Weense trams rijden vanaf 14 december

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Bastiaan »

Dat bordje :o Ze maken er echt een attractie van.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Ruben »

Dat is dus een Weense haltepaal. :pos: :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door playertwo »

Hebben ze die er gratis bijgekregen? :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Stefan »

Ze pakken het inderdaad wel gelijk goed aan. :pos: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

iemand al bekent wanneer er nou met gekoppelde trams gereden gaat worden?.
de trams gaan ook stoppen bij de halte's 5 mei plein en kanaleneiland zuid, komen daar dan ook noodperrons, wat bij kanaleneiland zuid volgens mij nog geen eens mogelijk is...
zo n noodperronetje is sowieso geen succes, bij westraven stapt haast niemand in, iedereen blijft altijd gewoon wachten op de groene tram.
ik heb vorige week trouwens wel de hele week tijdens de daluren gekoppelde weense trams zien rijden met bijwagen.
waarschijnlijk testritten.

En de bestuurders van de weense trams vertrekken vaak te vroeg vanaf het centraal station!! waardoor ze binnen een minuut al achter de tram naar ijsselstein aan kleven.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door reisthijs »

030utrechtt schreef:de trams gaan ook stoppen bij de halte's 5 mei plein en kanaleneiland zuid, komen daar dan ook noodperrons, wat bij kanaleneiland zuid volgens mij nog geen eens mogelijk is...
De Weense trams stoppen nu niet bij die haltes omdat de perrons te hoog zijn, dat probleem gaan ze bij deze haltes niet oplossen met een noodperron maar door het spoor hoger te leggen.
Ik denk dat ze wachten tot er met gekoppelde trams kan worden gereden, met die losse stelletjes is lijkt me extra stoppen niet zo verstandig.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Daniel »

5 Meiplein ligt direct na een kruising, lijkt me lastig om daar het spoor hoger te gaan leggen. Bij Kanaleneiland Zuid is daar meer ruimte voor. En volgens mij moet het bij halte Graadt van Roggenweg eventueel ook wel lukken.
Die ligging zorgt er ook voor dat je een noodperron niet makkelijk kwijt kan natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

vandaag weer 3 gekoppelde wagens gespot.
laat ze dan maar eens beginnen met ophogen van de sporen.
bij westraven zijn ze zo slim geweest om de perron op te hogen richting utrecht centraal, dit is gebeurd toen ze al wisten dat er weense trams zouden gaan rijden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door reisthijs »

Reiziger Ddrs schreef:5 Meiplein ligt direct na een kruising, lijkt me lastig om daar het spoor hoger te gaan leggen.
Het spoor hoeft ook niet over de hele lengte van het perron even hoog te liggen, het kan ook vanaf de kruising geleidelijk hoger worden, bij de Weense trams worden toch alleen de middendeuren gebruikt dus het is niet zo erg als je aan het uiteinde niet de goede perronhoogte hebt. Het verschil is uiteindelijk ook maar klein, iets van 10 of 15 cm (en dan te bedenken dat de perrons bij de meeste haltes een paar jaar terug nou juist een stukje hoger zijn gemaakt, dat hadden ze beter dus niet gedaan).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

in de trams staat er info over de werkzaamheden aan de halte's 5 mei Plein, Kanaleneiland zuid en westraven.
op 3 dagen(volgens mij 21,28 en 30 maart). eerst stond er dat er op die dagen niet op 1 van de betreffende halte's wordt gestopt maar nu rijden de trams de gehele dag niet of na 20.00 uur tussen centraal station en zuilenstein.
de halte's worden dus gereed gemaakt voor stops van de spitstram, ben benieuwd of de halte's verlaagd gaan worden of juist de sporen opgehoogd worden, aangezien er eerst stond dat de trams wel gewoon zouden rijden maar niet op de betreffende halte's zouden stoppen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Daniel »

Westraven was toch al een spitstramhalte? Of willen ze 'm liever van het normale perron i.p.v. het noodperronnetje erachter laten vertrekken?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

Reiziger Ddrs schreef:Westraven was toch al een spitstramhalte? Of willen ze 'm liever van het normale perron i.p.v. het noodperronnetje erachter laten vertrekken?
ja maar richting utrecht kunnen de trams niet van de huidige perron vertrekken, die is te hoog.
en aangezien de trams 3x zo lang worden zou dat ook niet meer passen. dat noodperronnetje is sowieso al geen succes.
De dienstregeling mag echt wel eens aangepast gaan worden, zoals het nu rijdt is het geen succes.
de huidige trams kunnen beter met een interval van 5/10 gaan rijden inplaats van om de 7 minuten. aangezien de weense trams dan over een tijd op de echte drukke halte's stoppen moet het geen probleem zijn dat mensen op bijv. wijkersloot wat langer moeten wachten.
Voorbeeldje vertrek vanaf Centraal Station
08:00 60 Nieuwegein Zuid
08:05 61 Ijsselstein
08:12 260 Nieuwegein Zuid
08:15 60 Nieuwegein Zuid
enz enz.

Door de speling tussen lijn 61 en 260 te vergroten zal lijn 260 de 60 ontlasten.
En doordat de tram naar ijsselstein al 7 min verder is zal lijn 260 niet gaan bumperkleven achter de 61.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

halte 5 mei plein is aangepast!
perron is een heel stuk verlaagd.
alleen vooraan bij de bestuurder en helemaal achteraan is de perron nog op de zelfde hoogte.
zal binnenkort wel ff een foto maken.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door reisthijs »

Het is vandaag eindelijk zover: de spitstram stopt nu ook bij 5 Meiplein en Kanaleneiland Zuid en er wordt nu dus inderdaad met drie aan elkaar gekoppelde trams gereden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

ging vanochtend best goed allemaal.
vooral richting kanaleneiland zaten de spitstrams wel vol.
wel jammer dat ze niet op alle halte's stoppen. misschien dat dat ooit nog gebeurd.
halte afroep is trouwens ook aangepast...
Transferium Westraven = P&R Westraven
Westplein = Westplein, Jaarbeurs Utrecht
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

De laatste 2 weken gaat het weer de goede kant op hier in utrecht, er vallen regelmatig trams uit, vooral de spitstram, vorige week had er een weense problemen met de deuren tijdens hartje ochtendspits op centraal, waardoor er gelijk een enorme chaos ontstond. perron van utrecht centraal stond helemaal vol.
sinds die dag rijdt er al een aantal dagen een dienstwagen minder, dus 3 inplaats van 4. is er geen reserve?
vandaag was het weer raak, de spitstram verdween zomaar uit het niets naar het opstel spoortje bij moreelsepark.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

vanochtend reed er een enkele wagenstel (spitstram) mee op de dienst die zat natuurlijk bomvol. de dienstuitvoering is de laatste paar dagen ver te zoeken.
Laatst gewijzigd door 030utrechtt op do 03 jun 2010, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Fles »

Ik zag vanmiddag een dubbel setje Wieners rijden *O* Nog net een extreem slechte pic met mn mobiel kunnen maken :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door mb90 »

Vanmorgen ben ik eens gaan kijken naar de Weense trams die nu dus met langere setjes rijden. Ik heb alleen maar setjes van 3 (met tussenrijtuig dus) gezien. Zoals het hoort dus. Hier een foto van een setje opweg naar Nieuwegein Zuid vlak voor de halte 5 Meiplein:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door Daantje »

Het lijkt wel een beetje op die trams in Antwerpen vind ik :)
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Weense trams rijden vanaf 14 december

Bericht door 030utrechtt »

Ik denk dat die spitstrams maar beter weer kunnen verdwijnen
de laatste paar weken is het elke dag weer feest.
Vanmiddag zijn er 2 dienstwagens uit de dienst gehaald i.v.m defect aan de deuren, dit is iets wat bijna elke dag voorkomt
van de overige 2 dienstwagens reed er ook al 1 als enkel stel.
er onstaan dus gaten in de dienstregeling. 5..10..5..10 en het ergste is nog dat de trams die na 10 min komen vaak enkele tramstellen zijn en die daarna gekoppeld. slim gepland cxx!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten