N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord

Bericht door Vinny »

Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord

Bericht door Ruben »

De lengte van die tunnel is al dusdanig dat je hem beter gewoon rechtdoor kan leggen om aansluiting te maken op het spoorbed naar Sloterdijk, voor een aansluiting op lijn 50. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BasKG
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 feb 2011, 13:56

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord

Bericht door BasKG »

Als eerder opgemerkt ligt de rails al wel weg te roesten. Ga maar even kijken bij de Sixhaven. Ik denk dat de politiek er goed aan zou doen om de lijn eerder in gebruik te nemen. Puur omdat dan de discussie wel/niet over is en de Amsterdammers echt kunnen ervaren hoe het gaat worden. Een beetje proeven waarom ze in de bouwput leven en zo veel belasting moeten betalen.

Hoeveel meer zou het kosten? 4 ton maximaal? Dat is slechts 0.01% van de verwachte totale kosten a 3.1 miljard. Onzin om hoge kosten te noemen als reden.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Noord

Bericht door Pallice »

Ik denk dat dit wel begrijpelijk is. Er is nu geen aansluiting met andere lijnen dus kan er niet naar een werkplaats gereden worden. Daarnaast zijn er ook geen metro's beschikbaar omdat er op de andere lijnen al een metroschaarste is(lijn 50 rijdt niet altijd met drie treinstellen, lijn 51 kan in de spits niet met twee treinstellen gereden worden, lijn 53 en 54 hebben eigenlijk behoefte aan 3 treinstellen)
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Bericht door robert55 »

Is de caisson tunnel onder het IJ en het CS er ueberhaupt al?
Graaf_Panto
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
Locatie: Monnickendam

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Bericht door Graaf_Panto »

De tunnel wordt in juni van dit jaar (2011) onder het station 'geschoven'.
Op een later moment wordt de tunnel in het IJ afgezonken.

En verder moet er nog caisson 2 worden gebouwd, tussen CS en het Damrak.
Caisson 1 en caisson 3 (die de startschacht voor de tunnelboren bevatte) zijn reeds afgezonken.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Bericht door someone-unreal »

robert55 schreef:Is de caisson tunnel onder het IJ en het CS er ueberhaupt al?
De tunnelstukken drijven nu ergens in de haven van Amsterdam, compleet met ruwbouw van het CS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Bericht door Ardan »

De nieuwe hal van het metrostation CS is al wel in een vergevorderd stadium. De lus van de trams-oost is een tijdje terug weer een stuk ingekort. Ik zit me dus af te vragen of die wél eerder opengaat? Meende te horen van wel..
Ik doe ook maar wat
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: N/Z-lijn rijdt niet eerder in Amsterdam Noord

Bericht door willy84 »

Leuken dromen hier. Een metro gaat niet open om maar even te ervaren. Het moet ook enigzins functioneel zijn.
Er zijn geen metros beschikbaar. Noord is niet aangesloten op een werkplaats en het stuk onder CS is nog lang niet klaar.
immer kwaliteits posts
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten