Twee hybride bussen voor RET

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Twee hybride bussen voor RET

Bericht door Chauf21 »

Twee hybride bussen voor RET
Geplaatst op: woensdag 13 januari 2010 14:50
Laatst bijgewerkt: woensdag 13 januari 2010 15:26


Vandaag, woensdag 13 januari 2010, presenteerde de RET voor het Stadhuis op de Coolsingel in Rotterdam de eerste twee nieuwe Mercedes-Benz diesel hybride bussen. Deze bussen zijn in het kader van het Rotterdam Climate Initiative in samenwerking met de Stadsregio Rotterdam en Ministerie van Verkeer & Waterstaat besteld. Deze Mercedes-Benz Citaro BlueTec® Hybrid bussen maken eveneens deel uit van een twee jaar durend internationaal project van Evobus in onder meer Hamburg, Londen en Rotterdam.

Naar verluidt zal de inzet op lijn 38 zijn.

Een foto van een van de twee hybride bussen op het Hofplein in Rotterdam (misschien niet de beste foto, maar ik had weinig andere opties *bus* ):
Afbeelding
© Chauf21/Ovinnederland.nl

Lees verder
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door Geert »

Eens kijken of ik vrijdag in zo'n bus stap 8-). Uberhaupt wel een verbetering, gelede bussen in Rotterdam :pos:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door Joshua »

Ik zal mijn oogjes is goed de kost geven volgende keer in Rotterdam.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door mb90 »

Mooi dat ze er zijn. :) Ik zal lijn 38 de komende tijd extra goed in de gaten houden, want op de route van de 38 reed 2 maanden terug ook al een Duitste Citaro G proefritjes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door Meltrain »

Gisteren stond trouwens in het AD dat de bussen naar Rotterdam (38 bussen) en Vlaardingen (56) gaan. :shock:
Vandaag kwam de aap uit de mouw: het zijn twee bussen, eentje komt op lijn 38 en de ander op lijn 56. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door Geert »

Haha, 56 bussen in Vlaardingen, dan komt het normale verkeer er niet eens meer door :lol:
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Twee hybride bussen voor RET

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik eindelijk een ritje gemaakt met een hybride Citaro en wel met de 402 in dienst op lijn 38 naar Schiedam Centrum. :) Hij reed goed en 'gilde' aardig tijdens het optrekken. Buiten is de bus wel lekker stil (wat dus niet voor niks op de bus staat). Opvallend genoeg vertrok deze 402 bij mijn rit niet vanaf Crooswijk, maar vanaf Rotterdam Centraal om 16:37 uur. Dat maakte de bus overigens wel lekker rustig. 8-) Hier komt de 402 aan bij de halte, alleen ik zag hem nogal laat, dus de foto is niet super:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten