Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door playertwo »

En al checken ze niet uit, kost het hun geld, dus dat zullen geen tweede keer meer doen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door JWM »

De metro in Amsterdam heeft ze ook... :lol: (Station Strandvliet/ArenA en volgens mij nog wel meer aan de Geinlijn)
Die op Strandvliet worden alleen gebruikt bij evenementen in de ArenA. Voor de rest staan ze nergens in de Amsterdamse metro.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door iljitsch »

JWM schreef:
De metro in Amsterdam heeft ze ook... :lol: (Station Strandvliet/ArenA en volgens mij nog wel meer aan de Geinlijn)
Die op Strandvliet worden alleen gebruikt bij evenementen in de ArenA. Voor de rest staan ze nergens in de Amsterdamse metro.
Er staat (stond?) ook zo'n soort ding bij de uitgang aan de achterkant van de fietsenstalling onder de hal van het centraal station in Den Haag. Waarschijnlijk om te voorkomen dat je ongezien met een fiets op je nek naar buiten loopt. :-)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Chauf21 »

JWM schreef:De Calandlijn Lijnen A, B en C hebben 's avonds toch slechts 4 ritten per uur waarbij de tak naar Ommoord lijn A niet verder komt dan Binnenhof-Kralingse Zoom? Zoveel controleurs heb je daar nu ook weer niet voor nodig... Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de tram.
Hoe zit het met de lengte van het materieel 's avonds? Een aantal jaren terug viel het me nog op dat er ook 's avonds erg lange metrotreinen reden. Daardoor neemt de bezetting per metrobak af en daarmee ook de sociale controle.
NS-Reiziger schreef:Ik snap slecht waar al het tuig in dit land vandaan komt, en waarom je in elke willekeurige Europese stad gewoon veilig 's avonds of 's nachts met het openbaar vervoer kan. Hier begint het steeds meer op een geldtransport te lijken.
Ik deel je mening, maar ik denk niet dat het toe te schrijven is aan slechts één oorzaak.
Londen en Parijs zijn ook weer vele malen groter dan Amsterdam/Rotterdam en er wordt ook veel meer gereisd met het OV. Ook 's avonds. Verder wordt in diverse steden het metroverkeer in de avonduren wordt overgenomen door (metro)bussen. Vooral op 'risicolijnen' kan dat veel verschil uitmaken. Of het ook iets is voor Rotterdam: geen idee, zou ik dieper over moeten nadenken.
Verder heb je in Londen (en Parijs ook?) een veel scherpere controle: op ieder metrostation is personeel en is er een speciale OV-politie beschikbaar (Transport Police). Bij incidenten lijkt mij de pakkans dan ook veel groter.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Hoe zit het met de lengte van het materieel 's avonds? Een aantal jaren terug viel het me nog op dat ook 's avonds er erg lange metrotreinen reden. Daardoor neemt de bezetting per metrobak af en de sociale controle daarmee ook.
De lengte is daarna afgenomen, ondermeer vanwege de sociale veiligheid, maar vorige week zag ik op de lijn naar Ommoord om half twaalf 's avonds weer zes bakken rijden. :|
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Suus »

Er is een tijd een "nooddienstregeling" waarbij alles op volle sterkte werd ingezet waar mogelijk, en er niet werd gekoppeld en ontkoppeld. Ik weet niet of dat nu nog van kracht is, maar zou mij niets verbazen gezien de strenge vorst vorige week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Bram »

Merk je dat er iemand achter je door het poortje probeert te lopen, gewoon stil blijven staan en die gast klem zien komen te zitten tussen de deurtjes. Stap 2: Keihard uitlachen :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door iljitsch »

Ik begrijp dat als degene achter je gewoon z'n chipkaart gebruikt het poortje dan open blijft. Dus tenzij je ogen in je achterhoofd hebt om te zien of die persoon gechipt hebt lijden dan de goeden onder de kwaden.

Zo'n draaiding is dan beter, hoewel je daar weer makkelijker overheenspringt. Maar da's dan weer beter dan open trappen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Ik begrijp dat als degene achter je gewoon z'n chipkaart gebruikt het poortje dan open blijft. Dus tenzij je ogen in je achterhoofd hebt om te zien of die persoon gechipt hebt lijden dan de goeden onder de kwaden.
Goede oren zijn voldoende, het ding zegt toch 'piep'?
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door les7 »

Wel leuk dat RTV-Rijnmond deze foto gebruikt:
Afbeelding
en er dan doodleuk dit bij zet: Foto: archief. :roll:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door Stefan »

Eh.. Als die foto een jaar geleden gemaakt zou zijn, komt 'ie toch ook uit het archief?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door robert55 »

Fles schreef:Met de OV-Chipkaart is zwartrijden toch onmogelijk geworden *O* Geen controleurs meer nodig dus *O*
Je kan je tuig zijn maar wel je reis betalen
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Kans op controleurs Rotterdamse metro klein

Bericht door les7 »

Stefan schreef:Eh.. Als die foto een jaar geleden gemaakt zou zijn, komt 'ie toch ook uit het archief?
Uit mijn archief bedoel je? (A) Die foto heb ik namelijk om precies te zijn op 25 april 2009 om 13:58:59 geschoten. ;)

Een mailtje is de deur al uit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten