A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Geplaatst op: donderdag 28 januari 2010 13:43
Laatst bijgewerkt: donderdag 28 januari 2010 19:14
DEN HAAG - Het spoor en de snelweg A10 aan de Zuidas verdwijnen toch van het dijklichaam en worden weggewerkt in een ondergronds dok. Daarbovenop komen kantoren. Daar sturen Amsterdam en het Rijk samen op aan. De voorkeur voor een ondergronds dok hebben ze vandaag uitgesproken na overleg van de ministers Jacqueline Cramer (Ruimtelijke Ordening) en Camiel Eurlings (Verkeer) met de gemeente, de stadsregio en de provincie.
Lees verder
A10 en spoor Zuidas toch onder grond
A10 en spoor Zuidas toch onder grond
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Tegenwoordig gaat alles ondergrond en per se met kantoren er boven op.
Ik hoor het ze al zeggen. "The next call is Amsterdam South. Change here for the Amsterdam Overground. This is a Flevo Line Service to Lelystad Centrum"
Ik hoor het ze al zeggen. "The next call is Amsterdam South. Change here for the Amsterdam Overground. This is a Flevo Line Service to Lelystad Centrum"
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Ze vergeten het hele doel van een zuidas, een zichtlocatie langs de drukke A10. Als je alles onder de grond stopt is het hele nut van een kantoor daar hebben weg, en kan je beter langs een andere snelweg je kantoor neerzetten. Een bovengronds station met de metro eronder had ook mooi uitgevoerd kunnen worden, maar men wil nu eenmaal geen barrière tussen Zuidas - Zuid en Noord.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Is het ook niet de bereikbaarheid die een rol speelt? Direct naast het spoor én de A10 :)
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Bereikbaarheid inclusief files en Prorail die de zuidtak niet betrouwbaar kan bedienen. Ja speelt inderdaad wel een rol , maar daarvan zijn er meer locaties. Op de klasse na is er wat dat betreft niet veel verschillend met bijvoorbeeld de Bijlmer. ABN was de eerste die op de zuidtak neerstreek en daarna volgde de rest pas. En ABN wilde helemaal niet daar zitten, maar juist aan het IJ, vanwege het CS in de nabijheid. Amsterdam heeft het hele zooitje daarheen geschopt, omdat zij megalomaan een la Défense of Canary Wharf wilde. En juist daarvan zeg ik dat ze afbreuk doen aan de kenmerkende factor door de défence van het hele gebied weg te halen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Vergeet niet dat je voor La Defence nog twee keer moet overstappen vanaf Amsterdam. Edoch de TGV en de ICE zullen beiden gewoon een station ín het La Defence van Amsterdam krijgen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: A10 en spoor Zuidas toch onder grond
Ik snap dat beleid niet. Waarom kunnen die ICE en die TGV en Fyra en Pimpelpaarsehogesnelheidstreinmeteengoudenrandje niet gewoon naar Amsterdam Centraal blijven rijden. Dat is zodra het af is over een paar jaar een veel uitnodigender station dan een tochtig hol boven of onder de grond in een winderig kantorenpark. Je loopt Amsterdam Centraal uit en je hebt een geweldige entree tot een van de mooiste steden ter wereld. Die Zuidas vind je in elke zichzelf serieus nemende stad ter wereld, dat is geen visitekaartje :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten