :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten