Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door Vinny »

We drijven wel wat off topic, maar de eerste week van september is het drukst. Vraag maar eens aan Veolia, want die hebben twee weken lang onvoldoende materieel. Daarna gaan de studenten ontdekken dat ze helemaal niet persé z.g.n verplichte colleges hoeven te volgen en / of hebben een kamer in Nijmegen bemachtigd. Gevolg is, dat de ochtendspits vanaf eind september, begin oktober weer een stuk rustiger is :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:Hoeveel contacturen heb je dan? In mijn tijd was dat geloof ik minder dan 20.
Als ik even naar mijn rooster kijk van afgelopen periode, was het maximaal 36 uur per week.
In de praktijk was het meestal iets minder (lessen tot 17:30 eindigden in de praktijk meestal om 16:30), maar ik had toch zeker 30 à 32 uur les per week.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:We drijven wel wat off topic, maar de eerste week van september is het drukst. Vraag maar eens aan Veolia, want die hebben twee weken lang onvoldoende materieel. Daarna gaan de studenten ontdekken dat ze helemaal niet persé z.g.n verplichte colleges hoeven te volgen en / of hebben een kamer in Nijmegen bemachtigd. Gevolg is, dat de ochtendspits vanaf eind september, begin oktober weer een stuk rustiger is :idea:
Dat is niet de reden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door Willem »

Toch nog een vraag hoe het zit met die toeslagen en abonnementen op de Fyra: zelf reis ik regelmatig met een jaarabonnement met de Fyra mee, zonder toeslag (ook voor 1 maart). Door de conducteur wordt dit geaccepteerd als geldig vervoerbewijs.
Voor 1e klas jaarkaarthouders schijnt een toeslag sowieso niet nodig te zijn. Weet iemand hier hoe dit zit?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door Daniel »

Betreft het in jouw geval een Jaartrajectkaart of een OV-Jaarkaart? Kan immers wel 'n verschil maken...

Heb zelf in de introductieperiode met OV-Jaarkaart + toeslag gereisd, maar nooit kunnen horen dat de toeslag niet nodig zou zijn aangezien de HC de moeite niet nam om langs te komen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Geen toeslag Fyra, NS bood zwijggeld

Bericht door Willem »

Reiziger Ddrs schreef:Betreft het in jouw geval een Jaartrajectkaart of een OV-Jaarkaart? Kan immers wel 'n verschil maken...

Heb zelf in de introductieperiode met OV-Jaarkaart + toeslag gereisd, maar nooit kunnen horen dat de toeslag niet nodig zou zijn aangezien de HC de moeite niet nam om langs te komen :P
Het is een NS-Jaarkaart. In de informatie over de Fyra staat er verder niets over, maar ben daar proefondervindelijk achter gekomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten