Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31489
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Suus » Ma 30 Nov 2009, 17:28

Het viel mij op dat aan de zuid-oost zijde van spoor 4 van Amsterdam Muiderpoort een klein stukje verlengd is met een houten perron. Nu stoppen er in Muiderpoort geen treinen (meer) die zo lang zijn dat ze er niet langs passen, dus ik vroeg mij af waar dit voor is/was?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9261
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Ardan » Ma 30 Nov 2009, 20:04

Dat houten stukje perron is er al zo lang als ik mij kan herinneren. Maar inderdaad, zulke lange treinen stoppen er toch niet. Misschien dat het is aangelegd voor als er problemen zijn richting CS, dat de intercity's daar kunnen keren en dat iedereen de trein uitkan?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Oud forumgebruiker

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 01 Dec 2009, 01:38

Ik weet niet hoeveel bakken Muiderpoort moet kunnen hebben, maar in de huidige DRGL is de langste trein die er stopt 9 bakken (3xSGM in 4719/4722 en 4763). Voorheen werd dit nog overtroffen door 10 bakken (2xDDAR met loc).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31489
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Suus » Di 01 Dec 2009, 01:45

9 bakken SGM past makkelijk langs spoor 2, dus waarom zou het dan niet passen op spoor 3 waar er wel een bouwvallige verlenging aanwezig is?
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 02 Dec 2009, 02:25

Geen idee :P.Ik heb het vermoeden dat het misschien ooit is aangelegd toen er werkzaamheden waren tussen Asd en Asdm, zodat Intercity's er konden keren (dat is de enige reden die ik kan bedenken aangezien de verlenging slechts aan één kant van het perron is).

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Jurjen » Wo 02 Dec 2009, 14:47

Ik ken de situatie ter plekke niet echt, maar een sein direct na het perron in de richting van Amsterdam Centraal, waardoor vanwege de zichtbaarheid van het sein, de nuttige lengte van het perron in één richting minder is als in de andere, en dus in een richting een perronverlenging nodig is voor hetzelfde aantal bakken?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3997
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor reisthijs » Wo 02 Dec 2009, 18:38

Volgens de lijst van ProRail heeft spoor 2 een nuttige perronlengte van 288m (= volle lengte van het perron) richting Weesp en 273m richting Asd. Voor spoor 3 is dat 295 richting Weesp en 264m (net genoeg voor 10 bakken) richting CS. Voor treinen richting Amsterdam Centraal heeft de houten verlenging van spoor 3 dus geen nut.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Oud forumgebruiker

Re: Houten perron Amsterdam Muiderpoort

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 03 Dec 2009, 02:25

De verlenging is ook aan de kant van Assp/Wgm :wink:


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 3 gasten