Lightrail neemt in de toekomst plek van bussen in

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Lightrail neemt in de toekomst plek van bussen in

Bericht door Suus »

Lightrail neemt in de toekomst plek van bussen in
De RijnGouweLijn krijgt in de toekomst mogelijk vertakkingen naar Zoetermeer, Leiderdorp en Voorschoten. Vrije busbanen moeten Leiden verbinden met deze drie plaatsen en in een later stadium kan dit asfalt vervangen worden door een spoorlijn voor de lightrail.

Dat is het ideaalbeeld, alsdus een woordvoerder van de provincie Zuid-Holland. Wie denkt dat het bij een proefballonnetje blijft, heeft het mis. Projectdirecteur Peer Rooijmans van de RijnGouweLijn: "De bevolking en bedrijvigheid neemt hier toe. Daar past snel openbaar vervoer bij, gericht op afstanden van 10 tot 40 kilometer."

[..]

Rooijmans stelt dat de lightrail makkelijk mensen het openbaar vervoer in kan lokken. "Het is het ontbrekende stukje tussen de stoptreinen en intercity's en de lokale bussen. De stadsbus is niet sexy. Op het moment dat je dus een tram aanbiedt, zullen meer mensen kiezen voor deze vorm van vervoer."

Bron: Alphen Dichtbij, AD/Groene Hart zaterdag 3 april 2010.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Lightrail neemt in de toekomst plek van bussen in

Bericht door Dexter »

Hoezo kan een stadsbus niet sexy zijn? En waarom moet openbaar vervoer eigenlijk sexy zijn? Ik vind dat echt een misplaatste kreet, overgewaaid uit België waar een verkeersminister er ooit mee begon. OV moet gewoon nuttig en doeltreffend zijn. Hip en trendy mag het ook zijn, maar sexy? Laat dat aub aan een ander soort branche over... *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Lightrail neemt in de toekomst plek van bussen in

Bericht door Joshua »

Dexter schreef:Hoezo kan een stadsbus niet sexy zijn? En waarom moet openbaar vervoer eigenlijk sexy zijn? Ik vind dat echt een misplaatste kreet, overgewaaid uit België waar een verkeersminister er ooit mee begon. OV moet gewoon nuttig en doeltreffend zijn. Hip en trendy mag het ook zijn, maar sexy? Laat dat aub aan een ander soort branche over... *O*
Ik zie al een samenwerking met Christine Le Duc komen om een andere vorm aan de stop knoppen te geven om ze sexy te maken.

Maar opzich zie ik wel wat in een tram. maar lightrail? Mij is nog steeds niet helemaal duidelijk wat dat precies is. Je hebt lightrail trams. maar ook lightrail treinen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 185 gasten