Pagina 2 van 2

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: za 28 nov 2009, 16:01
door Suus
Je moet het anders zien: De belgen zeggen dat de sporen optimaal worden benut, maar in Nederland benutten we sporen nog optimaler :lol:

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: za 28 nov 2009, 17:36
door Daan
playertwo schreef:Dat er tussen Hoofddorp en Rotterdam slechts 160 wordt gereden is sowieso belachelijk omdat het tijdelijke materieel (lees gehuurde Traxx die wordt ingezet) niet kan praten met ECTS level 2, waardoor je op level 1 blijft steken.
Daarbij komt dan ook nog dat zowel Traxx als ICRm niet sneller dan 160 km/h mag.

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: zo 29 nov 2009, 00:53
door Ennes
Ik zag de Thalys op lage zwaluwe over de HSA voorbij razen, (best hard :P ) en ik moet zeggen, dat was ook niet echt geruisloos

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: zo 29 nov 2009, 02:31
door Dexter
playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.
Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: zo 29 nov 2009, 09:34
door reisthijs
De lijnen 25 en 27 zijn op maar een paar plaatsen niet met elkaar verweven. Van Mortsel (net onder Antwerpen) tot Vilvoorde (net boven Brussel) liggen ze gewoon de hele tijd vlak naast elkaar.

Maar nu worden dus twee sporen gebruik voor goederentreinen en HST's en twee sporen voor stoptreinen, IR en IC. Dat is toch helemaal niet handig? Waarom niet één lijn voor snelle treinen gebruiken en één voor langzamere? Laten ze eens een voorbeeld nemen aan Amsterdam-Utrecht.
Dexter schreef:Dat er tussen Antwerpen en Brussel geen nieuwe lijn wordt aangelegd of dat de klassieke lijn niet voor minstens 200 km/h ipv 160 is aangepast heb ik nooit begrepen. De Belgen zeggen dat het de moeite niet is qua tijd en afstand, terwijl het best nog een flink stuk boemelen is.
Er wordt wel de nieuwe lijn 25N aangelegd tussen Mechelen en Brussel. Of die ook gebruikt gaat worden voor doorgaande treinen tussen Antwerpen en Brussel weet ik niet maar het zou best veel in rijtijd kunnen schelen.

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: zo 29 nov 2009, 11:20
door Fles
Laten we eerst maar eens de vervanging van de kanaalbrug bij Duffel afronden, eerder wordt er sowieso niet hard gereden daar :N

Re: Koopmans oppert om ICL op de HSL in te zetten

Geplaatst: ma 30 nov 2009, 20:30
door playertwo
Dexter schreef:
playertwo schreef:Als je tussen Antwerpen en Brussel 160 haalt, is het sowieso al een wonder, want ondanks dat er 4 sporen liggen, zijn die niet echt slim benut als je het mij vraagt.
Het zijn meer twee aparte lijnen, die op bepaalde plaatsen met elkaar verweven zijn. Ze kruisen elkaar ook op sommige plekken en ik geloof dat de ene lijn meer voor de Thalys en goederenverkeer wordt gebruikt en de andere door alle binnenlandse treinen.
Als je alles door elkaar plant op lijnen 25 en 27, noem ik dat niet bepaald goed benutten van het spoor. Als je de IC en Thalys strikt gescheiden houdt van IR, Lokaal en Goederenverkeer kom je al een heel eind, en kan je allicht een stuk sneller dan nu het geval is.