Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten
Geplaatst: za 28 nov 2009, 16:01
Je moet het anders zien: De belgen zeggen dat de sporen optimaal worden benut, maar in Nederland benutten we sporen nog optimaler
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Daarbij komt dan ook nog dat zowel Traxx als ICRm niet sneller dan 160 km/h mag.playertwo schreef:Dat er tussen Hoofddorp en Rotterdam slechts 160 wordt gereden is sowieso belachelijk omdat het tijdelijke materieel (lees gehuurde Traxx die wordt ingezet) niet kan praten met ECTS level 2, waardoor je op level 1 blijft steken.
Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.
Er wordt wel de nieuwe lijn 25N aangelegd tussen Mechelen en Brussel. Of die ook gebruikt gaat worden voor doorgaande treinen tussen Antwerpen en Brussel weet ik niet maar het zou best veel in rijtijd kunnen schelen.Dexter schreef:Dat er tussen Antwerpen en Brussel geen nieuwe lijn wordt aangelegd of dat de klassieke lijn niet voor minstens 200 km/h ipv 160 is aangepast heb ik nooit begrepen. De Belgen zeggen dat het de moeite niet is qua tijd en afstand, terwijl het best nog een flink stuk boemelen is.
Als je alles door elkaar plant op lijnen 25 en 27, noem ik dat niet bepaald goed benutten van het spoor. Als je de IC en Thalys strikt gescheiden houdt van IR, Lokaal en Goederenverkeer kom je al een heel eind, en kan je allicht een stuk sneller dan nu het geval is.Dexter schreef:Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.