Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor Suus » Za 28 Nov 2009, 16:01

Je moet het anders zien: De belgen zeggen dat de sporen optimaal worden benut, maar in Nederland benutten we sporen nog optimaler :lol:
Rame à l'approche

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor Daan » Za 28 Nov 2009, 17:36

playertwo schreef:Dat er tussen Hoofddorp en Rotterdam slechts 160 wordt gereden is sowieso belachelijk omdat het tijdelijke materieel (lees gehuurde Traxx die wordt ingezet) niet kan praten met ECTS level 2, waardoor je op level 1 blijft steken.
Daarbij komt dan ook nog dat zowel Traxx als ICRm niet sneller dan 160 km/h mag.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor Ennes » Zo 29 Nov 2009, 00:53

Ik zag de Thalys op lage zwaluwe over de HSA voorbij razen, (best hard :P ) en ik moet zeggen, dat was ook niet echt geruisloos
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor Dexter » Zo 29 Nov 2009, 02:31

playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.

Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor reisthijs » Zo 29 Nov 2009, 09:34

De lijnen 25 en 27 zijn op maar een paar plaatsen niet met elkaar verweven. Van Mortsel (net onder Antwerpen) tot Vilvoorde (net boven Brussel) liggen ze gewoon de hele tijd vlak naast elkaar.

Maar nu worden dus twee sporen gebruik voor goederentreinen en HST's en twee sporen voor stoptreinen, IR en IC. Dat is toch helemaal niet handig? Waarom niet één lijn voor snelle treinen gebruiken en één voor langzamere? Laten ze eens een voorbeeld nemen aan Amsterdam-Utrecht.

Dexter schreef:Dat er tussen Antwerpen en Brussel geen nieuwe lijn wordt aangelegd of dat de klassieke lijn niet voor minstens 200 km/h ipv 160 is aangepast heb ik nooit begrepen. De Belgen zeggen dat het de moeite niet is qua tijd en afstand, terwijl het best nog een flink stuk boemelen is.
Er wordt wel de nieuwe lijn 25N aangelegd tussen Mechelen en Brussel. Of die ook gebruikt gaat worden voor doorgaande treinen tussen Antwerpen en Brussel weet ik niet maar het zou best veel in rijtijd kunnen schelen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor Fles » Zo 29 Nov 2009, 11:20

Laten we eerst maar eens de vervanging van de kanaalbrug bij Duffel afronden, eerder wordt er sowieso niet hard gereden daar :N

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Berichtdoor playertwo » Ma 30 Nov 2009, 20:30

Dexter schreef:
playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.

Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.
Als je alles door elkaar plant op lijnen 25 en 27, noem ik dat niet bepaald goed benutten van het spoor. Als je de IC en Thalys strikt gescheiden houdt van IR, Lokaal en Goederenverkeer kom je al een heel eind, en kan je allicht een stuk sneller dan nu het geval is.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Yahoo [Bot] en 3 gasten