OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Bericht door Meltrain »

Even iets (een beetje) anders: herkennen de OV-Chipkaart lezers van de RET op het stuk Leidschenveen - Den Haag Centraal eigenlijk verchipte abonnementen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:
reisthijs schreef:Een slecht onwerpen systeem dus, terwijl het zo simpel is om te "weten" wat de reiziger wil: wie nergens is ingechekt wil inchecken, wie wel al is ingecheckt (of dat nu bij hetzelfde voertuig en/of vervoerder was of niet) wil vanzelfsprekend niet opnieuw inchecken.
Dat hangt er maar vanaf.
Het genoemde probleem (uitchecken in een ander voertuig dan waar je bent ingecheckt) speelt maar bij een beperkt aantal trajecten (RandstadRail Laan van NOI-Leidschenveen, Metro/trein Amsterdam Amstel - Holendrecht). In de meeste andere gevallen zal 'een reiziger die vergeten is uit te checken en zijn pas opnieuw voor een lezer houdt' een nieuwe reis of overstap willen maken; hij of zij wil dan opnieuw kunnen inchecken.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ja, ik zie het namelijk in Rotterdam redelijk vaak gebeuren dat mensen in de bus of tram vergeten zijn uit te checken en alsnog in een andere bus of tram willen uitchecken (bij een drukke halte, bijvoorbeeld Beurs waar je uit je tram stapt, en denkt 'shit, ik ben vergeten uit te checken', dan denk ik je dat doe ik wel bij een andere tram. Er komt er weer een aanrijden en daar check je (denk je) uit. In feite check je daar dan ook weer in en omdat je helemaal niet de bedoeling hebt die tram te nemen check je daar ook niet uit en ben je dus ook twee keer vier euro kwijt. Zo'n situatie kan wel op meer plaatsen voorkomen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Bericht door Justin »

Shit had ik dit topic nou maar beter gelezen.

Moest vandaag halsoverkoop vanuit Asd naar Zoetermeer omdat mn oom plots een hartkwaal kreeg. Dus ik op Laa uitstappen, vlug naar overzijde perron en ja: zitten die scandingen nou IN het voertuig of op het perron? Bij RSR E staan ze dus op het perron, bij RSR 3/4 In het voortuig. Ook leuk, de stempelautomaten waren kaduuk!

Dus ik inchecken bij RSR E -- Oh shit -- blijkt dat ik dat niet had moeten doen. Naja, tijd had ik niet meer in, dus moest gelijk weer inchecken (zonder uit te checken bij RSR E) in de 4 :\. Nou, dat was dus 4 euro. Terwijl bij de halteverstrekstaat van Laa richting Zoetermeer staat dat je alleen met strippenkaart kan betalen. Zucht...

Overigens reed vandaag Lijn 3 alleen linksom... Gelukkig moest ik na mn overstap op Voorweg richting Meerzicht, dus voor mij reed de goede richting wel :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Bericht door find_your_spot »

Justin schreef: Dus ik inchecken bij RSR E -- Oh shit -- blijkt dat ik dat niet had moeten doen.
Vul alles op deze website in http://restitutie.vbncard.nl/

en je krijgt binnen 5 dagen je 4 euro weer terug. :Y
For Your Railroad Adventures
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OV-chipkaart nu ook in Randstadrail 3 en 4

Bericht door Justin »

Zou fijn zijn, bedankt.

Zie alleen dat ik bij mijn uitstaphalte niet Zoetermeer Meerzicht kan selecteren, wat logisch is aangezien dat door de HTM weer is....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten